Witam. Od pewnego czasu mam spory problem z elektrycznymi szybami. Szyba kierowcy działa sprawnie jednak szyba pasażera i tylne szyby działają strasznie ociężale. szyba pasażera z przodu niekiedy nie ma siły się podnieść gdy ją opuszczę max do dołu. Sprawdziłem napięcie przy silniczku tej szyby i wynosi tyle co na akumulatorze ale podczas pracy spada do 9,3V. Pomyślałem że problemem jest masa. Przeczyściłem wszystkie wtyczki,złącza i przełączniki ale dalej to samo. Gdy puszczę dodatkowy kabel masowy bezpośrednio z akumulatora wtedy szyba zaczyna działać szybciej na napięcie spada tylko do 10,8V także wygląda jak by gubił masę. Co ciekawe napięcie spada na odcinku między przełącznikiem w drzwiach kierowcy a przełącznikiem w drzwiach pasażera gdyż jak podepnę masę z akumulatora pod przełącznik przy drzwiach kierowcy to szyba nie działa już tak szybko. Nawet podmieniłem te przewody masowe na inne ale to i tak nie pomogło.
W tym momencie jestem w kropce i nie wiem co można jeszcze zrobić.
Elektryczne szyby miałem dokładane a wiązkę robiłem sam. Zastanawiam się czy rodzaj zastosowanych przewodów może mieć wpływ na takie działanie szyb? Zastosowałem przewód 2mm także myślę że odpowiedni.
Druga sprawa która mnie zastanawia to akumulator gdyż nie jest pierwszej świeżości. Zauważyłem że strasznie spada na nim napięcie gdy używam elektrycznych szyb. Nawet podczas ładowania prostownikiem gdy zjadę szybą na dół i z powrotem podniosę do góry to napięcie potrafi zjechać z 14,6V na 12,1V
Tylko znów alternator dobrze ładuje bo 14,4V a po włączeniu wszystkich odbiorników (światła krótkie,długie, wentylator, grzanie szyby, tylne przeciwmgielne itd) spada do 13,8V. I to jest dziwne gdyz podczas pracy silnika szyby również działają bardzo ociężale.
Zbyt niskie napięcie na elektrycznych szybach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zbyt niskie napięcie na elektrycznych szybach
punkt masowy masz na słupku obok przejściówki ze słupka do drzwi, przeczyść też punkt masowy pod akumulatorem
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości