Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

flax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 20:29

Re: Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: flax » pt sty 22, 2016 21:26

To ja po przejechanych kolejnych km (ok 4000km) glownie trasa, tym razem pozytywnie, od wtedy ani razu w notlauf juz nie wszedl, autosmiga, az milo. Dzis zrobilem ponad 500 km szybko (170-190kmh) - bezproblemowo.


pozdrawiam

Obrazek

Awatar użytkownika
damian1314
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 20, 2014 19:14

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: damian1314 » sob sty 23, 2016 18:21

Póki co przejechałem 500 km po czyszczeniu iiii... nie mogę wyjść z szoku jakie efekty dał ten preparat! Samochód odzyskał wigor, zmienna geometria chodzi bardzo płynnie, coś pięknego :bigok:
Zrobiłem wszystko tak jak poprzednicy, z tym że po wprowadzeniu preparatu poczekałem ok. 3 godziny i dopiero odpaliłem. Zużyłem ok. 2/3 tego preparatu.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: italiano_83 » sob sty 23, 2016 19:15

Panowie taka moja "luźna" uwaga do tematu, odnośnie czasu pozostawienia preparatu po aplikacji, nie pozwólcie, aby ten środek samoistnie "odparował", kilka godzin ok, natomiast jeśli chcecie zostawić na dłuższy czas, to lepie skontrolować czy za nadto środek nie odparował i uzupełnić.
Dlaczego o tym piszę, ja swoje turbo rozbierałem po aplikowaniu tego środka, gdyż jak słusznie przypuszczałem, to nie sadza a rysy na bieżni blokowały kierownice.
Po rozebraniu turbo zauważyłem, że koło turbiny było "wyżarte" z sadzy, a na samych łopatkach było widać białe odbarwienie i tu problemu nie ma, gorzej, jak środek przyschnie na łopatkach turbiny jednostronnie lub zrobi się tam grubsza warstwa. Taki stan rzeczy sprawi, że wirnik może stracić wyważenie.
Zaaplikować środek zostawić na kilka godzin, uruchomić silnik niech popracuje chwilę, potem przejechać się kawałek niech spaliny wypalą resztę i gotowe.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

flax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 20:29

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: flax » ndz sty 24, 2016 03:21

Zgoda. Jest to absolutnie opcja chwilowa i przedluzenie padu turbiny. O tym sie nie dyskutuje - domyślnie niestety. Dzieki za doprecyzowanie. Niech nikt nie mysli, ze to zloty srodek.
Turbine slychac bardziej niz przed "uzdrawianiem".


pozdrawiam

Obrazek

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: Maciek2561 » wt kwie 19, 2016 09:16

Będę to robił u siebie, A nie lepiej wstrzyknąć kilka strzykawek ON lub WD40 ??


.

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: italiano_83 » wt kwie 19, 2016 09:40

Nagaru wd40 ani on nie ruszysz, ten środek nie działa też zawsze za pierwszym razem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: Maciek2561 » wt kwie 19, 2016 09:51

italiano_83,
A tam się nic nie zapali jak to wstrzyknę, i później odpalę silnik ??
Rozumie że WD40 nie zaszkodzi jak tam wstrzyknę ? może nie pomóc ale szkód nie wyrządzi ??




EDIT:
Znalazłem taką Foto-poradę
Ściągamy rurę od egr Jest ona przykręcona do EGR na większe imbusy i z drugiej strony do turbo na nakrętki 12 i w ten otwór będziemy wpuszczać nasz środek Mr.Muscle
Uważajcie żeby nie zgubić podkładek, popsikajcie nakrętki WD jeżeli nie będą chciały pójść.
Gdy już mamy to zrobione odpinamy wężyk od zaworu N75, który idzie do (gruchy) znajduje się on po lewej stronie zaworu są 2 wężyki nas interesuje ten dolny. W ten wężyk wkładamy strzykawkę 100ml i na razie tak zostawiamy.
Teraz będziemy pierwszy raz aplikować nasz środek, na początek psikamy do miski lub gdziekolwiek i sprawdzamy czy nie cieknie na łączeniu wężyka od WD a tym przedłużonym. Jeżeli jest ok to bierzemy szmatkę, papier cokolwiek wstrząsamy puszką i wkładamy jak najgłębiej do otworu z którego zdjęliśmy rurę EGR. Aplikujemy środek delikatnie naciskając i gdy zobaczymy że wypływa wyciągamy i przecieramy rurkę którą wkładaliśmy żeby nigdzie nie skapnęło. Teraz musimy odczekać około 20 minut aż zacznie działać. I teraz próbujemy strzykawką rozruszać kierownice w turbinie jeżeli strzykawka nie da rady jak w moim przypadku bierzemy np. klucz płaski 12 akurat taki miałem pod ręką i wygodnie nim było to zrobić. Nakładamy go na ten dzyndzel co steruje kierownicami w turbinie i naciskamy do dołu jeżeli zapiekły się w górnej pozycji. I następnie robimy już strzykawką i powtarzamy tą czynności około 7-8 razy co 15 min. A rozruszamy je ok. 2 minut. Ja napuściłem tego środka ponownie w nie wielkiej ilości ale nie wiem czy będzie potrzeba. Po rozruszaniu kierownic zakładamy EGR jeżeli go czyściliśmy, rurę od EGR z podkładkami, gumową rurę od EGR ,rurę od filtra powietrza, wężyk na N75. Na koniec musimy odpalić samochód pozwolić mu chwilę pochodzić i parę razy przygazować do 3tyś obrotów powinien lecieć dym bo wypalać się będzie reszta tego Mr. Muscle. Następnie jeździmy delikatnie aż rozgrzeje się samochód i sprawdzamy czy coś zadziałało u mnie pomogło i jestem zadowolony.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


.

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: italiano_83 » wt kwie 19, 2016 19:49

Porada ok, tak to trzeba zrobić. Pewnie, że się zapali - tylko, że wd40 osiądzie na dole i tyle, jak chcesz wd40 używać, to musisz ściągnąć wydech i aplikować przez muszlę.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: wesol » wt kwie 19, 2016 20:23

Gdzieś pisałem że jeszcze wieki temu robiłem coś podobnego na swojej gt1749va. Tyle że ja to robiłem tak: odkrecilem wylot spalin z turbo czyli początek wydechu. Ten początek wydechu przytkalem zaslepka dorobiona. Tu na muszli gorącej gdzie przyłącze do egra podałem szczykawa benzynę. Czemu benzynę? Bo rozpuszcza sądzę najlepiej. Oczewiscie odpinane gruszke i macham dźwignią geometrii. Tak zostawić można nawet na dzień. Później skręcamy wydech i auto odpalam. Jest Oczewiscie zasłona dymna ale tylko minute dwie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: Maciek2561 » wt kwie 19, 2016 20:43

italiano_83, wesol,

Dzięki za wasze rady są przydatne i z nich skorzystam tylko chodzi mi o to czy się silnik nie zapali (może śmieszne ale o to się boje najbardziej) :kac:


.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: wesol » wt kwie 19, 2016 21:47

No mój chodzi nadal. A co ma się w wydech dziać jak tam ogień jest cały czas? Możesz litra wody tez później zalać co nie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: Maciek2561 » śr kwie 20, 2016 08:52

wesol,
A weź nie gadaj bo jeszcze tak zrobię :rotfl:


.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: wesol » śr kwie 20, 2016 12:51

Zasłonę dym na na osiedlu zrobiłem. Ale w sumie większą sensacje zrobiłem kiedyś wypalajac dpf w zafirze cdti.
Nic się nie bój.
Dodam tylko ze pomogło to na jakiś czas. Nic nie zastąpi rozebrania turbo i wyczyszczenia ręcznego.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Wyłączające się turbo w TDI/ "czyszczenie" Mr Muscle

Post autor: Przemula » czw cze 29, 2017 20:12

Pytanie o rozmiar szpilek tzn średnica . Turbina od Ale . Czy szpilki od strony gorącej tzn wydech mają ten sam rozmiar co szpilki którymi jest przykrecona rurka idąca do egra . Czy ta są te same szpilki ? Jaki jest ich gwint , zwykły metryczny . Chce pozmieniać na nowe wszystkie szpilki i nakrętki a wolałbym sobie wcześniej zakupić .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 134 gości