Ile wam pali diesel?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Ile wam pali diesel?
Witam, mój kolega ma skode octavie II z motorem 101KM i spalanie ma w okolicy 5/100km +/-.
Inny kolega w audi A4b7 116KM, bez DPFa, ma spalanie w okolicy 7, zimą nawet 8,5l/100km.
Być może dużo zależeć, od stylu jazdy.
U mnie ASV, po programie spalanie zmniejszyło się o 0,7l/100km. Teraz na krótkich odcinkach 5,2l/100km, latem na tej samej trasie 4,8l/100km.
Pozdrawiam.
Inny kolega w audi A4b7 116KM, bez DPFa, ma spalanie w okolicy 7, zimą nawet 8,5l/100km.
Być może dużo zależeć, od stylu jazdy.
U mnie ASV, po programie spalanie zmniejszyło się o 0,7l/100km. Teraz na krótkich odcinkach 5,2l/100km, latem na tej samej trasie 4,8l/100km.
Pozdrawiam.
Tomek
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Ile wam pali diesel?
Mi średnie spalanie wzrosło do 5.7 przez latanie na autostradzie po 120-140 km/h
-
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42
Ile wam pali diesel?
Golf IV ALH+
Średnia z kilkunastu tankowań 5.6/100
Średnia z kilkunastu tankowań 5.6/100
ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm
Ile wam pali diesel?
Lekko dłubnięty AGR na okolice 180km
Spalanie tylko miasto, jazda w korkach krótki odcinek 6km jade około 20min i stoi 8h, cały czas grzane dupy, ogrzewanie na max, nadmuch na 1-2 kreski wychodzi między 9-10l
Na trasie takiej około 120km w jedną stronę wychodzi około 5,5l/100km
Przy dłuższych trasach, uda się zrobić nawet 4,5l/100km przy średniej prędkości z komputera około 70km/h czyli podczas jazdy staram się utrzymywać 120km/h
Spalanie tylko miasto, jazda w korkach krótki odcinek 6km jade około 20min i stoi 8h, cały czas grzane dupy, ogrzewanie na max, nadmuch na 1-2 kreski wychodzi między 9-10l
Na trasie takiej około 120km w jedną stronę wychodzi około 5,5l/100km
Przy dłuższych trasach, uda się zrobić nawet 4,5l/100km przy średniej prędkości z komputera około 70km/h czyli podczas jazdy staram się utrzymywać 120km/h
Ile wam pali diesel?
Po pierwsze dzięki za odzew
jak wracałem leciałem stała 130-140km/h to spalanie 5,2 liczone wg litrów na km.
minimalnie jak już pisałem 3,7 l/100 na odcinku 320 km i to potem udało mi się prawie powtórzyć 3,9l/100 na odcinku 190km liczone l/km ale niskie spalanie wynika z dystansu czym dłuższy tym jest niższe + oczywiście ukształtowanie terenu i styl jazdy:) na odcinkach do 100 km nie zszedłem poniżej 4,2l/100km i to mowa o prędkościach 80 pod 90km/h sporadyczne wyprzedzanie i jakieś światła na kościerzynie bytowie żukowie itp ...
Kolega zawsze jeździł dieslami i bawił się w eko jzdę ja po raz pierwszy mam dliesla jak jeździłem kilka razy jego danym autem audi 80 1,9 90 kucy (więcej niż 100 km) moje spalanie było wyższe jak jego on z resztą zawsze był lekkim mułem i cenił spokojną jazdę wyprzedzanie z dystansem a najlepiej jechało mu się za żwawą ciężarówką więc na trasie powinien mieć leprze ode mnie rezultaty bo w mieście to wiadomo, że dużo jest składowych na wynik spalania i nie zawsze głaskanie gazu daje efekt eko leprzy niż od trzymania go na właściwych obrotach, na ten moment wiemy że oba auta są w miarę zdrowe... a te 101 kucy jechałem jego autem różnicy żadnej nie dają przynajmniej po mieście a pali więcej...
Ja zawsze miałem v6 benz... co prawda diesla szanuje do czasu gdy się nagrzeje nie przekraczam 2000 - 2500 obr i jade raczej przyzwoicie by mu nie zaszkodzić , jak jest ciepły lubie go czasem przegonić pod 140 ale więcej to rzadko bo na ori zawieszeniu nie ma gdzie jest za miękki . Po mieście raczej jak jest ciepły jadę normalnie (3miasto więc i 80 się zdarza) z tzw falą czasem na czele czasem za czymś fajnym. Korki jak mnie złapią to sie stoi 40 minut i spreżegło pali średnia trasa po mieście 20-80 km z 1-3 postojami zakupy, molo itp ciężko nawet przy -15 st było przekroczyć 6,8l /100km w dwie osoby plus jakieś tam zakupy i 2 sakwy gratów w bagażniku. On w Poznaniu ma podobne warunki .
Porównując trasę to trasa poznan koszalin a gdynia przez kaszuby do koszalina (nie lubie krajowej 6stki)jest podobna nawet ja mam więcej zakrętów czasowo robimy ją podobnie.
Ok więc reasumując podpowiem mu żeby może pomyślał o wgraniu softu choć nie wiem czy cenowo przekłada się to na ekonomię bo dobry soft kosztuje ok 1000zł z tego co czytałem a nawet dużo więcej zależy kto ogarnia temat.
Dzięki Pozdrawiam Tomek Gdynia Karwiny
no jego auto pali moim zdaniem więcej ale już doczytałem i też widzę co piszą inni w autach z pompowtryskiem warto pomyśleć nad modem oprogramowania bo bardziej te silniki wymagają indywidualnych ustawień jak stare wtryski na pompie, chyba w tym coś jest...Barton_ pisze:Spalanie w trasie 5,0-5,8 jak na prędkości 80-110 zdecydowanie za wysokie.
Takie spalanie powinno być w zakresie prędkości 120-150.
ta z sharanami i alhambrami wiem że tak tam jest ale nie wiem czy to też nie wynika z lekko zmienionej bryły i nie wiem czy waga nie jest inna po lifcie no i na ruszenie takiej budy trzeba więcej a skoro jest podawana większa dawka to silnik korzysta ale za to na trasie powinno być podobne a też czytałem tu post kolegi co śmiga sharanem po lifcie i przed z lawetą i na pusto i ten starszy jest też mniej paliwożerny a jeden ma 110 a drugi 116 kucy i on też podaje wartości od 1,5do 3l różnicy zależy czy z lawetą czy na pusto ...wesol pisze:SP-FRA napisał(a):
Czy to prawda że auta na pompo wtryskiwaczach palą więcej niż na zwykłej pompie i wtryskach?
Tak nieco mniej pala. Nie dosc ze sie o tym tak mowi to mialem AHFa wczeniej i palil mniej jak ASZ. JEden i drugi byl zdrowy jak rydz. Samo pryzspieszanie mocniejszym autem plus to ze uklad paliwowy jest wydajnieszy w silnikach na PD powoduje ze ruszajac czy przyspieszajac jest podawane duzo wiecej paliwa jak w VPku. Sharanaowcy tez mowia ze przedlifty z AFNem na pokladzie tez raczje pala o dobre 1.5l mniej niz PD.
mi na trasie wziął max 6,7 gdy zalałem się na granicy i leciałem autobanem 150 czasem 170 do hamburga przez lubeckePaviarotti pisze:SP-FRA, według mnie jeśli nie zrobisz porównania, że jedna osoba będzie jeździła dwoma autami (i to najlepiej na podobnej trasie) to ciężko będzie porównać. Jedna osoba może zamulać i inaczej zmieniać biegi czy mniej hamować silnikiem, a średnie prędkości będą podobne. 101KM PD ma często spore gifty 110-115KM to norma, moment też przeważnie większy (u mnie seria na hamowni 272Nm).
Ciężko porównać też spalanie w mieście, bo czasami wychodzi mi 15 litrów (spore korki), a czasami 6 litrów jak się przelatuje ze stałą prędkością.
W trasie 80-110km/h u mnie wychodzi przeważnie 4,7-5,1, a nawet jak cisnę mocno z pośpiechu to ciężko wyjść poza 6-6,5.
jak wracałem leciałem stała 130-140km/h to spalanie 5,2 liczone wg litrów na km.
minimalnie jak już pisałem 3,7 l/100 na odcinku 320 km i to potem udało mi się prawie powtórzyć 3,9l/100 na odcinku 190km liczone l/km ale niskie spalanie wynika z dystansu czym dłuższy tym jest niższe + oczywiście ukształtowanie terenu i styl jazdy:) na odcinkach do 100 km nie zszedłem poniżej 4,2l/100km i to mowa o prędkościach 80 pod 90km/h sporadyczne wyprzedzanie i jakieś światła na kościerzynie bytowie żukowie itp ...
Kolega zawsze jeździł dieslami i bawił się w eko jzdę ja po raz pierwszy mam dliesla jak jeździłem kilka razy jego danym autem audi 80 1,9 90 kucy (więcej niż 100 km) moje spalanie było wyższe jak jego on z resztą zawsze był lekkim mułem i cenił spokojną jazdę wyprzedzanie z dystansem a najlepiej jechało mu się za żwawą ciężarówką więc na trasie powinien mieć leprze ode mnie rezultaty bo w mieście to wiadomo, że dużo jest składowych na wynik spalania i nie zawsze głaskanie gazu daje efekt eko leprzy niż od trzymania go na właściwych obrotach, na ten moment wiemy że oba auta są w miarę zdrowe... a te 101 kucy jechałem jego autem różnicy żadnej nie dają przynajmniej po mieście a pali więcej...
hmmm pytanie tylko czy to wynikało właśnie z różnych temperamentów czy raczej z właściwości silnika zakładam że 116 ma większe wtryski jak 101 pewnie 116 będzie mieć ok 216 a 101 chyba te 190parę ....tomek08 pisze:Witam, mój kolega ma skode octavie II z motorem 101KM i spalanie ma w okolicy 5/100km +/-.
Inny kolega w audi A4b7 116KM, bez DPFa, ma spalanie w okolicy 7, zimą nawet 8,5l/100km.
Być może dużo zależeć, od stylu jazdy.
U mnie ASV, po programie spalanie zmniejszyło się o 0,7l/100km. Teraz na krótkich odcinkach 5,2l/100km, latem na tej samej trasie 4,8l/100km.
Pozdrawiam.
Ja zawsze miałem v6 benz... co prawda diesla szanuje do czasu gdy się nagrzeje nie przekraczam 2000 - 2500 obr i jade raczej przyzwoicie by mu nie zaszkodzić , jak jest ciepły lubie go czasem przegonić pod 140 ale więcej to rzadko bo na ori zawieszeniu nie ma gdzie jest za miękki . Po mieście raczej jak jest ciepły jadę normalnie (3miasto więc i 80 się zdarza) z tzw falą czasem na czele czasem za czymś fajnym. Korki jak mnie złapią to sie stoi 40 minut i spreżegło pali średnia trasa po mieście 20-80 km z 1-3 postojami zakupy, molo itp ciężko nawet przy -15 st było przekroczyć 6,8l /100km w dwie osoby plus jakieś tam zakupy i 2 sakwy gratów w bagażniku. On w Poznaniu ma podobne warunki .
Porównując trasę to trasa poznan koszalin a gdynia przez kaszuby do koszalina (nie lubie krajowej 6stki)jest podobna nawet ja mam więcej zakrętów czasowo robimy ją podobnie.
Ok więc reasumując podpowiem mu żeby może pomyślał o wgraniu softu choć nie wiem czy cenowo przekłada się to na ekonomię bo dobry soft kosztuje ok 1000zł z tego co czytałem a nawet dużo więcej zależy kto ogarnia temat.
Dzięki Pozdrawiam Tomek Gdynia Karwiny
Ile wam pali diesel?
W pompowtryskach jest inaczej jak w VP. Tu nei ma takich otworkkow duzych. Alki czyli wtryski od 130/150 konnych wersji maja otworki cos kolo 190 nm. Duze cisnienie powoduje ze przez male otworki wyleci wiecje paliwa niz przy duzych otworach ale malym cisnieniu.SP-FRA pisze:hmmm pytanie tylko czy to wynikało właśnie z różnych temperamentów czy raczej z właściwości silnika zakładam że 116 ma większe wtryski jak 101 pewnie 116 będzie mieć ok 216 a 101 chyba te 190parę ...
Pomijalna roznica w mocach miedzy pwoiedzmy takim 110 konym VP a 116 konym PD ale zerknij na niuton jaki ma jeden a jaki drugi. Tu juz jest spora roznica. Mysle ze to wlasnie wplywa na spalanie. Pamietajmy tez ze silniki na pompie wtryskowej nie maja duzej wydajnosci paliwowej na niskich obrotach a takie ulady jak CR czy PD juz maja wydatej praktycznie na jalowych bardzo duzy. Ruszajac z miejsca raczje deptamy pedal gazu duzo micniej. Mimo ze pedaly bedziemy wciskac tak samo w aucie z VP i w PD to te aauta calkiem inaczej beda przyspieszac mimo ze maja moce prawei takei same. Pamietajmy ze taki AFN wypluwa tez kolo 120 km na hamowni i taki AJM tez wypluje cos kolo tego. Jednakze nie liczy sie sama moc maksymalna bo pewnei bedzie gdzies przy 3800 obr albo i wyzej a to co sie dzieje wczesniej czyli powiedzmy od 1800 do 3500 obr. Tym zakresem glownie jezdzimy.
Soft do twoejego auta w Gdansku w tune up kosztuje 800 zl. Ogarniety bedzie bardzo dobrze. Ale ekonomi sie nie spodziewaj po tym.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Ile wam pali diesel?
ok to co piszesz jasno i dobitnie do mnie przemawia i logicznie tłumaczysz zużycie większe paliwa ... Co do softa ja mam ALH więc dużo się nie zdziała... ale wiem juz więcej dzięki
Ile wam pali diesel?
Do alh to koszt 700 zł u Roberta w tune up będzie bo vp jest taniej. Troszkę przybędzie po sofcie, wcale nie tak mało.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42
Ile wam pali diesel?
SP-FRA pisze:mam ALH więc dużo się nie zdziała
U mnie po sofcie na ori wtryskach 122,2KM/290,5Nm i był to odczuwalny przyrostwesol pisze:Troszkę przybędzie po sofcie, wcale nie tak mało.
Dzisiaj trasa Warszawa - Poznań, Poznań - Warszawa w sumie 640km. Na A2 150-170km/h, miejscami pod 190km/h, spalił 6.3l/100
ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm
Ile wam pali diesel?
a możesz podać średnią z trasy ? średnie u mnie na krajowej 6stce to 70-74km/h jak jadę lokalnymi ciut mniej 67-72km/h i poza ter zabudowanym nie jadę żółwikiem ...
Słyszałem wiele o podniesieniu mocy bez zmiany gratów i mało z tego było dobre szczególnie o puszczaniu dymka.
U mnie kompresja jest ok (ost padły mi 4 świece i przy -15st po 2ch dniach stania auto i tak odpaliło z kłopotem ale ... świece zaraz po zostały wymienione) turbo nie gwizda jeszcze, sprzęgło bierze tak w 1/3, wtryski nie chlapią. Silnik zdrowy więc można byłoby pomyśleć ale jak mam podnieść moc o 20 kucy a raczej moment obrotowy i potem mam mieć kłopoty to wole zostac przy 90 które i tak chodzą lepiej niż nie jedna benzyna 1,6-1,8 bez t.
pytanie co on robi? Bo jak tylko się podł pod kompa i zmienia ustawienia to u znajomego można to mieć za 50zł i pak piwa. Chyba że ma chamke i od razu dostosować potrafi autko optymalnie do potrzeb.wesol pisze:Do alh to koszt 700 zł u Roberta w tune up będzie bo vp jest taniej. Troszkę przybędzie po sofcie, wcale nie tak mało.
Słyszałem wiele o podniesieniu mocy bez zmiany gratów i mało z tego było dobre szczególnie o puszczaniu dymka.
U mnie kompresja jest ok (ost padły mi 4 świece i przy -15st po 2ch dniach stania auto i tak odpaliło z kłopotem ale ... świece zaraz po zostały wymienione) turbo nie gwizda jeszcze, sprzęgło bierze tak w 1/3, wtryski nie chlapią. Silnik zdrowy więc można byłoby pomyśleć ale jak mam podnieść moc o 20 kucy a raczej moment obrotowy i potem mam mieć kłopoty to wole zostac przy 90 które i tak chodzą lepiej niż nie jedna benzyna 1,6-1,8 bez t.
Ile wam pali diesel?
o to w tym wszystkim chodzi, zrobiony program pod auto, pod jego obecny stan w porządnym zakładzie i nie ma opcji, żeby przez to się coś potem psułoSP-FRA pisze:Chyba że ma chamke i od razu dostosować potrafi autko optymalnie do potrzeb.
AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3931
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
Ile wam pali diesel?
SP-FRA, przy dobrym programie i z hamownią nie ma szans żeby puszczało dyma chyba, że chcesz wyżyłowany program to coś tam może puścić.
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Ile wam pali diesel?
2.0 BKP 140ps passat, odcinki zima po 5km i na pare godzin do pracy i spowrotem, to jakies 9-10l, jak zrobie pare km na trasie w celu "przedmuchania" to wtedy zaczyna sie ta srednia od 8l, nowiuśkie pompeczki.
Ile wam pali diesel?
SP-FRA to że turbo gwizda to nie powod do obaw. Ja bym się zaczął obawiać jak by nie gwizdalo. A gwizda, aż miło posłuchać. 3 lata temu wycinalem kata i od tamtego czasu jeszcze lepiej gwizd słychać. Więc opinia, że gwizdajace turbo to oznaka kłopotów to bajki
meine Golf LW5Z 3D AJM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=442730" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 73 gości