Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 piteks

Nasze auta - pozostałe z grupy VAG

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP

Awatar użytkownika
mtb90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: ndz mar 31, 2013 18:05
Lokalizacja: Podkarpackie

Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 piteks

Post autor: mtb90 » ndz sty 17, 2016 14:07

Bardzo ładny ale osobiście wolał bym A3 limousine, ale ten i tak jest fajny :) Czuć tą klasę premium w środku w porównaniu do mk7 ?
Dla mnie śmieszne jest w audi za takie rzeczy jak np. podłokietnik z tyłu,lusterko fotochromatyczne w środku i climatronic itp. się dopłaca :D
Zadowolenia z auta życzę.



zile12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz maja 25, 2014 22:09

Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 piteks

Post autor: zile12 » ndz sty 17, 2016 14:38

piteks pisze:-zawieszenie dynamiczne z funkcją drive select
Czy to jest dokładnie odpowiednik DCC w golfie, czy też działa to inaczej ?
Tak poza tym, jak czytam Twój wątek i innych o przekładni automatycznej DSG to teraz żałuję że tego nie doposażyłem (a mówili mi w salonie że będę żałował :rozpacz: ), no cóż może następnym razem ?



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5958
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 piteks

Post autor: piteks » ndz sty 17, 2016 15:54

mtb90 pisze:Czuć tą klasę premium w środku w porównaniu do mk7 ?
Po bliższym kontakcie widać coraz więcej różnic :-) . Nie oznacza, to jednak, że golf jest badziewiem. To na tle całej swojej konkurencji samochód, któremu zdecydowanie najbliżej do klasy premium :-) .
Jak już wcześniej pisałem, to w A3 jest ciszej i naprawdę trzeba się wsłuchać czy w ogóle silnik pracuje, drzwi zamykają się dużo delikatniej itd. :-) . Nawet twarde plastiki są jednak miększe i przyjemniejsze niż w golfie.
zile12 pisze:Czy to jest dokładnie odpowiednik DCC w golfie, czy też działa to inaczej ?
Nie miałem w golfie ale podejrzewam, że działa bardzo podobnie :) .
zile12 pisze:no cóż może następnym razem ?
No to masz pretekst aby w przyszłości coś zmienić w swoim życiu :D
Automat taki jak tutaj, to naprawdę fajna sprawa ale skrzynia manualna też ma swój urok :pub: .


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

marcinmaciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt lip 24, 2015 20:39

Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 piteks

Post autor: marcinmaciek » ndz sty 17, 2016 17:15

wydaje mi się, że odpowiednikiem DCC jest audi magnetic ride, a to co ma piteks to raczej tzw tryby jazdy - bez wpływu na amortyzator...


Sprzedam cat-back z mojego GTI - prawie nówka.

Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5958
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 piteks

Post autor: piteks » ndz sty 17, 2016 18:38

Właśnie, że wpływ na amortyzatory jest :). Najbardziej twarde jest auto w trybie sport, kiera też pracuje inaczej. Najbardziej miękko i kanapowo jest w trybie komfort.
http://content.audi.pl/pl/leksykon/a/audi-drive-select" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze kiedyś muszę rozkminić ustawienia indywidualne :-)


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
tomekb29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 495
Rejestracja: śr lut 18, 2009 22:07
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Re: Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 pite

Post autor: tomekb29 » ndz sty 17, 2016 19:26

piteks pisze:Bo na krótkie odcinki najlepszy jest rower lub własne nogi :-)
tomekb29
Bezdotyk jest tam zawsze jakimś wyjściem ale przy dużym mrozie bałbym się, że byłyby to bicze lodowe lub nim do domu dojadę, to woda zamiast spłynąć z auta, to cała zamarznie :-) . Jest jednak pocieszenie, bo na koniec tygodnia ma zrobić się cieplej :-) . Jak nie, to w zaciszu garażu może przygotuję letnie kółka i położę na nie Rim'a od Gyeon'a :D
Z myjni do garażu mam 50 metrow, poza tym poniżej -8 już raczej nie jeżdżę na myjnie :bajer:



myszu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn cze 23, 2014 17:20

Re: Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 pite

Post autor: myszu » ndz sty 17, 2016 20:29

Melduje się w nowym temacie. Czekam na kolejne relacje, tak jak to miało miejsce z golfem :pub:
Dziwi mnie trochę przesiadka z golfa 7 na A3, techniczne rzecz biorąc to tylko przesiadka na inny kolor lakieru i automatyczną skrzynię ;)



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5958
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 piteks

Post autor: piteks » ndz sty 17, 2016 21:06

Przychodzi taki czas w życiu mężczyzny, że pragnie zmian w swoim życiu. Wtedy jeden kupuje wędki i łazi moczyć kije, drugi wymienia żonę na nowszy model, a jeszcze inny zmienia furę. Ja należę do tych ostatnich i jak znam życie, to jest to dużo tańsze niż drugi sposób :helm: . O pierwszym nie wspominam bo mnie nie kręci :helm: .
Może gdyby był już mk8, to bym się nad nim pochylił :) . Zaufanie do VAG'a zrobiło swoje. Na kartce z hasłem BMW 1 czy A3 więcej plusów było przy Audi. A klasa odpadła zaraz po wejściu do salonu - nie moja bajka :-) .
Relacje będą :pub:


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

marcinmaciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt lip 24, 2015 20:39

Re: Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 pite

Post autor: marcinmaciek » ndz sty 17, 2016 22:46

piteks pisze:Właśnie, że wpływ na amortyzatory jest :). Najbardziej twarde jest auto w trybie sport, kiera też pracuje inaczej. Najbardziej miękko i kanapowo jest w trybie komfort.
http://content.audi.pl/pl/leksykon/a/audi-drive-select" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze kiedyś muszę rozkminić ustawienia indywidualne :-)
hmmm, ciekawe, to w takim wypadku co daje więcej ten magnetic ride bo nie bardzo mogę ogarnąć...


Sprzedam cat-back z mojego GTI - prawie nówka.

myszu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn cze 23, 2014 17:20

Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 piteks

Post autor: myszu » pn sty 18, 2016 15:05

Magnetic Ride, to amortyzatory z regulowaną twardością za pomocą impulsu magnetycznego. Magnetyzm wpływa na specjalny płyn wewnątrz amortyzatora, przez co zmienia się jego charakterystyka.
To co ma piteks, czyli odpowienik DCC w VW ma zaworek, który przy wyborze profilu jazdy zmienia swoją średnicę, przez co przepływ oleju w amorku się zmienia, co wpływa na twardość amorka.

Magnetic Ride daje to że jest to bardziej zaawansowana technika, pewnie z trochę większymi możliwościami zmiany, działająca błyskawicznie, przez co np mogą się utwardzać mortyzatory tylko po zewnętrznej stronie pojazdy przy pokonywaniu ostrego łuku.



respect_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn mar 22, 2010 20:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 pite

Post autor: respect_ » pn sty 18, 2016 18:19

Bardzo ładne autko :) Nie chciałeś niebieskiego koloru ;) ? Audi ma w palecie coś podobnego do pacific blue z golfa ?



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5958
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 piteks

Post autor: piteks » pn sty 18, 2016 20:48

Zgadza się, że jest podobny kolor w Audi (nieco ciemniejszy ten w VW) ale jak już zmieniałem, to chciałem spróbować czegoś innego :-) .

Zauważyłem kolejną ciekawą rzecz. Otóż, w golfie w sumie miałem ten sam silnik co mam obecnie w A3. Jedyna różnica, to taka że poprzedni miał 140KM, a obecny 150KM. Z tego co wiem, to konstrukcyjnie różnią się minimalnie. Jednak przy obecnej pogodzie samochód szybciej się nagrzewa niż jeszcze kilka dni temu golf przy wyższej temperaturze na zewnątrz :hmm: .


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

marcinmaciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt lip 24, 2015 20:39

Re: Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 pite

Post autor: marcinmaciek » pn sty 18, 2016 21:27

myszu pisze:Magnetic Ride, to amortyzatory z regulowaną twardością za pomocą impulsu magnetycznego. Magnetyzm wpływa na specjalny płyn wewnątrz amortyzatora, przez co zmienia się jego charakterystyka.
To co ma piteks, czyli odpowienik DCC w VW ma zaworek, który przy wyborze profilu jazdy zmienia swoją średnicę, przez co przepływ oleju w amorku się zmienia, co wpływa na twardość amorka.

Magnetic Ride daje to że jest to bardziej zaawansowana technika, pewnie z trochę większymi możliwościami zmiany, działająca błyskawicznie, przez co np mogą się utwardzać mortyzatory tylko po zewnętrznej stronie pojazdy przy pokonywaniu ostrego łuku.
dzięki za wyjaśnienie


Sprzedam cat-back z mojego GTI - prawie nówka.

Megster
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 564
Rejestracja: wt gru 23, 2008 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Audi A3 Sportback Ambition TFSI 150KM S-tronic 2015 pite

Post autor: Megster » pn sty 18, 2016 22:53

piteks pisze:Zauważyłem kolejną ciekawą rzecz. Otóż, w golfie w sumie miałem ten sam silnik co mam obecnie w A3. Jedyna różnica, to taka że poprzedni miał 140KM, a obecny 150KM. Z tego co wiem, to konstrukcyjnie różnią się minimalnie. Jednak przy obecnej pogodzie samochód szybciej się nagrzewa niż jeszcze kilka dni temu golf przy wyższej temperaturze na zewnątrz :hmm: .
A może masz po prostu pełną osłonę silnika, a nie taką niedorobioną półosłonę jak w Golfie i przez to szybciej robi się ciepło w komorze silnika.


Na codzień: Golf VII Variant 1.4 TSI DSG
Od święta: Audi 80 Avant 2.8 Quattro

Zablokowany

Wróć do „Pozostałe z grupy VAG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości