wpasowywanie 1.9TDI do mkII

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

wpasowywanie 1.9TDI do mkII

Post autor: Trochim » śr wrz 27, 2006 13:18

podobno plug'n'play ale....

wczoraj wcisnołem silnik i okazało się, że lewa strona jst troche niżej (!) i koło pasowe dotyka prawej podłużnicy.

łapa silnika jest złozona od mkII łapa skrzyni natomiast od mkIII (od tej skrzyni biegów co jest włozona), przednie mocownie na poduszke też jest od tdi. wszystkie poduszki od mkII gti olejowe.

moze ktos ma jakiś pomysł przed dzisiejszą sesją?


aha silnik 1Z, skrzynia syncro CTT


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » czw wrz 28, 2006 08:29

standardowa procedura, w miejscu gdzie koło pasowe przyciera o prawą podłużnice musisz zrobić miejsce czy to przez szlifowanie czy tłumaczem(czyt. młotkiem). Możesz też zmienić przednią poduszkę na zwykła na mk2 1,3-1,8 ona jest niska i szeroka ale może kiepsko tłumić drgania wtedy silnik będzie ciut niżej i będzie mniej przycierał ale niestety delikatny upgrade podłużnicy jest konieczny i tyle...



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw wrz 28, 2006 08:31

Zawsze można wyciąć nieco podłużnicy i wspawać kawałek odpowiednio podgięty. W corsie zdaje to egzamin, a podłużnica jest równie sztywna jak przed spawaniem.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » czw wrz 28, 2006 08:41

zrobiłem tak

jak silnik stał na dwóch poduchach to łapa od poduszki skrzyni była jakieś 2 cm wyżej (zrobiłem sobie grubą podkładke). po tym koło pasowe weszło pod podłuznice i jest kilka mm pod nią i nie ociera ale system młotkowy (lub wyciecie i spawnie) trzeba bedzie zastosować dla bezpieczeństwa l


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » czw wrz 28, 2006 12:16

Trochim pisze:zrobiłem tak

jak silnik stał na dwóch poduchach to łapa od poduszki skrzyni była jakieś 2 cm wyżej (zrobiłem sobie grubą podkładke). po tym koło pasowe weszło pod podłuznice i jest kilka mm pod nią i nie ociera ale system młotkowy (lub wyciecie i spawnie) trzeba bedzie zastosować dla bezpieczeństwa l
raczej Cię to nie ominie. u mnie w mk2 vr6 delikatnie przyciera ale tylko podczas ostrego lewego zakrętu jk silnik jest mocno wypychany na prawo. bez wymiany przedniej poduszki na mniejszą to przycierało nawet przy przyspieszaniu na wprost.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt wrz 29, 2006 19:54

TAZ pisze:Zawsze można wyciąć nieco podłużnicy i wspawać kawałek odpowiednio podgięty. W corsie zdaje to egzamin, a podłużnica jest równie sztywna jak przed spawaniem.
te Taz o jakiej corsie mowisz??? ja w zadnej nawet a na 2.0 turbo nie cialem podluznic.... wystarczy ustawic silnik a polosie maja na tyle duzy zapas na przegubach ze smialo wyrabiaja
a co do problemu zrob nowa lape ze stali i ustaw na nowo silnik... tak zeby pasowalo i po problemie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt wrz 29, 2006 23:03

Kuzyn ma 1,8 z kadeta i niestety koło pasowe od alternatora wadziło o podłużnice. Żadne ustawiania na nowo nie dały rady.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob wrz 30, 2006 09:46

to czeba bylo skrzynie presunac dwa centy w dol i dwa do przodu:P tylna lape odsywa sie centa od skrzyni i jak ta lala
do sss pociac podluznic nie moge:P


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Re: wpasowywanie 1.9TDI do mkII

Post autor: Kaczor » pn paź 02, 2006 11:08

Trochim pisze:podobno plug'n'play ale....

wczoraj wcisnołem silnik i okazało się, że lewa strona jst troche niżej (!) i koło pasowe dotyka prawej podłużnicy.

łapa silnika jest złozona od mkII łapa skrzyni natomiast od mkIII (od tej skrzyni biegów co jest włozona), przednie mocownie na poduszke też jest od tdi. wszystkie poduszki od mkII gti olejowe.

moze ktos ma jakiś pomysł przed dzisiejszą sesją?


aha silnik 1Z, skrzynia syncro CTT
Uważaj na wał - po wsadzeniu ABF-a do syncro okazało się że tylna łapa wyszła na innym poziomie - wizualnie niby nic , ale wystarczyło że przekosiło wał (ten od tylnego napędu) i pierwsze co poleciał łącznik elastyczny - takie tam 320 zl w błoto - skończyło się na opuszczeniu przedniej belki o jakieś 3-4 cm w dół na dystansach



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn paź 02, 2006 11:41

syncro2, a jak wkładałeś tego ABF`a to zmieniałeś skrzynie biegów?

juz jedna stone podnosiłem 2 cm, żeby silnik ze skrzynia prosto lezał. Myślę, że do wjazdu na najadz wytrzyma, wtedy dokładnie to oblukam. Oczywiście jak dojdę z tymi półośkami :)


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » pn paź 02, 2006 15:13

zmieniłem tylko przełożenie główne w skrzyni - wałek i wieniec dyfra na 3.66 , bo na 4.5 nie dało sie tym jeździć :/


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn paź 02, 2006 15:17

syncro2 pisze:zmieniłem tylko przełożenie główne w skrzyni - wałek i wieniec dyfra na 3.66 , bo na 4.5 nie dało sie tym jeździć :/
no i jak efekty? lepiej sie jeździ, jak to wpłynelo na przyspieszenia itd


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » pn paź 02, 2006 22:09

Borys pisze:
syncro2 pisze:zmieniłem tylko przełożenie główne w skrzyni - wałek i wieniec dyfra na 3.66 , bo na 4.5 nie dało sie tym jeździć :/
no i jak efekty? lepiej sie jeździ, jak to wpłynelo na przyspieszenia itd

po pierwsze - nie boli już ręka od wachlowania biegami , po drugie - przyspieszenie w sumie bez zmiany na 1. i 2. - setke dokręca na dwójce bez problemu , nie trzeba już wbijać trójki przy 80 /h , na g-techu wyszło niecałe 9 s na źle ustawionym gazie z zapchanym filtrem powietrza , poza tym bez problemu leci 200 a nie jak poprzednio 150-160 .

No ale jak palił 20 tak pali :otepienie:



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt paź 03, 2006 08:12

syncro2 pisze:
Borys pisze:
syncro2 pisze:zmieniłem tylko przełożenie główne w skrzyni - wałek i wieniec dyfra na 3.66 , bo na 4.5 nie dało sie tym jeździć :/
no i jak efekty? lepiej sie jeździ, jak to wpłynelo na przyspieszenia itd

po pierwsze - nie boli już ręka od wachlowania biegami , po drugie - przyspieszenie w sumie bez zmiany na 1. i 2. - setke dokręca na dwójce bez problemu , nie trzeba już wbijać trójki przy 80 /h , na g-techu wyszło niecałe 9 s na źle ustawionym gazie z zapchanym filtrem powietrza , poza tym bez problemu leci 200 a nie jak poprzednio 150-160 .

No ale jak palił 20 tak pali :otepienie:
no ja musze u siebie zmienic bo mnie juz cholera bierze 3 ka zgrzyta, pierdziele te syncro skrzynie, potrzeba mi normalnej długiej skrzyni bo juz mi ochota na wyscigi odeszła,


www.vrservice.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości