1,9 TD a 1,9 TDI różnice, zalety i wady.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn paź 02, 2006 10:44

KRZYSZTOF SKOCZEK pisze:Auto Świat podaje po swoich testach poza miastem 4,7l!
być może ale nie mięli testów z 1,9 TD silnik AAZ, z opisu widać że masz AAZ to chyba może powiedzieć sam jakie jest spalanie ...
a moze te 4,7l to na 50km ? z klimą ;-) ? kurcze jakoś nie chce mi sie wierzyć, z 1,6TD to owszem gotów jestem uwierzyć



Awatar użytkownika
gubinho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt lip 11, 2006 14:38
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gubinho » pn paź 02, 2006 10:57

jak wszystko jest dobrze ustawione i śrubki podokręcane tłumik jest dobrze ustwiony to jest ok...



KRZYSZTOF SKOCZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: KRZYSZTOF SKOCZEK » pn paź 02, 2006 10:58

Silnik AAZ u mnie około 5l według Auto Swiata 4,7l też dla AAZ.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn paź 02, 2006 11:05

KRZYSZTOF SKOCZEK pisze:Silnik AAZ u mnie około 5l według Auto Swiata 4,7l też dla AAZ.
kurcze to pozostaje tylko pozazrdościć :goof: :bigok: :chytry:



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » pn paź 02, 2006 13:25

U mnie ostanio przejechałem na baku 990 km i wskaznik paliwa wchodził na rezerwe podejrzewam ze do 1050 km to bym zrobil bez problemu bo dotankowalem 50 litroe wiec spokojnie bym zrobil te 50 - 60 km zbiornik ma 55 l czyli latwo obliczyc ile wychodzi spalanie.niecałe 5.5 l na setke jazda 50/50 miasto i trasa.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn paź 02, 2006 13:36

TDI droższy w zakupie, SUPER osiągi, łatwo je poprawić poprzez korekty w sofcie w ECU (tzw. chiptunnig), niskie spalanie, łatwiej palą w zimie niz TD z uwagi na bezpośredni wtrysk..

TD odporniejsze na wynalazki typu olej opałowy, olej roślinny itd



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn paź 02, 2006 14:01

Arczi pisze:U mnie ostanio przejechałem na baku 990 km i wskaznik paliwa wchodził na rezerwe podejrzewam ze do 1050 km to bym zrobil bez problemu bo dotankowalem 50 litroe wiec spokojnie bym zrobil te 50 - 60 km zbiornik ma 55 l czyli latwo obliczyc ile wychodzi spalanie.niecałe 5.5 l na setke jazda 50/50 miasto i trasa.
Moje pomiary ostatnio wyszly prawie identycznie jak Tobie.
Srednio 5,5 L przy 50/50 trasa/miasto... Jazda na trasie od 100 do 120..130 km/h



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » pn paź 02, 2006 14:17

inek01 pisze:
Arczi pisze:U mnie ostanio przejechałem na baku 990 km i wskaznik paliwa wchodził na rezerwe podejrzewam ze do 1050 km to bym zrobil bez problemu bo dotankowalem 50 litroe wiec spokojnie bym zrobil te 50 - 60 km zbiornik ma 55 l czyli latwo obliczyc ile wychodzi spalanie.niecałe 5.5 l na setke jazda 50/50 miasto i trasa.
Moje pomiary ostatnio wyszly prawie identycznie jak Tobie.
Srednio 5,5 L przy 50/50 trasa/miasto... Jazda na trasie od 100 do 120..130 km/h
Jak by nie patrzec takie same silniki mamy :) :pub: :pub:



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn paź 02, 2006 14:40

Pomimo usilnych prob obrony TD, ja bede obstawal przy swoim - TDI lepszy bo nowoczesniejszy. Takie same pytania mozna zadawac typu - czy Pentium4 lepsze czy Pentium2, czy telewizor cz/b z bania lepszy czy kolorowy LCD, czy aparat fotograficzny lepszy cyfrowy czy na filmy, czy plyta analogowa lepsza czy CD itd.. Znajda sie obroncy kazdej z tych starych technologii - 'znawcy' fotografii ktorzy uwazaja ze aparaty analogowe robia lepsze zdjecia, audiofile ktorzy uwazaja ze dzwiek cyfrowy jest do kitu.... ale - 95% ludzi wybierze nowsze rozwiazania i zrobia dobrze, a hobbysci beda jezdzic autami z silnikiem parowym ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn paź 02, 2006 14:44

a mnie wyszło 6,2l / 100km/h - auto po wirusie

trasa 300km (prędkość 130-150), miasto 500km (50% po mieście to krótkie odcinki do pracy 3,5km - jazda poniżej 2500 rpm)

w trasie przeważnie 140 km/h (wawa-wałbrzych) pali 5,5-5,8 L



Awatar użytkownika
RomanK84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob lip 15, 2006 15:28
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: RomanK84 » pn paź 02, 2006 15:19

Moje TDI seria 1Z zmierzone na 4 tyś.km... 6,3 l / 100 km...około 1000 km po trasie, reszta w mieście krótkie odcinki (3,5 km do pracy) + teren bo często na grzybki jeździłem :cool:



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn paź 02, 2006 15:24

Jak by nie patrzec takie same silniki mamy
:pub: za AHU :)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn paź 02, 2006 15:30

cowboy pisze:TD odporniejsze na wynalazki typu olej opałowy, olej roślinny itd
mysle, ze TDI (oczywiscie na pompie) oraz TD sa podobnie odporne na wynalazki


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pn paź 02, 2006 15:58

ja tam wole swojego poczciwego TD, miał najechane 430tys i ja teraz zrobiłem OK 10 tys. (miesiącznie robie około 800-900km) leje do niego rzepak (paliwo mam za free :jezor: oczywiście tankuje też na stacji żeby paliwko troszke wymieszać). Ale podstawa jest taka jeżeli masz czas, chęci, nie dużo kasy to takiego TDI 90konnego objeżdżasz oczywiście wczęśniej buszując po naszym forum i zbieraniem informacji jak to sie robi. Oczywiście takie podkręcenie taniej wyjdzie niż zamontowanie jakiegoś boxa, czipa lub innego wynalazka (ja wydałem jakieś 500zł). Moim zdaniem TD jest mniej awaryjne i tańszy w eksplatacji. "Młotkiem i śrubokrętem" da rade go naprawić. Co do spalania to moje pali w trasie 90-110km/h (5-5,7litra/100) w mieście ok 6,4-7litra/100 - zależy od deptania. Ale tak szczerze wolałbym TDI bo to nowsza konstrukcja silnika, golfy z tymi silnikami miały lepszy wyposarzenie no i wiadomo TDI to TDI ale nawet jakbym miał do wyboru TDI z dobrym wypasem ale w stanie dobrym lub TD z uboższym wyposażeniem ale w stanie b.dobrym do wybrałbym TD :bigok: Może to dziwne ale postawiłbym na stare rozwiązanie bez elektroniki ponieważ jest sprawdzone i bardzo mało awaryjne. A co do TDI drzeba uważać co sie leje do baku bo można szybko zajeb... wtryski. Ale i tak wolałbym TDI (tylko że te ceny :-s )


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 94 gości