MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: chris2611 » czw sty 14, 2016 19:58

ROBAL_26 pisze:chris2611, kup tylko tą przejściówkę i wystarczy że mechanik obróci i dopasuje (przytnie odpowiednio-dopasuje kąt) oryginalą rurę-wąż gumowy ,tak zrobił brat i tyle było z gratów , jeżeli nie będzie mu chciała wejść rura na redukcję to niech podgrzeje rurę w gorącej wodzie .ok :grin: :bigok:

Oryginalna rurę-wąż gumowy to jedno jak rozumiem? O jeden element chodzi?
Mówimy o rurze do IC?
To ma jakiś numer czy na aledrogo jak wpiszę rura do IC to będzie?



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: ROBAL_26 » czw sty 14, 2016 20:04

chris2611, TAK, tą rurę co jest przy turbinie i wychodzi od dołu w kierunku IC , nie tą od boku co idzie od filtra do turbo.ok


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: chris2611 » czw sty 14, 2016 20:19

ROBAL_26 pisze:chris2611, TAK, tą rurę co jest przy turbinie i wychodzi od dołu w kierunku IC , nie tą od boku co idzie od filtra do turbo.ok

Byłbyś tak dobry i podrzucił mi jeszcze link do tego dla pewności... Może jest jakiś sprawdzony sprzedawca co będzie miał jedno i drugie... Pierwszy raz się tym zajmę, więc nie chciałbym gafy popełnić.
Jak wymienię tę turbinkę to potem na program? Jak długo po wymianie na ASZ turbo mogę jeździć nie robiąc programu i czy nie zaszkodzi to silnikowi? Będzie większa moc czy mimo większego turbo program nie puści więcej niż te około 115KM.?
Spalanie się zwiększy przed i po zrobieniu programu po wymianach?

Jeszcze raz dzięki za pomoc :okej:



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: ROBAL_26 » czw sty 14, 2016 20:36

chris2611, nie mam akurat fotki jak ko wyszło u braciaka ,ale wiem że jest to możliwe i do zrobienia jak ktoś chce i potrafi, co do programu to ja ,po swapie z ATD na ARL-a (cały słupek a komp ori ATD) jeździłem przez rok i nic negatywnego się nie stało ,braciak jeździ po zmianie słupka na ASZ-ta z turbiną ,ale pompki i komp został z AJM jeździ już z rok i nic się również nie dzieje choć ja mu mówiłem aby pojechał na program bo jest wówczas są zgrane wszystkie podzespoły i dobrana optymalna dawka i moc ,aby nie szkodziło to silnikowi .ok
Co do spalania napisze ci na swoim przykładzie , na silniku ATD miałem spalanie 7,5 latem i 8,5 zimą - jazda mieszana , po programie 8l spali mi przy ostrym pałowaniu powyżej 150km/h i więcej . a spalanie spadło ponieważ auto musi użyć dużo mniej czasu i paliwa aby uzyskać daną prędkość .ok :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: wesol » czw sty 14, 2016 21:03

Sam slupek nie ma znaczenia. PRawie ze sa takie same. ROznice w slupkach ARL ASZ od innych to korby itp sprawy. Sa poprostu masywniejsze i wytrzymalsze. Jak zostają pompki , turbo i ECM to nadal jest to jakby ten silnik co byl.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
spanky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: pn maja 25, 2009 20:35
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: spanky » pt sty 15, 2016 14:45

aby wpełni wykorzystac potencjał nowej/większej turbospreżarki to trzeba jechać na program , bez programu mozesz spokojnie jezdzic , nic sie nie stanie

spalanie zalezny od operowania pedałem gazu



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: wesol » pt sty 15, 2016 17:49

ROBAL_26 pisze:a spalanie spadło ponieważ auto musi użyć dużo mniej czasu i paliwa aby uzyskać daną prędkość
To zaprzecza tej teori samo w sobie. Teraz by taki bolid ktory ma tysiac czy dwa koni by przejechac ćwierć mili spala sporo litorw paliwa bo takie energiczne ruszenie to niestety musi kosztowac duzo energii czyli duzo, duzo paliwa. Tak jak odrutowy samolot startujac pali ogromen ilosci paliwa bo start to mega pokonywanie oporow i duze pryzspieszenie. Wszlekie pryzspieszanie kosztuje duzo paliwa. Im bardziej agresywne jest to przyspieszanie tymwiecej paliwa musi pobrac. Oczewiscie niekoniecznie wykres poboru musi isc liniowo a wrecz ten wykres bedzie przypominal parabole. Czyli im szybciej tym wiecej paliwa do kwadratu. Delikatne zmniejszenie spalania moze wynikac tylko z tego ze silnik ma nieco poprawione parametry takie jak wyprzedzenie kata wtrysku itp sprawy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: chris2611 » pt sty 15, 2016 19:09

wesol pisze:
ROBAL_26 pisze:a spalanie spadło ponieważ auto musi użyć dużo mniej czasu i paliwa aby uzyskać daną prędkość
To zaprzecza tej teori samo w sobie. Teraz by taki bolid ktory ma tysiac czy dwa koni by przejechac ćwierć mili spala sporo litorw paliwa bo takie energiczne ruszenie to niestety musi kosztowac duzo energii czyli duzo, duzo paliwa. Tak jak odrutowy samolot startujac pali ogromen ilosci paliwa bo start to mega pokonywanie oporow i duze pryzspieszenie. Wszlekie pryzspieszanie kosztuje duzo paliwa. Im bardziej agresywne jest to przyspieszanie tymwiecej paliwa musi pobrac. Oczewiscie niekoniecznie wykres poboru musi isc liniowo a wrecz ten wykres bedzie przypominal parabole. Czyli im szybciej tym wiecej paliwa do kwadratu. Delikatne zmniejszenie spalania moze wynikac tylko z tego ze silnik ma nieco poprawione parametry takie jak wyprzedzenie kata wtrysku itp sprawy.

Wczoraj (dopiero był czas o zgrozo) wymieniłem opony. Na lato mam felgi alu 17cali z oponami 215. Teraz założyłem zimówki 15 cali alu z oponami 195. Wcześniej moje najniższe spalanie to było 6.5l/100km. (silnik AJM 115KM). Dzisiaj jechałem tą samą trasą i spalanie spadło do 5l/100km. Serio??!! Aż TAKA różnica przez opory toczenia i większą obręcz?



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: ROBAL_26 » pt sty 15, 2016 19:36

wesol, może źle to ująłem ,ale przy moim stylu jazdy na starym ATD i po swapie na ARL-a takie różnice w spalaniu zauważyłem i nie sa to odczyty z MFA a z przelicznika od korka do rezerwy i po zalaniu do pełna i wówczas przeliczałem.ok
Co do tego co piszesz to się zgadzam w 100% że poprzez poprawę kilku parametrów uzyskuje się lepsze osiągi .
chris2611, opory toczenia mają duże znaczenie w spalaniu jak i gdy jeździsz na klimie . :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: wesol » pt sty 15, 2016 19:50

klima i opony to raczjeniewiela roznica w spalaniu. Na trasie czyli nie w miescie to gdzies z pol litra pod warunkiem ze nie mowimy o latniau po 200 km/h tylko raczje 120 km/h. Ja w golfie mam spalanie srednie okolo 8.3 l ale to wynik jazdy a to po mame a to do sklepu itd. Wkolo komina po 5-10 km. Jak ajde na Szczecin sobie na zakupu czyli w jedna strone okolo 50 km i tak wycieczka to jakeis 110-120 km to spalanie srednie wychodzi mi mneijwiecej 6.2 do 6.5 litra. Srednia predkosci na ekspresowce 150 i dalej poza miejskiej to tak okolo 90-100.

Po swapach to my nie mamy pewnisci czy wszystko jest okej z danym slupkiem i co bylo przy tym grzebane. Moze bylo cos nie tak z glowica moze grunsza uszczleka pdo glowica dana, moze jakies niedomagania innych podzespolow itd. To zadne stwierdenie. Grubsza korna o 5 mm nie spowoduje ze auto pali wiecej na takim silniku od takiego co ma ciensza korbe. Reszta jest w zasadzie taka sama. Turbo nie ma wplywu na palanie. Pompki to juz wiadomo kto wie czy zdrowe. Ale jeli ktos przeklada na dany slupek osprzet z poprzedniego to absolutnie roznica nie moze byc nawet 0.1 litra na sto.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: chris2611 » sob sty 16, 2016 02:45

No ale mnie to mega zdziwiło że spadło o tyle tylko przez zmianę kółek. Trasa ta sama,warunki też i styl jazdy też...a tu piękne 5 litrów :-)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: wesol » sob sty 16, 2016 11:16

dziwne zeby az tyle z nie nie mieryzlem nigdy ile to faktycnzie roznicy. Pamietjacie ze tu tez nei chodzi tylko o szerokosc laczka. To i tak pikus z etak powiem. Glownie chodzi o mase wirujacą. Załóż kapcie runflat i zobacz jak sie bedzie jezdzilo. Pamietajcie ze kilogram na kole to wiecej jak sto kilo w bagazniku. Ja czuje roznice w jezdzie miedzy letnimi 205/55/16 a 195/65/15 w takiej kamienicy ja sharan. Calkiem inaczje sie jeżdzi. duzo lepiej spale laczka na tych zimowych.

Wracajmy do tematu bo to nie o spalaniu a o turbinach.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

vaart90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr sty 27, 2016 15:34

MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: vaart90 » śr sty 27, 2016 15:58

Witam,

Panowie jestem posiadaczem Golf-a IV 1.9 TDI ALH , w samochodzie 3 lata temu zmieniłem wtryskiwacze na 0.216 i soft. Auto jeździło bardzo dobrze, niestety dziś turbinka odmówiła już dalszej współpracy. W związku z tym chciałbym się podłączyć pod temat, i zapytać co proponujecie do ALH. Wiem, że tak jak czytałem pasują turbiny z innych kodów silnika, lecz nie celuję w większą moc.

Pytanie zasadnicze brzmi: Z jakiego silnika najlepiej wziąć turbinę? Regenerować starą? Jeśli tak to gdzie? Jestem ze śląska. Proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

MK4 AJM 115KM wstawienie mocniejszej turbinki

Post autor: ROBAL_26 » śr sty 27, 2016 16:54

vaart90, EMP-TURBO jeśli regeneracja wchodzi w grę jeśli nie to turbo ASZ bądź ARL i korekta programu :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości