Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
PhytonST
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:29
- Lokalizacja: StrzyżoVWice
-
Kontakt:
Post
autor: PhytonST » ndz paź 01, 2006 19:13
Witam chciałem zapytać o różnice pomiędzy tymi silnikami, w konstrukcji, w spalaniu, w kulturze pracy oraz w awaryjnośći, czy opłaca się jeszcze kupić auto z takim silnikiem czy lepiej szukać TDI, z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony pt lis 27, 2009 22:13 przez
PhytonST, łącznie zmieniany 1 raz.
-
ventil
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
- Lokalizacja: Świdnica
-
Kontakt:
Post
autor: ventil » ndz paź 01, 2006 19:21
Tak TD jak i TDI mają swoje wady i zalety. jedni będą bronić TD a inni TDI. Podstawowa różnica pomiędzy tymi silnikami to to że TD mają komorę spalania w głowicy zwaną forkomorą i jest to wtrysk tzw. pośredni a tłoki są prawie płaskie a TDI jest silnikiem o wtrysku bezpośrednim i komorę spalania ma w tłoku. Poza tym silniki VAG TD są dosłownie "sterowane" nogą kierownika za kierownicą a TDI sterowane za pomoca komputera ECU który pobiera sygnały z wielu czujników zamontowanych w silniku. O zaletach i wadach muszą się wypowiedziec sami użytkownicy tych silników.
-
woyteck
- Ma gadane
- Posty: 244
- Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
- Lokalizacja: okolice bielska białej
-
Kontakt:
Post
autor: woyteck » ndz paź 01, 2006 19:52
TDI ma minimalnie mniejsze spalanie i lepsze osiagi ale za to jest drozszy
jezeli znajdziesz zadbane egzemplarze to sa silniki raczej bezawaryjne
o tdi trzeba bardziej dbac, sa to nowoczesniejsze silniki
jezeli nie zależy ci na osiagach wez TD sa po prostu tansze ale trudniejsze do zajechania
-
PhytonST
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:29
- Lokalizacja: StrzyżoVWice
-
Kontakt:
Post
autor: PhytonST » ndz paź 01, 2006 19:57
a jak jest z tą kulturą pracy, czy dużo bardziej klekocze od TDI lub SDI? bo im bardziej klekocze to bardziej trzęsie autem
-
Corvax
- V.I.P.
- Posty: 2577
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
- Lokalizacja: Skierniewice
-
Kontakt:
Post
autor: Corvax » ndz paź 01, 2006 20:13
TDI brdziej grzechocze niz TD
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
PhytonST
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:29
- Lokalizacja: StrzyżoVWice
-
Kontakt:
Post
autor: PhytonST » ndz paź 01, 2006 20:17
TDI czy SDI ??
-
homsky
- VW Baron
- Posty: 3307
- Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Post
autor: homsky » ndz paź 01, 2006 20:21
PhytonST pisze:TDI czy SDI ??
Ale o co ci chodzi ???
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
-
PhytonST
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:29
- Lokalizacja: StrzyżoVWice
-
Kontakt:
Post
autor: PhytonST » ndz paź 01, 2006 20:25
Corvax pisze:TDI brdziej grzechocze niz TD
o to chodzi
-
ventil
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
- Lokalizacja: Świdnica
-
Kontakt:
Post
autor: ventil » ndz paź 01, 2006 20:26
PhytonST pisze:TDI czy SDI ??
PhytonST - TDI i SDI to ta sama konstrukcja silnika tylko SDI nie ma turbinki.
-
pasiak
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontakt:
Post
autor: pasiak » ndz paź 01, 2006 21:11
TD to dobra sprawa bo ile wdepniesz to tyle wleje i najwyżej zadymi a TDI jak któraś czujka oszukuje to jazda zaczyna przypominać dosiadanie kozy (trzęsie szarpie)
dłubanie w TD to linki śrubki i takie tam a w TDI komputer i łącze
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
-
Corvax
- V.I.P.
- Posty: 2577
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
- Lokalizacja: Skierniewice
-
Kontakt:
Post
autor: Corvax » pn paź 02, 2006 08:31
i TDI i SDI ma bardziej "twardy" dzwiek silnika wynika to chocby z konstrukcji wtryskiwaczy i wyzszego cisnienia wtrysku. Czy ma to przelozenie na trzesienie buda? - Nie sadze - generalnie trzesa te auta ktore mialy jakies mocniejsze przejscia.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
KRZYSZTOF SKOCZEK
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: KRZYSZTOF SKOCZEK » pn paź 02, 2006 10:20
spalanie w mieście 7,4l poza miastem 5l.
elastyczność 60-100 12sek, 80-120 20sek.
Pracuje ciszej niż TDI lub SDI.
-
RobertP
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2799
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
- Lokalizacja: Ostróda
Post
autor: RobertP » pn paź 02, 2006 10:30
KRZYSZTOF SKOCZEK pisze:spalanie w mieście 7,4l poza miastem 5l.
e tam jakoś nie wierzę żeby TD spalał (domyślam się że piszesz o swoim AAZ)
nigdy nie zeszłem poniżej 5,8l/100km przeważnie poza miastem
bez ostrego deptania 6,2-6,4l/100km
-
KRZYSZTOF SKOCZEK
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: KRZYSZTOF SKOCZEK » pn paź 02, 2006 10:38
Auto Świat podaje po swoich testach poza miastem 4,7l!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 196 gości