klekotanie samoregulatorów czy coś innego???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
klekotanie samoregulatorów czy coś innego???
Witam wszystkich-czy może ktoś z szanownych forumowiczów odpowiedzieć na pytanie-czy klekotanie w silniku, przez niektórych mechaników, diagnozowane jako stukanie samoregulatorów, można jakoś precyzyjniej zdiagnozować? hodzi o to,że borykam się z myślą o założeniu gazu-mam golfa 1,3 benzyna na wielopunktowym wtrysku, z silnika dobiegają jedak odgłosy "klekotania"-niektórzy mechanicy twierdzą, że są to odgłosy samoregulatorów, a niektórzy, że głośno działających wtryskiwaczy. Podpowiem jeszcze, iż w tłumiku słychać czasem głośniejsze dmuchnięcie spalin coś w rodzaju ciut głośniejszego "puch" co powtarza się z pewną częstotliwością. Te "puchanie w tłumik wg niektórych świadczy właśnie o tym, że jeden z wtryskiwaczy "zalewa". Proszę o radę czy są jakieś metody sprawdzenia czy to samoregulatory tak hałasują, czy też wtryskiwacze-czy założenie gazu do samochodu nie będzie w czymś przeszkadzało-słyszałem, że wtryskiwacze w tym momencie są odłączane-to by oznaczało, że nie będą hałasować-a tym samym przedłużę ich żywotność. Gdzie szukać diagnozy i co tak hałasuje? Pozdrawiam-proszę o sugestie:)
dzięki taz, wiem,że diagnoza przez internet to tak jak leczenie przez telefon ale czy po przeczytaniu mojego pisu nie asuwa się nikomu jakaś inna koncepcja? Co do tego, że to są samoregulatory to jestem prawie pewien tyle, że nie na 100%. Czy ich wymana jast dość trudna-jak do tego się zabrać-nie ukrywam tego-jestem zeloniutki w tych sprawach
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Jak jesteś zielony to rób to z kimś mniej zielonym.Wogóle to samoregulatory podobno żyją około 100.000 km oczywiście zależy od tego na jakim oleju jest użytkowany silnik no i czy trasy czy miasto .Założę się że od nowości ich nikt niewymieniał więc czas na nie.Jak jeżdzisz na gazie to fakt wtryski niechodzą ale musisz pamiętać aby odpalać na zimnym na benzynie bo podobno poprzez brak bracy to i tak wtryski szlak trafi bo nagar je wykończy ale sam zobaczysz hej
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
taz pisze:Weź stetoskop i osłuchaj silnik nad zaworami. Może to głupie ale działa. Ja jestem w stanie 100% stwierdzić, które samoregulatory są do wymiany jak je słychać.
u mnie bardzo glosno ostatnio hcodza a pod korkiem pojawilo sie ciut musztardy ale to raczej skroplona woda , musze mzienic olej bo juz czas ale jaki jest odglos stukajacych samoregulatorow ?? jakis specyficzny ???
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
ZAWORKI I ITD.....
Mam troszke podobny problem, zrobilem remont silnika jest obecnie przejechane okolo 600km,a o co chodzi, przed remontem na zimnym silniku byl przez 4 sekundy klekot a teraz jest on glosniej slyszalny przez 3 nawet 4 minuty, hydraulika zlozona w te same miejsca.Czy cos tam moze byc zle ze to tak warczy?? chodzi jak diesel.jak zlapie temperatury jest ok lub po wiekszych obrotach.Jesli ktos cos wie i poradzi na tego problema bede wdzieczny bardzo. Pozdrawiam
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Re: ZAWORKI I ITD.....
Mam to samo-przed remontem klekot był słyszalny kilka sekund a teraz kilka minut -może przy składaniu głowicy (miałem docierane zawory) zamienili miejscami szklanki.GUPETTO pisze:Mam troszke podobny problem, zrobilem remont silnika jest obecnie przejechane okolo 600km,a o co chodzi, przed remontem na zimnym silniku byl przez 4 sekundy klekot a teraz jest on glosniej slyszalny przez 3 nawet 4 minuty, hydraulika zlozona w te same miejsca.Czy cos tam moze byc zle ze to tak warczy?? chodzi jak diesel.jak zlapie temperatury jest ok lub po wiekszych obrotach.Jesli ktos cos wie i poradzi na tego problema bede wdzieczny bardzo. Pozdrawiam
Ps. na silnikach(głowicach) sie nie znam ale wkurza mnie już benzyna klekocząca jak diesel (a miałem kupić 1,6 TD za tą samą kasę ale z 89r. )
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Jak to będziesz robił to daj znać jakie koszta(części + robocizna), wiem ze gryfino jest tańsze od szczecina (robocizna), a tak sie składa ze codziennie w Gryfinie jestem bo mam staz w ZEDO S.A.silent_rob pisze:oo to dobrze ze nie sa drogie az tak bardzo chyba skusze sie na wymiane o ile nie znajde silnika 1.8 16 V szybko
Ps fajny mk1(kolor cegła metalik lub coś podobnego) po Gryfinie śmiga
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 308 gości