chłodnica, nagrzewnica
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
chłodnica, nagrzewnica
siema, wiadomo -15 to zaczęły się problemy z autem, VW Jetta 1989 r. 1.6 TD 70 KM, z kratek po rozgrzaniu auta leci letnie powietrze, chyba, że mu cisnę na trójce do 80 km.h wtedy czuć cieplejszy podmuch powietrza, na postoju zimno, wskazówka na zegarach waha się tak od 80 do 100 stopni
płyn chłodniczy ma prawidłowy poziom, węże od nagrzewnicy są tak samo gorące, podejrzewam chłodnicę, gdyż górny wąż ciepły a dolny letni, płyn nie gotuje się nie ucieka, ale widać że jak silnik jest na obrotach jałowych to z wężyka powrotu tego cienkiego ledwo co wraca ten płyn, termostat był zmieniany w zeszłym roku, zauważyłem płyn chłodniczy na ściankach przy uszczelce pod głowicą, i teraz nie wiem czy ucieka z pod głowicy czy z pod trójnika z czujnikiem temperatury, dodam że olej czysty znaczy czarny bez żadnego masła i kropelek
płyn chłodniczy ma prawidłowy poziom, węże od nagrzewnicy są tak samo gorące, podejrzewam chłodnicę, gdyż górny wąż ciepły a dolny letni, płyn nie gotuje się nie ucieka, ale widać że jak silnik jest na obrotach jałowych to z wężyka powrotu tego cienkiego ledwo co wraca ten płyn, termostat był zmieniany w zeszłym roku, zauważyłem płyn chłodniczy na ściankach przy uszczelce pod głowicą, i teraz nie wiem czy ucieka z pod głowicy czy z pod trójnika z czujnikiem temperatury, dodam że olej czysty znaczy czarny bez żadnego masła i kropelek
chłodnica, nagrzewnica
Nie wiem kiedy i co było robione , ale pewnie w obu częściach z tematu jest już sporo kamienia ...
Do tego dochodzą pewnie sparciałe gąbki na kanałach powietrznych ...
Skacząca wskazówka na liczniku - podejrzewam walnięty czujnik temperatury cieczy .
Wyczyściłbym ten trójnik i obserwował czy nie poci się po trasie , dodatkowo wymienił termostat na ORI i pompę wody .... która z wiekiem też już traci swoje parametry
Do tego dochodzą pewnie sparciałe gąbki na kanałach powietrznych ...
Skacząca wskazówka na liczniku - podejrzewam walnięty czujnik temperatury cieczy .
Wyczyściłbym ten trójnik i obserwował czy nie poci się po trasie , dodatkowo wymienił termostat na ORI i pompę wody .... która z wiekiem też już traci swoje parametry
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
chłodnica, nagrzewnica
chłodnicę na razie odpuść...bo ma niewiele wspólnego z ogrzewaniem, termostat jeśli nie jest ciągle otwarty to też nie jest problemem.
Z opisu nie da się jednoznacznie określić...może być że kilka przyczyn daje taki efekt.
...słaby obieg cieczy...nagrzewnica może być zawalona
Z opisu nie da się jednoznacznie określić...może być że kilka przyczyn daje taki efekt.
...słaby obieg cieczy...nagrzewnica może być zawalona
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
chłodnica, nagrzewnica
to dlaczego wtedy w wężach przy chłodnicy jest różnica temperatur a wężach nagrzewnicy nie ma?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
chłodnica, nagrzewnica
bo po drodze do nagrzewnicy nie ma termostatu...
nie wiem czy wiesz ale chłodnica ma za zadanie chłodzić ciecz chłodzącą kiedy jest taka potrzeba...a przez nagrzewnicę ciecz przepływa zawsze po to aby dostarczyć ciepło do wewnątrz auta - ogrzewanie
Jakbyś odłączył węże od chłodnicy i je połączył pomijając chodnice to ogrzewanie w aucie będzie...jak tak samo zrobisz z nagrzewnicą to chłodzenie także będzie
nie wiem czy wiesz ale chłodnica ma za zadanie chłodzić ciecz chłodzącą kiedy jest taka potrzeba...a przez nagrzewnicę ciecz przepływa zawsze po to aby dostarczyć ciepło do wewnątrz auta - ogrzewanie
Jakbyś odłączył węże od chłodnicy i je połączył pomijając chodnice to ogrzewanie w aucie będzie...jak tak samo zrobisz z nagrzewnicą to chłodzenie także będzie
chłodnica, nagrzewnica
Ja widziałem termostat ORYGINALNY na węzu przed nagrzewnicą - sprawdź czy go nie masz - taki aluminiowy grzybek z cienkim wężykiem . Wywal go i sprawdź jak jest bo może on blokuje ...
tu masz jak on wygląda
http://obrazki.elektroda.pl/4106349400_1293452713.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tu masz jak on wygląda
http://obrazki.elektroda.pl/4106349400_1293452713.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
- etz_prorider
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: wt gru 16, 2014 23:30
- Lokalizacja: Kościerzyna
chłodnica, nagrzewnica
Bardziej obstawiałbym to:
Miałem to samo w moim Golfiku rok temu podkleiłem nowe gąbki i grzeje aż miło a skoro oba przewody cieczy od nagrzewnicy są ciepłe to raczej uszkodzenie pompy było by mało prawdopodobne, są gorące to ogrzewanie musi być chyba że właśnie te gąbki są kaput to zapomnij o powietrzu cieplejszym niż letnie stan gąbek idzie obejrzeć wyciągając kratki w panelu środkowym i świecąc latarką zauważysz blachy obklejone taką ciemnoszarą gąbką albo jej całkowity brak na klapach kierujących powietrze. Robota na około 2 godziny ale efekt zadowalającyHaki pisze:Do tego dochodzą pewnie sparciałe gąbki na kanałach powietrznych ...
Re: chłodnica, nagrzewnica
Dokładnie jak kolega pisze, deske trzeba sciagnac(2 sruby na podszybiu są! nie urwij jak ja to zrobilem bo potem skrzypi decha), potem rozbierasz kibel i masz takie klapki, jedna z trzema dziurami to musi byc oklejona dobrze gąbką jakaś i będzie upał w aucieetz_prorider pisze:Bardziej obstawiałbym to:Miałem to samo w moim Golfiku rok temu podkleiłem nowe gąbki i grzeje aż miło a skoro oba przewody cieczy od nagrzewnicy są ciepłe to raczej uszkodzenie pompy było by mało prawdopodobne, są gorące to ogrzewanie musi być chyba że właśnie te gąbki są kaput to zapomnij o powietrzu cieplejszym niż letnie stan gąbek idzie obejrzeć wyciągając kratki w panelu środkowym i świecąc latarką zauważysz blachy obklejone taką ciemnoszarą gąbką albo jej całkowity brak na klapach kierujących powietrze. Robota na około 2 godziny ale efekt zadowalającyHaki pisze:Do tego dochodzą pewnie sparciałe gąbki na kanałach powietrznych ...
EDIT. Coś takiego znalazłem: /viewtopic.php?f=14&t=586588" onclick="window.open(this.href);return false;
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
chłodnica, nagrzewnica
JA to robiłem bez zdejmowania deski - przez tunel nawiewu od strony wentylatora - prosto i wygodnie, tylko trzeba na spinki łączące komin z kanałem wentylatora uważać bo lubią się zgubić
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
chłodnica, nagrzewnica
z tymi klapkami kiedyś to przerabiałem w golfie:) tylko zrobiłem to bardzo niedbale gdyż zablokowałem blachą regulację ciepło-zimno i na stałe było ciepłe:) jakie są dokładne wymiary tych klapek? chce zrobić pleksem i dokładnie odmierzyć a że auto potrzebuje to wolałbym wiedzieć jeszcze bez rozbierania
chłodnica, nagrzewnica
Nie ma sensu pleksy tam pchać.
Wg mnie wystarczy szara taśma pakowa i będzie służyć jak nowe...
U mnie dwa lata przetrwało do momentu sprzedaży auta....
Wg mnie wystarczy szara taśma pakowa i będzie służyć jak nowe...
U mnie dwa lata przetrwało do momentu sprzedaży auta....
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
chłodnica, nagrzewnica
a jeżeli chłodnica to jakąś wziąść? na allegro ceny wahają się od 75 do 150 zł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości