1,9 TD a 1,9 TDI różnice, zalety i wady.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PhytonST
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:29
Lokalizacja: StrzyżoVWice
Kontakt:

1,9 TD a 1,9 TDI różnice, zalety i wady.

Post autor: PhytonST » ndz paź 01, 2006 19:13

Witam chciałem zapytać o różnice pomiędzy tymi silnikami, w konstrukcji, w spalaniu, w kulturze pracy oraz w awaryjnośći, czy opłaca się jeszcze kupić auto z takim silnikiem czy lepiej szukać TDI, z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony pt lis 27, 2009 22:13 przez PhytonST, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz paź 01, 2006 19:21

Tak TD jak i TDI mają swoje wady i zalety. jedni będą bronić TD a inni TDI. Podstawowa różnica pomiędzy tymi silnikami to to że TD mają komorę spalania w głowicy zwaną forkomorą i jest to wtrysk tzw. pośredni a tłoki są prawie płaskie a TDI jest silnikiem o wtrysku bezpośrednim i komorę spalania ma w tłoku. Poza tym silniki VAG TD są dosłownie "sterowane" nogą kierownika za kierownicą a TDI sterowane za pomoca komputera ECU który pobiera sygnały z wielu czujników zamontowanych w silniku. O zaletach i wadach muszą się wypowiedziec sami użytkownicy tych silników.



Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » ndz paź 01, 2006 19:52

TDI ma minimalnie mniejsze spalanie i lepsze osiagi ale za to jest drozszy
jezeli znajdziesz zadbane egzemplarze to sa silniki raczej bezawaryjne
o tdi trzeba bardziej dbac, sa to nowoczesniejsze silniki
jezeli nie zależy ci na osiagach wez TD sa po prostu tansze ale trudniejsze do zajechania



Awatar użytkownika
PhytonST
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:29
Lokalizacja: StrzyżoVWice
Kontakt:

Post autor: PhytonST » ndz paź 01, 2006 19:57

a jak jest z tą kulturą pracy, czy dużo bardziej klekocze od TDI lub SDI? bo im bardziej klekocze to bardziej trzęsie autem :P



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz paź 01, 2006 20:13

TDI brdziej grzechocze niz TD :P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
PhytonST
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:29
Lokalizacja: StrzyżoVWice
Kontakt:

Post autor: PhytonST » ndz paź 01, 2006 20:17

TDI czy SDI ?? :)



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz paź 01, 2006 20:21

PhytonST pisze:TDI czy SDI ??
Ale o co ci chodzi ???


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
PhytonST
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:29
Lokalizacja: StrzyżoVWice
Kontakt:

Post autor: PhytonST » ndz paź 01, 2006 20:25

Corvax pisze:TDI brdziej grzechocze niz TD :P
o to chodzi :P



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz paź 01, 2006 20:26

PhytonST pisze:TDI czy SDI ?? :)
PhytonST - TDI i SDI to ta sama konstrukcja silnika tylko SDI nie ma turbinki.



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » ndz paź 01, 2006 21:11

TD to dobra sprawa bo ile wdepniesz to tyle wleje i najwyżej zadymi a TDI jak któraś czujka oszukuje to jazda zaczyna przypominać dosiadanie kozy (trzęsie szarpie)
dłubanie w TD to linki śrubki i takie tam a w TDI komputer i łącze :bigok:


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn paź 02, 2006 08:31

i TDI i SDI ma bardziej "twardy" dzwiek silnika wynika to chocby z konstrukcji wtryskiwaczy i wyzszego cisnienia wtrysku. Czy ma to przelozenie na trzesienie buda? - Nie sadze - generalnie trzesa te auta ktore mialy jakies mocniejsze przejscia.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

KRZYSZTOF SKOCZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: KRZYSZTOF SKOCZEK » pn paź 02, 2006 10:20

spalanie w mieście 7,4l poza miastem 5l.
elastyczność 60-100 12sek, 80-120 20sek.
Pracuje ciszej niż TDI lub SDI.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn paź 02, 2006 10:30

KRZYSZTOF SKOCZEK pisze:spalanie w mieście 7,4l poza miastem 5l.
e tam jakoś nie wierzę żeby TD spalał (domyślam się że piszesz o swoim AAZ)
nigdy nie zeszłem poniżej 5,8l/100km przeważnie poza miastem
bez ostrego deptania 6,2-6,4l/100km



KRZYSZTOF SKOCZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: KRZYSZTOF SKOCZEK » pn paź 02, 2006 10:38

Auto Świat podaje po swoich testach poza miastem 4,7l!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 153 gości