Brak mocy w całym zakresie obrotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Brak mocy w całym zakresie obrotów
No i dziwna sytuacja sie stała. Po pierwsze - auto ciągnie, wróciło życie. Błędy znikneły. Ale samochód niechce mi zgasnąc teraz musze wyczepić 109 i dopiero wyłączyć, tak to moge wyjąc kluczyk i chodzi. wiec jedyną rzeczą jaką zrobiłem to kupno nowego 109 założyłem bo myslałem ze przez niego nie gaśnie, ale sie pomyliłem jest to samo.Wogóle auto samo z siebie zaczeło jechać. I kolejna dziwna rzecz - czasem jak kluczyk jest w pozycji zapłonu to nie ciągnie a jak przekrece jakbym chciał wyłączyć to ciągnie już niewiem co jest, z jednej strony fajnie bo ciągnie, a z drugiej znów nie moge zgasić. Przypominam że nic niezrobiłem z nim, jeździłęm jak codzień i nagle odetchnął.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Brak mocy w całym zakresie obrotów
Z tego co piszesz wynika że masz coś nieżle skopane ze stacyjką ,a raczej jej kostką stykową ,bo raz ci łaczy raz nie ,albo ktoś tam nieżle narzeż biłBart93 pisze:o i dziwna sytuacja sie stała. Po pierwsze - auto ciągnie, wróciło życie. Błędy znikneły. Ale samochód niechce mi zgasnąc teraz musze wyczepić 109 i dopiero wyłączyć, tak to moge wyjąc kluczyk i chodzi. wiec jedyną rzeczą jaką zrobiłem to kupno nowego 109 założyłem bo myslałem ze przez niego nie gaśnie, ale sie pomyliłem jest to samo.Wogóle auto samo z siebie zaczeło jechać. I kolejna dziwna rzecz - czasem jak kluczyk jest w pozycji zapłonu to nie ciągnie a jak przekrece jakbym chciał wyłączyć to ciągnie już niewiem co jest, z jednej strony fajnie bo ciągnie, a z drugiej znów nie moge zgasić. Przypominam że nic niezrobiłem z nim, jeździłęm jak codzień i nagle odetchnął.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Brak mocy w całym zakresie obrotów
No i to mnie martwi w dodatku teraz jeszcze poszedłem i sprawdziłem błędy bo niewierze żeby to tak samo od siebie ... no i jest
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 021 Q
Component: 1,9l R4 EDC SG D3A
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-00 - Open or Short to Ground
00532 - Supply Voltage B+
27-00 - Implausible Signal
Readiness: N/A
Address 15 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 601 E
Component: AIRBAG VW2 V01
Coding: 00069
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
End -------------------------------------------------------
myslicie ze wymiana stacyjki powinna pomoc ? Już powoli trace nadzieje na to wszystko , teraz jeżdze błedy są czasem jak jade to na ułamek sekundy odcina wtrysk, no i od tego momentu sie zaczyna , że nie da sie zgasić fury i wtedy moge tak : albo jechać z kluczykiem w pozycji zapłon i mam muła, albo jechać z kluczykiem w pierwotnym położyniu(jakbym go tylko włożył) i wtedy mam moc auto jeździ pieknie czasem też bez zadławienia są przejawy turbo i wtedy też nieraz sie wkręca na max obroty to mu przkrece kluczyk zapale i jest ok . ( pomożcie prosze
chyba już nie pomożecie
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 021 Q
Component: 1,9l R4 EDC SG D3A
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-00 - Open or Short to Ground
00532 - Supply Voltage B+
27-00 - Implausible Signal
Readiness: N/A
Address 15 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 601 E
Component: AIRBAG VW2 V01
Coding: 00069
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
End -------------------------------------------------------
myslicie ze wymiana stacyjki powinna pomoc ? Już powoli trace nadzieje na to wszystko , teraz jeżdze błedy są czasem jak jade to na ułamek sekundy odcina wtrysk, no i od tego momentu sie zaczyna , że nie da sie zgasić fury i wtedy moge tak : albo jechać z kluczykiem w pozycji zapłon i mam muła, albo jechać z kluczykiem w pierwotnym położyniu(jakbym go tylko włożył) i wtedy mam moc auto jeździ pieknie czasem też bez zadławienia są przejawy turbo i wtedy też nieraz sie wkręca na max obroty to mu przkrece kluczyk zapale i jest ok . ( pomożcie prosze
chyba już nie pomożecie
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Brak mocy w całym zakresie obrotów
Wymień kostkę stacyjki ,bo sama się nie naprawiBart93 pisze:chyba już nie pomożecie
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Re: Brak mocy w całym zakresie obrotów
Witam. Ze stacyjką wszystko wporządku, dziś wziąłem sie konkretnie za oglądanie całego oprzewodowania 109 i mam pytanie czy kabel biało czarny (109) wiadomo z przewagą bieli jest w całym samochodzie tylko od 109 ? bo sprawdziłem ten kabel od przekaźnika i wychodzi ze jest zwarty do masy (sprawdzilem miernikiem) i teraz kolejne pytanie czy ten biało czarny kabel który idzie przy kierownicy do kostki po jej lewej stronie to również od 109? bo on również jest zwarty do masy wiec mysle że jest to jeden kabel , zauważyłem też ze on idzie do przełącznika swiateł :/ dziwi mnie to. Dzis już miałem mało czasu i nie dokończyłem ogledzin, ale jakbyście mi powiedzieli gdzie szukać przyczyny to bym sie za to zabrał i może wkońcu usterkę zwalczył, dodam że na tym kablu nie ma napiecia po przekreceniu kluczyka, czyli jest to kabel przekaźnik>komputer a nie komputer>zawór bo tam jest napiecie od wczesniej wymienionego kabelka zielonego ktory ktoś tam poprowadził . pozdrawiam, licze na sugestie i zgóry dziekuje.
Brak mocy w całym zakresie obrotów
Trochę namieszane jest ale jedno jest pewne N109 jest zasilany zamiast kablem biało-czarnym to tym zielonym. Wklej nam foto pompy wtryskowej z widokiem na N109 i jego instalację. Niestety nie mam instalacji od 1Z'ta więc nie powiem jak to jest z kolorami tych kabli. W każdym razie musisz teraz sprawdzić gdzie biegnie ten zielony kabel bo on tu miesza najbardziej.
Re: Brak mocy w całym zakresie obrotów
Tzn kwestia zielonego kabelka jest banalna, mamy tak elektorzawór>kabelek>kostka>i kabelek i zaraz za tą kostką jest wpiety ten zielony i on idzie do kabelka który idzie od stacyjki (przypuszczam ze byle jaki żeby tylko dał 12) i tyle z zielonym kabelkiem , ale teraz bede musiał cały kabel sprawdzić bo za przkaźnikiem on mi sie gdzieś masuje bo mi piszczy na mierniku. Wydaje mi sie ze skoro dany kabel(czyli ten biało czarny z przewagą bieli, taki jak od 109, dotyczy tylko instalacji zawarou w całym aucie i nie ma innej opcji). potem dodam ewentualnie fotki jeśli dalej tego trzeba.
Prosze bardzo tutaj jest schemacik elektryki 1z i ahu https://rapidshare.com/files/2584686186 ... en_1Z_.rar" onclick="window.open(this.href);return false; Po niemiecku ale w tym przypadku wujek google ładnie tłumaczy, na 6 stronie mamy zawór N109. I moje pytania dwa : Jak przywrócić 12v z komputera na zaworek? Przewód plusowy zaworu jest gdzies zwarty z masą bo mi piszczy a chyba tak być nie powinno
Mam Newsa. Rozstalem sie z probemem. Dzis tak siedzielem siedzialem i postanowilem sprawdzic przekaźnik no i zaobserwowałem ze po przekreceniu kluczyka zwrka sie nie rusza, czyli nie ma prądu, wiec odpalilem auto docisnolem palcem zworke i sprobowalem wylaczyc sinik, nie zgasl, automatycznie powtorzylem sytuacje i odczepilem zielony kabelek zasilający zawor , samochod zapalił - bingo! wiec Puscilem z tego samego kabelka od stacyjki w ktorym bylo 12 kabelek do plusa przekaźnika i teraz normalnie auto odpala i gasnie i ma power.Tylko teraz jeszcze musze zwalczyć nie male spalanie a jeżdze ekonomicznie a w 10 km wskazówka spadla o jedna czerwona kreske na rezerwie, wiec chyba cos nie bardzo. Dziekuje wszystkim za porady i pozdrawiam serdecznie.
Prosze bardzo tutaj jest schemacik elektryki 1z i ahu https://rapidshare.com/files/2584686186 ... en_1Z_.rar" onclick="window.open(this.href);return false; Po niemiecku ale w tym przypadku wujek google ładnie tłumaczy, na 6 stronie mamy zawór N109. I moje pytania dwa : Jak przywrócić 12v z komputera na zaworek? Przewód plusowy zaworu jest gdzies zwarty z masą bo mi piszczy a chyba tak być nie powinno
Mam Newsa. Rozstalem sie z probemem. Dzis tak siedzielem siedzialem i postanowilem sprawdzic przekaźnik no i zaobserwowałem ze po przekreceniu kluczyka zwrka sie nie rusza, czyli nie ma prądu, wiec odpalilem auto docisnolem palcem zworke i sprobowalem wylaczyc sinik, nie zgasl, automatycznie powtorzylem sytuacje i odczepilem zielony kabelek zasilający zawor , samochod zapalił - bingo! wiec Puscilem z tego samego kabelka od stacyjki w ktorym bylo 12 kabelek do plusa przekaźnika i teraz normalnie auto odpala i gasnie i ma power.Tylko teraz jeszcze musze zwalczyć nie male spalanie a jeżdze ekonomicznie a w 10 km wskazówka spadla o jedna czerwona kreske na rezerwie, wiec chyba cos nie bardzo. Dziekuje wszystkim za porady i pozdrawiam serdecznie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: śr wrz 02, 2015 22:41
Brak mocy w całym zakresie obrotów
Witam
Proszę pomóżcie mam problem z pasatem B5 1.9 TDI 1999, a problem jest następujący podczas jazdy i po przekroczeniu obrotów ok 3000 tyś. auto traci moc i jest słabe, ale po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu chwili auto odzyskuje moc i znowu po przekroczeniu danej wartości obrotów traci moc i tak dalej .....
Kolega posiada VAGA więc zrobiłem log http://vaglog.pl/log_230903.html" onclick="window.open(this.href);return false; podczas jazdy proszę coś powiedzieć na temat tego logu.
sprawdzając VAGIEM auto pojawił się błąd brak ciśnienia na doładowaniu (błąd sporadyczny)
Proszę o pomoc
Proszę pomóżcie mam problem z pasatem B5 1.9 TDI 1999, a problem jest następujący podczas jazdy i po przekroczeniu obrotów ok 3000 tyś. auto traci moc i jest słabe, ale po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu chwili auto odzyskuje moc i znowu po przekroczeniu danej wartości obrotów traci moc i tak dalej .....
Kolega posiada VAGA więc zrobiłem log http://vaglog.pl/log_230903.html" onclick="window.open(this.href);return false; podczas jazdy proszę coś powiedzieć na temat tego logu.
sprawdzając VAGIEM auto pojawił się błąd brak ciśnienia na doładowaniu (błąd sporadyczny)
Proszę o pomoc
Brak mocy w całym zakresie obrotów
krzysiek-2304, masz problem z niedoładowaniem turbo. Log dynamiczny nie jest wykonany prawidłowo (loguje się od 1500 obrotów najlepiej na 3 biegu i od razu z wciśniętym pedałem gazu do oporu od tych 1500 aż do 4200 obrotów albo aż do trybu awaryjnego) ale mimo to widać co się dzieje. Niestety nie podałeś oznaczenia silnika i z tego też powodu nie wiem czy masz tam turbo ze zmienną geometrią czy z zaworem upustowym WG ale jeśli to pierwsze to musisz sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia na ich szczelność bo ewidentnie do gruchy siłownika podciśnienia przy turbo nie dochodzi podciśnienie i kierownice spalin zmiennej geometrii turbo nie mogą się ustawić w pozycji maksymalnego doładowania. Nie zlogowałeś też dynamicznie grupy 003 więc nie wiem jaką wartość masy zasysanego powietrza mierzy przepłwyka bo może się okazać, że to niedoładowanie turbo nie będzie wynikać z braku podciśnienia na gruchę przy turbo tylko z nieszczelności dolotu powietrza doładowanego czyli pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym.
Uzupełnij proszę swój profil o kod silnika (np. AFN, AJM, 1Z itd.) oraz zloguj dynamicznie (wg zaleceń) dwie grupy jednocześnie czyli 003 z 011 i wklej tu do nich linki a będzie widać w czym problem jak na dłoni. Twoje auto za każdym razem traci moc od tego newralgicznego zakresu obrotów bo sterownik silnika wchodzi w tryb pracy awaryjnej i moc wtedy drastycznie spada - to normalny objaw przy przeładowaniu lub niedoładowaniu turbo.
Uzupełnij proszę swój profil o kod silnika (np. AFN, AJM, 1Z itd.) oraz zloguj dynamicznie (wg zaleceń) dwie grupy jednocześnie czyli 003 z 011 i wklej tu do nich linki a będzie widać w czym problem jak na dłoni. Twoje auto za każdym razem traci moc od tego newralgicznego zakresu obrotów bo sterownik silnika wchodzi w tryb pracy awaryjnej i moc wtedy drastycznie spada - to normalny objaw przy przeładowaniu lub niedoładowaniu turbo.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: śr wrz 02, 2015 22:41
Re: Brak mocy w całym zakresie obrotów
Sztomel pisze:krzysiek-2304, masz problem z niedoładowaniem turbo. Log dynamiczny nie jest wykonany prawidłowo (loguje się od 1500 obrotów najlepiej na 3 biegu i od razu z wciśniętym pedałem gazu do oporu od tych 1500 aż do 4200 obrotów albo aż do trybu awaryjnego) ale mimo to widać co się dzieje. Niestety nie podałeś oznaczenia silnika i z tego też powodu nie wiem czy masz tam turbo ze zmienną geometrią czy z zaworem upustowym WG ale jeśli to pierwsze to musisz sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia na ich szczelność bo ewidentnie do gruchy siłownika podciśnienia przy turbo nie dochodzi podciśnienie i kierownice spalin zmiennej geometrii turbo nie mogą się ustawić w pozycji maksymalnego doładowania. Nie zlogowałeś też dynamicznie grupy 003 więc nie wiem jaką wartość masy zasysanego powietrza mierzy przepłwyka bo może się okazać, że to niedoładowanie turbo nie będzie wynikać z braku podciśnienia na gruchę przy turbo tylko z nieszczelności dolotu powietrza doładowanego czyli pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym.
Uzupełnij proszę swój profil o kod silnika (np. AFN, AJM, 1Z itd.) oraz zloguj dynamicznie (wg zaleceń) dwie grupy jednocześnie czyli 003 z 011 i wklej tu do nich linki a będzie widać w czym problem jak na dłoni. Twoje auto za każdym razem traci moc od tego newralgicznego zakresu obrotów bo sterownik silnika wchodzi w tryb pracy awaryjnej i moc wtedy drastycznie spada - to normalny objaw przy przeładowaniu lub niedoładowaniu turbo.
Witam
zrobiłem logi dla silnika AFN może coś więcej powiedzą o wcześniej pisanej przyczynie
http://vaglog.pl/log_235683.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_235684.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_235685.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_235686.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Brak mocy w całym zakresie obrotów
Przepływka mierzy już tragicznie więc albo ją rozwiercisz albo wymień na sprawną. Poza tym podejrzewam, że będzie się przycinać zmienna geometria turbo (o ile wężyki podciśnienia są szczelne). Możesz też dodatkowo wykonać log grupy 011 w trybie Basic Settings i go tu wkleić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: śr wrz 02, 2015 22:41
Re: Brak mocy w całym zakresie obrotów
Sztomel pisze:Przepływka mierzy już tragicznie więc albo ją rozwiercisz albo wymień na sprawną. Poza tym podejrzewam, że będzie się przycinać zmienna geometria turbo (o ile wężyki podciśnienia są szczelne). Możesz też dodatkowo wykonać log grupy 011 w trybie Basic Settings i go tu wkleić.
Witam wymieniłem zawór N75 na nowy bo obecny był zepsuty po jego wymianie zrobiłem ligi proszę o ich interpretację:
http://vaglog.pl/log_246057.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_246058.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_246059.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony czw sty 07, 2016 20:45 przez krzysiek-2304, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: śr wrz 02, 2015 22:41
Re: Brak mocy w całym zakresie obrotów
Już podałem logi grupy 010 oraz 011bzdzioch1 pisze:Gdzie logi grup 011, 010?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości