Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

titus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:21
Lokalizacja: Śląskie

Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

Post autor: titus » pn sty 04, 2016 08:56

Witam, w starym roku Golf 4 1,9 TDi 90km (1999r) nagle przestał odpalać, rozrusznik nie kręcił. Przyczyną okazały się szczotki w rozruszniku, które zostały wymienione na nowe (komplet bosha). Wszystko złożone, rozrusznik zakręcił i auto odpaliło. Niestety kolejnego dnia obrócił 2 razy i zaraz aku stracił moc. Podładowałem, założyłem znowu to samo - kręcił ale jakoś słabo. Skorzystałem z kabli i innego aku, efekt bez zmian. Zauważyłem, że kabel +, który idzie do rozrusznika bardzo się grzeje, a nawet coś lekko się tak przypaliło, bo mały dymek się unosił. Auto trafiło do ciepłego garażu i odpaliło bez problemu. Trochę pojeździło, paliło normalnie. Na noc zostało pod blokiem, odpaliło o godz 18,o 21 i nawet o 24 bez większych problemów. Niestety o 6.30 zakręcił bardzo anemicznie i nie dało się go uruchomić. Gdzie przyczyna? Dodam, że do momentu naprawy rozrusznika palił bez najmniejszych problemów, pozostałe części rozrusznika wyglądały ok.



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

Post autor: ROBAL_26 » pn sty 04, 2016 10:12

titus, posprawdzaj wszystkie połączenia czy są czyste ,masy do silnika i przy klemach , możliwe że oprócz szczotek wyrobione sa tulejki i wirnik się obracając przyblokowuje się o stojan i robi ogromne obciążenie .ok :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

titus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:21
Lokalizacja: Śląskie

Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

Post autor: titus » pn sty 04, 2016 13:11

Wyciągnąłem aku, odpiąłem przewód +, trochę zaśniedziały i dziwnie przebarwiony na zielono. Przed wyciągnięciem rozrusznik nawet nie drgnął, było tylko klik, klik. Światła, centralny, klakson i cała reszta działa. Lekko przytarty jest kabel, który idzie (sorry nie znam się) do automatu (taka wciskana złączka,zapięta na sprzączkę).



titus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:21
Lokalizacja: Śląskie

Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

Post autor: titus » pn sty 04, 2016 13:38

Aha, wirnik rozrusznika był lekko uszkodzony tzn w niektórych miejscach miał nacięcia i wgniecenia. Rowki zostały wyczyszczone.



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

Post autor: ROBAL_26 » pn sty 04, 2016 18:55

titus, to jest przewód do elektrozaworu który po dostaniu napięcie ze stacyjki zaciąga tuleję która wyrzuca bendyks i załącza wirnik ,dla próby i wyeliminowania przewodu możesz podpiąć dodatkowo szeklę (kabel rozruchowy ).ok :bigok:
Takie jajowate rowki to jest wyważenie wirnika ,ważne aby nie miał uszkodzonej izolacji na uzwojeniu . :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

titus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:21
Lokalizacja: Śląskie

Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

Post autor: titus » wt sty 05, 2016 11:10

Dzięki za pomoc. Będę szukał przyczyny, ale skoro na kablach i naładowany aku rozrusznik kręci bardzo, bardzo wolno to zapewne coś mu dolega albo coś z elektryką w okolicach rozrusznika.



titus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:21
Lokalizacja: Śląskie

Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

Post autor: titus » śr sty 06, 2016 15:06

No i d... Akumulator naładowany, przewód + wyczyszczony, na dworze ciepło a rozrusznik nawet nie drgnął. Po przekręceniu stacyjki totalna cisza, nie ma żadnej reakcji rozrusznika, nawet słynnego cyk, cyk...



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

Post autor: ROBAL_26 » śr sty 06, 2016 16:14

titus, rozrusznik do ponownego wyjęcia :-(


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

titus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:21
Lokalizacja: Śląskie

Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

Post autor: titus » śr sty 06, 2016 17:36

Wyjąć, obejrzeć czy dobrze złożony? Generalnie złożenie nie jest mega wymagające, ale widocznie coś musiało źle zostać złożone. Na co zwrócić uwagę?



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

Post autor: ROBAL_26 » śr sty 06, 2016 19:06

titus,może mieć za duży luz na tulejkach i wirnik podczas dostania prądu zostaje przyciagany polem magnetycznym ze stojana i trze po stojanie mając przy tym bardzo duży opór , najlepiej to gdybyś go wziął i porobił zdjęcia i z zewnątrz i jak wygląda w środku .ok :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

titus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:21
Lokalizacja: Śląskie

Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy

Post autor: titus » pt sty 08, 2016 23:50

Sprawa się wyjaśniła. Niestety uszkodzony był wirnik, który po raz kolejny uszkodził szczotki. Do wymiany także poszła tuleja. Rozrusznik naprawiony, autko pali jak należy. Dzięki za pomoc!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości