Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
Witam, w starym roku Golf 4 1,9 TDi 90km (1999r) nagle przestał odpalać, rozrusznik nie kręcił. Przyczyną okazały się szczotki w rozruszniku, które zostały wymienione na nowe (komplet bosha). Wszystko złożone, rozrusznik zakręcił i auto odpaliło. Niestety kolejnego dnia obrócił 2 razy i zaraz aku stracił moc. Podładowałem, założyłem znowu to samo - kręcił ale jakoś słabo. Skorzystałem z kabli i innego aku, efekt bez zmian. Zauważyłem, że kabel +, który idzie do rozrusznika bardzo się grzeje, a nawet coś lekko się tak przypaliło, bo mały dymek się unosił. Auto trafiło do ciepłego garażu i odpaliło bez problemu. Trochę pojeździło, paliło normalnie. Na noc zostało pod blokiem, odpaliło o godz 18,o 21 i nawet o 24 bez większych problemów. Niestety o 6.30 zakręcił bardzo anemicznie i nie dało się go uruchomić. Gdzie przyczyna? Dodam, że do momentu naprawy rozrusznika palił bez najmniejszych problemów, pozostałe części rozrusznika wyglądały ok.
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
titus, posprawdzaj wszystkie połączenia czy są czyste ,masy do silnika i przy klemach , możliwe że oprócz szczotek wyrobione sa tulejki i wirnik się obracając przyblokowuje się o stojan i robi ogromne obciążenie .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
Wyciągnąłem aku, odpiąłem przewód +, trochę zaśniedziały i dziwnie przebarwiony na zielono. Przed wyciągnięciem rozrusznik nawet nie drgnął, było tylko klik, klik. Światła, centralny, klakson i cała reszta działa. Lekko przytarty jest kabel, który idzie (sorry nie znam się) do automatu (taka wciskana złączka,zapięta na sprzączkę).
Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
Aha, wirnik rozrusznika był lekko uszkodzony tzn w niektórych miejscach miał nacięcia i wgniecenia. Rowki zostały wyczyszczone.
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
titus, to jest przewód do elektrozaworu który po dostaniu napięcie ze stacyjki zaciąga tuleję która wyrzuca bendyks i załącza wirnik ,dla próby i wyeliminowania przewodu możesz podpiąć dodatkowo szeklę (kabel rozruchowy ).ok
Takie jajowate rowki to jest wyważenie wirnika ,ważne aby nie miał uszkodzonej izolacji na uzwojeniu .
Takie jajowate rowki to jest wyważenie wirnika ,ważne aby nie miał uszkodzonej izolacji na uzwojeniu .
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
Dzięki za pomoc. Będę szukał przyczyny, ale skoro na kablach i naładowany aku rozrusznik kręci bardzo, bardzo wolno to zapewne coś mu dolega albo coś z elektryką w okolicach rozrusznika.
Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
No i d... Akumulator naładowany, przewód + wyczyszczony, na dworze ciepło a rozrusznik nawet nie drgnął. Po przekręceniu stacyjki totalna cisza, nie ma żadnej reakcji rozrusznika, nawet słynnego cyk, cyk...
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
titus, rozrusznik do ponownego wyjęcia
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
Wyjąć, obejrzeć czy dobrze złożony? Generalnie złożenie nie jest mega wymagające, ale widocznie coś musiało źle zostać złożone. Na co zwrócić uwagę?
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
titus,może mieć za duży luz na tulejkach i wirnik podczas dostania prądu zostaje przyciagany polem magnetycznym ze stojana i trze po stojanie mając przy tym bardzo duży opór , najlepiej to gdybyś go wziął i porobił zdjęcia i z zewnątrz i jak wygląda w środku .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Kłopoty z odpalaniem po wymianie szczotkotrzymaczy
Sprawa się wyjaśniła. Niestety uszkodzony był wirnik, który po raz kolejny uszkodził szczotki. Do wymiany także poszła tuleja. Rozrusznik naprawiony, autko pali jak należy. Dzięki za pomoc!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości