EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » pt gru 11, 2015 00:41

Tak zaslepka na kolektor turbo i można chlodniczke wywalic. Oczywiście mostkujemy węże wodne.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

kamikadzebm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: śr cze 20, 2012 18:34

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: kamikadzebm » pt gru 11, 2015 23:32

Witam. Mam małe pytanko. Żeby zaślepić EGR muszę wsadzić przed tą uszczelką blaszkę? lub za i to razem skręcić? pracuje na plazmie CNC więc taką blaszkę z 4 nierdzewki sobię wypalę.

Tylko chodzi mi o to czy to wszystko o co w tej operacji chodzi? Oczywiście dolot też będzie czyszczony. Pozdrawiam.

Obrazek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » sob gru 12, 2015 00:35

Wywal ta uszczelke i wstaw sobie zaslepke z nierdzewy 2.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

EGR out - wrazenia

Post autor: Skrzak » pn gru 14, 2015 11:56

To ja mam pytania najpierw dot. kolektora.
- Rozumiem, że chłodniczka spalin jest przykręcona w czerwonych zaznaczeniach z kolektor do silnika w żółtych? Czy w tym zielonym miejscu też czeka mnie jakaś niespodzianka?
Obrazek

Chłodniczka.
- Co z czym mam zmostkować? Na pewno te małe kroćce sa od cieczy chłodzącej, to je zmostkować?
- Dwa duże kroćce od czego są, rozumiem, ze je też można ze sobą zmostkować? Bo one u mnie wchodzą w ścianę grodziową czyli może to jest ciepłe powietsze do nawiewu?
ObrazekObrazek

Edit:
No to juz wiem, wszystko jest od cieczy chłodzącej. Mostkujemy gruby z grubym i cienki z cienkim.



lukebung6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz gru 20, 2015 19:40

Re: EGR

Post autor: lukebung6 » ndz gru 20, 2015 19:54

witam mam vw5 2004 1.9 dkc oznaczenie silnika
Mianowicie mam mokry EGR i tyl dlok silnika niewiem z kad ten wyciek i w okoliny pompy tandemowej jest tez mokro martwi mnie to moze ktos wie co jest grane
Auto pali rowno nie kopci



lukebung6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz gru 20, 2015 19:40

Re: EGR

Post autor: lukebung6 » ndz gru 20, 2015 19:57

witam mam vw5 2004 1.9 bkc oznaczenie silnika
Mianowicie mam mokry EGR i tyl dlok silnika niewiem z kad ten wyciek i w okoliny pompy tandemowej jest tez mokro martwi mnie to moze ktos wie co jest grane
Auto pali rowno nie kopci



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » ndz gru 20, 2015 20:47

gdzies wezyk sie pewnie poci sprawdz dokladnie te weze i opaski.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

bolooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 20:59
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

EGR out - wrazenia

Post autor: bolooo » ndz sty 03, 2016 18:49

No dobra Koledzy Kolektory sie czyści ... a czyścił ktoś w głowicy >? bo tam tez syf ale boje sie tam grzebac zeby cos na zawory nie poszło, macie jakies sposoby na to ? czy lepiej tam nie ruszać :pub:


Gdzie kończy sie odwaga... zaczyna sie Brawura :D

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

EGR out - wrazenia

Post autor: italiano_83 » ndz sty 03, 2016 19:47

bolooo pisze:a czyścił ktoś w głowicy >? bo tam tez syf ale boje sie tam grzebac zeby cos na zawory nie poszło, macie jakies sposoby na to ? czy lepiej tam nie ruszać
Jak w głowicy masz coś więcej jak lekki odkurz to nie wiem jak tym autem jeździsz, ewentualnie jak dużo oleju puszcza w dolot. Tam jest taka temperatura, że nic nie powinno tam zalegać.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

bolooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 20:59
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

EGR out - wrazenia

Post autor: bolooo » ndz sty 03, 2016 20:19

jeszcze nie wiem co tam jest zapytałem z wyprzedzeniem bo bede czyścił na dniach kolektor a chciałem sie dowiedziec czy ktos tam to czyścił w razie coo gdyby mnie zastał szokujący widok :jezor: :hmm:


Gdzie kończy sie odwaga... zaczyna sie Brawura :D

wuPiotrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt gru 25, 2015 04:11

EGR out - wrazenia

Post autor: wuPiotrek » ndz sty 03, 2016 21:26

ja czyscilem glowice w saabie 2.2TiD. i to ze jest tam duza temperatura nie znaczy ze nagar sie nie osadzi, bo potrafi sie osadzic multum nagaru. moj sposob to zwalenie pokrywy zaworow zebym wiedzial kiedy ktory zamkniety, kawalek drutu, odkurzacz i sprezarka. czyscimy oczywicie na zamknietych zaworach.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

EGR out - wrazenia

Post autor: italiano_83 » ndz sty 03, 2016 21:35

wuPiotrek pisze:ja czyscilem glowice w saabie 2.2TiD. i to ze jest tam duza temperatura nie znaczy ze nagar sie nie osadzi
Ja czyściłem u siebie i o ile w kolektorze i egr była mokra sadza, o tyle kiedy wsadziłem palucha w kanał w głowicy to był tylko suchy odkurz praktycznie ledwo brudzący palec. A jak jest syf to znaczy, że albo turbo, albo odma wali olejem - bo nagar od czegoś się bierze.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

wuPiotrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt gru 25, 2015 04:11

EGR out - wrazenia

Post autor: wuPiotrek » pn sty 04, 2016 22:18

Obrazek

cos tam mogla dawac turbina olejem :) ale napewno nie ta ktora mialem w tym aucie - przez 15k km dolalem moze z pol litra.

co do samego czyszczenia kolektora to polecam pomoczyc kilka godzin w ropie. duzo łatwiej puszcza.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » wt sty 05, 2016 09:49

ach. nieszczesny X20DTL albo Y20DTH. Tak tam klapy i kolektor sa dosc czesto zawalone dosc mocno tym nagarem. Z czego to wynika to jakos nigdy sie nie zastanawialem. Masakra tam zazwyczaj jest. Normalnie mozna srubokretem wydlubywac platy syfu. Najlepiej to oczeiwscie odkrecic i wymyc caly ten kolektor

Prosze zauwazyc ze kanal taki centralny w tym kolektorze to kanal ktorymi ida spalny od wydechu i on jest w mieare czysty. Zasyfienie to wynika niestety z oparow oleju wychodzacych z odmy ale tez i turbo. To ze oleju nie trzeba dolewac nie oznacza ze oleju nie ubywa. Napezy o tym zawsze pamietać. Czy o przelocie 20 czy 30 tys km w silniku gdzie standardem jest ilosc 4.5 litra nadal mamy 4,5 litr oleju?? Jest to nadal olej tylko zabarwiony na czarno jak pigmentem?? To po co go wymieniamy jak w tej ilosci 4.5 litra by nie bylo tak z litr samej sadzy plus jakis litr innych dziwnych pierwiastkow i substancji a nawet gdzies z dobry litr ropy ktora dostala sie po sciankach cylindra nawet jak nie mamy takich wynalazkow jak DPF. Oleju moze zarowno ubywac jak i pryzbywac w silniku. Oleju w cudzyslowiu oleju bo sklad chemiczny bedzie daleki od oleju z banki.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości