1,9 TD a 1,9 TDI różnice, zalety i wady.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- PhytonST
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:29
- Lokalizacja: StrzyżoVWice
- Kontakt:
1,9 TD a 1,9 TDI różnice, zalety i wady.
Witam chciałem zapytać o różnice pomiędzy tymi silnikami, w konstrukcji, w spalaniu, w kulturze pracy oraz w awaryjnośći, czy opłaca się jeszcze kupić auto z takim silnikiem czy lepiej szukać TDI, z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony pt lis 27, 2009 22:13 przez PhytonST, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak TD jak i TDI mają swoje wady i zalety. jedni będą bronić TD a inni TDI. Podstawowa różnica pomiędzy tymi silnikami to to że TD mają komorę spalania w głowicy zwaną forkomorą i jest to wtrysk tzw. pośredni a tłoki są prawie płaskie a TDI jest silnikiem o wtrysku bezpośrednim i komorę spalania ma w tłoku. Poza tym silniki VAG TD są dosłownie "sterowane" nogą kierownika za kierownicą a TDI sterowane za pomoca komputera ECU który pobiera sygnały z wielu czujników zamontowanych w silniku. O zaletach i wadach muszą się wypowiedziec sami użytkownicy tych silników.
i TDI i SDI ma bardziej "twardy" dzwiek silnika wynika to chocby z konstrukcji wtryskiwaczy i wyzszego cisnienia wtrysku. Czy ma to przelozenie na trzesienie buda? - Nie sadze - generalnie trzesa te auta ktore mialy jakies mocniejsze przejscia.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
- Lokalizacja: Lublin
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
- Lokalizacja: Lublin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 155 gości