[MK3] problem ze skrzynia ??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] problem ze skrzynia ??
jestem nowy na forum, witam wszystkich i prosze o pomoc, mam golfa 3 1.8 na wtrysku, pierwsze pytanie to czy to jest wersja 90km? bo słyszałem że 75konne miały gaźnik, drugie pytanie, dzisiaj jadąc na trasie byłem zmuszony kilka razy do zatrzymania się, jak ruszam na pierwszym biegu to słyszę dziwne turkotanie dochodzące z okolic skrzyni biegów, dzwiek maleje im wyzszy bieg wrzucam, (dzieje sie to tylko podczas przyspieszania) a na 4biegu odglos zupełnie zanika, na piątym jedzie się jakgdyby nigdy nic, co może być przyczyną i czy mogę tak jechać czy powinienem się jaknajszybciej zgłosić do serwisu ? (za 3-4h wyjeżdżam dalej w 300 km trase) prosze waso szybka podpowiedz co czynic, z gory dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw paź 05, 2006 19:59 przez toxikpage, łącznie zmieniany 1 raz.
Źle słyszałeś - obydwa mają wtrysk. Podaj pierwsze trzy litery nr silnika to ci owiemy i le ma mocy, lub sam poszukaj - na wklejce w bagażnikutoxikpage pisze:am golfa 3 1.8 na wtrysku, pierwsze pytanie to czy to jest wersja 90km? bo słyszałem że 75konne miały gaźnik
Może to być przegub wewnętrzny - pytanie cz to są miarowe stuki podczas przyspieszania czy cały czas??toxikpage pisze: jak ruszam na pierwszym biegu to słyszę dziwne turkotanie dochodzące z okolic skrzyni biegów
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Co do mocy to chyba w dowodzie rejestracyjnym powinna być wpisana tylko że w KiloWatach jak masz wpisane 55 to wersja 75 KM, jak 66 to ma 90 KM.
Jeśli nie dasz rady z tego odczytać a w bagażniku nie znajdziesz fabrycznej kartki z kodami wyposarzenia to odczytaj typ silnika odczytując go z bloku.
Numery silnika powinny być wybite prawie na jego samym "przodzie" tuż pod uszczelką głowicy, ciut powyżej 2 i 3 świecy. Wystarczy odczytać tyko pierwsze 3 literki.
Jeśli jest AAM to masz 75 PS . Każdy inny kod np. ABS masz 90 kucyków.
O ile się nie myle MK III 1,8 75 KM miały tylko silniki AAM, za to wersji 90 konnych było więcej typów lecz ich symboli (oprócz ABS) niestety nie potrafie podać.
Co do różnic między wersją 75 a 90 koni to (nie licząc oczywiście innych osiągów) podstawowa różnica polega na tym że wersja mocniejsza potrzebuje do prawidłowej pracy benzyny o 95 oktanach, a słabsza 75 KM może być zasilana gorszym paliwem 91 oktan (w Niemczech taką chyba jeszcze sprzedają).
Czyli po prostu wersja 75KM powinna wybaczyć tankowanie "na podejrzanych" stacjach.
Jeśli nie dasz rady z tego odczytać a w bagażniku nie znajdziesz fabrycznej kartki z kodami wyposarzenia to odczytaj typ silnika odczytując go z bloku.
Numery silnika powinny być wybite prawie na jego samym "przodzie" tuż pod uszczelką głowicy, ciut powyżej 2 i 3 świecy. Wystarczy odczytać tyko pierwsze 3 literki.
Jeśli jest AAM to masz 75 PS . Każdy inny kod np. ABS masz 90 kucyków.
O ile się nie myle MK III 1,8 75 KM miały tylko silniki AAM, za to wersji 90 konnych było więcej typów lecz ich symboli (oprócz ABS) niestety nie potrafie podać.
Co do różnic między wersją 75 a 90 koni to (nie licząc oczywiście innych osiągów) podstawowa różnica polega na tym że wersja mocniejsza potrzebuje do prawidłowej pracy benzyny o 95 oktanach, a słabsza 75 KM może być zasilana gorszym paliwem 91 oktan (w Niemczech taką chyba jeszcze sprzedają).
Czyli po prostu wersja 75KM powinna wybaczyć tankowanie "na podejrzanych" stacjach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 385 gości