Kąt poczatku wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: italiano_83 » wt paź 13, 2015 19:07

orzel12, Poczytaj trochę ok, to już było tyle razy opisane, że aż szkoda tego pisać po raz wtóry.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: orzel12 » wt paź 13, 2015 19:25

Spoko już poczytane...

Po prostu akurat bylismy podpięci z kompem i kluczami w dłoni a na dworze już zimno i ręce grabiały... Neta miałem tylko w tel więc nie za wygodnie studiować tematy.

Zagłębiłem się na spokojnie w lekturze i wszystko wiadomo... Po pierwsze to auto musi być rozgrzane i sprawdza się na odpalonym ;)

Jutro dalszy ciąg walki...



Candy_Cabs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 14, 2015 22:28

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: Candy_Cabs » czw lis 19, 2015 10:04

Witajcie serdecznie,
zwracam się do Was z prośbą o poradę.

A mianowicie mam problem z ustawieniem początkowego kąta wtrysku w GOLF IV silnik AGR 90KM.

Ustawienia dokonuje na nie dogrzanym silniku z powodu awarii termostatu, który w sobotę zostanie wymieniony - może to ma znaczenie. Do odczytu kąta używam PolskiegoVAGa.
Problem polega na tym, że ile razy bym nie ustawiał pompy to na początku po starcie silnika i na jałowym jest kąt powiedzmy 55, jak tylko wrzucę Drive i ruszę autem kąt zaczyna się zwiększać i zatrzymuje się na około 66. Tak jakby te 3 śruby nie trzymały koła w tej ustawionej pozycji.
Nie wiem czy to wina niedogrzanego silnika, niewłaściwej aplikacji lub grupy odczytu (grupa 1) czy też przez nierówną powierzchnię koła pompy.
Dziękuję za wszelkie sugestie. Ewentualne odczyty będę mógł zrobić dopiero w sobotę.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: italiano_83 » czw lis 19, 2015 19:14

Candy_Cabs, Po pierwsze to zaopatrz się w vac com i z niego odczytaj wartość kąta wtrysku na zblokowanych nastawach, a nie 55 który ustala sterownik podczas pracy silnika- bo to nie ta wartość. Po drugie kąt wtrysku będzie się zmieniał podczas jazdy bo inaczej TDI by nie jechało :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

MARCIN38
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2015 10:39

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: MARCIN38 » sob lis 21, 2015 17:54

U mnie kąt wtrysku był ustawiony na 100, ustawiliśmy na 51ale mój czujnik temperatury paliwa coś szwankuje, pokazuje za mało i chciałem go wymienić i teraz pytanie czy jak odkręce nastawnik pompy to nie przestawi mi się dawka paliwa? Silnik to ahf. Poprostu odkręcam wymieniam i to wszystko?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: italiano_83 » sob lis 21, 2015 17:57

Jasne, że jak wykręcisz nastawnik to rozregulujesz dawkę paliwa, zaznacz sobie dokładnie jego położenie względem korpusu pompy, aby jak najdokładniej ustawić go w tej samej pozycji- każde pyknięcie w nastawnik przestawia dawkę.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Re: Kąt poczatku wtrysku

Post autor: krzycho85 » sob lis 21, 2015 19:24

Do wymiany czujnika temp. paliwa nie trzeba odkręcać nastawnika. Wystarczy zdjąć jego pokrywkę, nic tym nie rozregulujesz.



MARCIN38
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2015 10:39

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: MARCIN38 » sob lis 21, 2015 19:30

Dobra dzięki, pozaznaczam z czterech stron a póżnij ewentualnie dawke ustawie kompem taką jaka była.



hary6665
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn mar 15, 2010 12:40
Lokalizacja: goleniów

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: hary6665 » ndz gru 20, 2015 15:24

witam

Mam takie oto pytanko.Czy do regulacji rsw muszę wyciągać cały nastawnik czy tylko wystarczy jak ściągnę pokrywkę?
Pytam ponieważ napięcie wynosi ok 1,400v. i wolno mi schodzi z obrotów silnik



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: bzdzioch1 » ndz gru 20, 2015 15:35

Jest to odczyt na nie pracującym silniku? Jaka dawka?



hary6665
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn mar 15, 2010 12:40
Lokalizacja: goleniów

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: hary6665 » ndz gru 20, 2015 15:43

tak. dawka to ok 2 jak dobrze pamiętam



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: bzdzioch1 » ndz gru 20, 2015 15:55

Dawka trochę za duża.. ustaw w okolice 3,5mg.. co do ustawiania rsw najlepiej jak nastawnik jest zdjęty



poloSDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 02, 2015 21:48

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: poloSDI » ndz gru 20, 2015 18:42

Jest gdzieś na forum temat o obsłudze vag-com? które bloki co mówią?



hary6665
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn mar 15, 2010 12:40
Lokalizacja: goleniów

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: hary6665 » ndz gru 20, 2015 20:24

Myślisz że jak ustawie rsw to z obrotami i mocą będzie ok?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 189 gości