Lokalizacja przekaźnika świec zarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Lokalizacja przekaźnika świec zarowych

Post autor: Sztomel » wt gru 15, 2015 08:37

Najlepiej wozić ze sobą dwa kawałki izolowanego drutu miedzianego grubego ze spłaszczonymi końcówkami aby w każdej chwili można je było zastosować jako zworkę łączącą gniazda prądowe w miejsce wyjętego przekaźnika 109. Po zakończonej jeździe należy zworkę wyjąć by nie było dodatkowo obciążającego akumulator poboru prądu. Jeśli chcesz zastosować taką zworkę w miejsce przekaźnika 103 to tylko na sam czas rozruchu silnika bo inaczej świece żarowe będą narażone na spalenie.
Przekaźników nie trzeba kupować nowych. Stare zazwyczaj wymagają okresowego przeszlifowania w nich pilniczkiem nóżek aby miały dobrą przewodność prądową. W niewielu przypadkach przekaźnik wymaga zdjęcia jego obudowy i poprawienia lutownicą lutów na jego płytce drukowanej. Wymianie podlegają tylko te ze spaloną cewką.


Obrazek

maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Re: Lokalizacja przekaźnika świec zarowych

Post autor: maciek805 » wt gru 15, 2015 10:36

Sztomel pisze:Najlepiej wozić ze sobą dwa kawałki izolowanego drutu miedzianego grubego ze spłaszczonymi końcówkami aby w każdej chwili można je było zastosować jako zworkę łączącą gniazda prądowe w miejsce wyjętego przekaźnika 109. Po zakończonej jeździe należy zworkę wyjąć by nie było dodatkowo obciążającego akumulator poboru prądu. Jeśli chcesz zastosować taką zworkę w miejsce przekaźnika 103 to tylko na sam czas rozruchu silnika bo inaczej świece żarowe będą narażone na spalenie.
Przekaźników nie trzeba kupować nowych. Stare zazwyczaj wymagają okresowego przeszlifowania w nich pilniczkiem nóżek aby miały dobrą przewodność prądową. W niewielu przypadkach przekaźnik wymaga zdjęcia jego obudowy i poprawienia lutownicą lutów na jego płytce drukowanej. Wymianie podlegają tylko te ze spaloną cewką.
I ta "zwora" tyczy sie przekaznikow 103 i 109 ? Jesli mozesz powiedziec jeszcze to w jakie miejsce to wpiac ? W jakie numery ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Lokalizacja przekaźnika świec zarowych

Post autor: Sztomel » wt gru 15, 2015 15:02

Na obudowie przekaźnika 103 i 109 jest zazwyczaj rozrysowany jego schemat. Chodzi o nóżki oznaczone numerem 30 i 87 (to są piny prądowe). Musisz zworką połączyć te właśnie dwa gniazda w gnieździe przekaźnika gdzie wchodzą te właśnie nóżki przekaźnika.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 35 gości