Witam,
Zauwazylem ze mam bardzo niskie napiecie ladowania na akumulatorze w swoim B3 2.0
Pomierzylem napiecia i sprawa wyglada tak:
Odpalony tylko silnik - napiecie na alternatorze 13,95 a na aku 13,8
Odpalony silnik radio, nawiewy, grzane dupy swiatla lampki wnetrza - napiecie na altku 13,75 a na aku 13,4
Dolozylem mase do aku ze silnika i napiecie wskoczylo na akumulatorze na 13,4. Sprawdzilem przewod masowy silnika i sie okazalo ze sobie wisial Przymocowalem go pod cewka do karoserii (czyszczac oczywiscie pole styku) i teraz napiecie na aku jest jak wyzej napisane. Dokladanie kabelka juz nie pomaga wiec masa silnika (chyba) ogarnieta. Poczyscilem mase na klemie, inna mase na silniku oraz na rozruszniku. Ale to nic nie dalo. Prosze o porady co dalej z tym fantem zrobic.
Wyglada na to ze sam alternator jest sprawny bo daje dobre napiecie. Ale gdzies sie gubi po drodze do aku.
[B3] niskie ladnowanie na akumulatorze
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[B3] niskie ladnowanie na akumulatorze
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
[B3] niskie ladnowanie na akumulatorze
Dzisiaj zabralem sie za przewody plusowe.
Dolozylem plusowy od alternatora do aku i podskoczylo o jakies 0,12 V mierzone na klemach
Poczyscilem i posmarowalemwie smarem miedzianym na laczeniach - alternator, rozrusznik oraz kleme +. Dodatkowo ten kabel + troche polutowalem. Generalnie to az tak bardzo przeciety nie jest. Ale troche nitek jest przerwanych
Teraz wynik jest taki ze pod pelnym obciazeniem takim jak wczesniej na alternatorze bylo 13,84 a na aku 13,58. Jest poprawa ale po dolozeniu znowu kabelka od altka do aku jescze sie podnioslo na 13;63.
Takze nadal jeszcze nie jest dobrze. Sprobuje zdobyc lepsze przewody plusowe do mojego silnika oraz sprawdze jakie byloby ladowanie na akumulatorze z golfa ktory jest nowy. Moj aku wskazywal 12,15 V w spoczynku. Gdzies wyczytalem ze slaby aku moze tez miec wplyw na ladowanie ale nie wiem czy to prawda.
Dolozylem plusowy od alternatora do aku i podskoczylo o jakies 0,12 V mierzone na klemach
Poczyscilem i posmarowalemwie smarem miedzianym na laczeniach - alternator, rozrusznik oraz kleme +. Dodatkowo ten kabel + troche polutowalem. Generalnie to az tak bardzo przeciety nie jest. Ale troche nitek jest przerwanych
Teraz wynik jest taki ze pod pelnym obciazeniem takim jak wczesniej na alternatorze bylo 13,84 a na aku 13,58. Jest poprawa ale po dolozeniu znowu kabelka od altka do aku jescze sie podnioslo na 13;63.
Takze nadal jeszcze nie jest dobrze. Sprobuje zdobyc lepsze przewody plusowe do mojego silnika oraz sprawdze jakie byloby ladowanie na akumulatorze z golfa ktory jest nowy. Moj aku wskazywal 12,15 V w spoczynku. Gdzies wyczytalem ze slaby aku moze tez miec wplyw na ladowanie ale nie wiem czy to prawda.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[B3] niskie ladnowanie na akumulatorze
kup kilka metrów (nie wiem ile u Ciebie potrzeba) przewodu 35mm^2, solidne oczka...zmontuj porządny plus i porządną masę...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości