Wydajniejsze turbo do... TD :D

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » sob gru 05, 2015 21:01

Witam.

Panowie potrzebuję waszej pomocy. Mam jeepa cherokee 2.1td. Obecnie siedzi w nim ori turbo garrett TBO 270. Nie mniej auto jest bezsilne. Obecnie duże koła zjadły całe wściekłe 87km które miałem do dyspozycji. Auto ma problem rozpędzić się do 100km/h i to naprawdę duży problem. Niebawem będę oddawał wtryski do regeneracji i jeżeli dobiorą mi coś ciekawego to założę coś wydajniejszego. Przy okazji wyregulują i sprawdzą pompę wtryskową aby była 100% pewność ze jest ok. Obecnie mam podkręconą dawkę paliwa do tego podkręcone turbo (wspomniane TBO270) na około 1,3-1,4 bara mimo to auto nie jedzie. Jakie turbo mogę tam wrzucić aby ten samochód jechał przyzwoicie? Myślałem o T3 (jak dobrze pamiętam z LT 2.4td i volvo?) albo o K14 z 2.5tdi. Czy któreś z nich się nada? Ewentualnie TD04 z TDSa? Potrzebuję coś co pozwoli mi się rozpędzać przyzwoicie. Może to być turbo które późno wstaje ale bez przesady żebym nie musiał z kolei pałować.

P.S.

Silnik pochodzi z Renault traffic czy espace II. Jakieś pomysły? Nie ukrywam że jesteście ostatnią deską ratunku i liczę na waszą wiedzę



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » sob gru 05, 2015 21:21

Ewentualnie czy obecne turbo jest cokolwiek warte? Jest to garrett o numerze 454067-1



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: drakula500 » ndz gru 06, 2015 15:26

Nie mów TBO270 bo nie wiadomo o co chodzi, twoje turbo to tak naprawdę garrett T2, jest to technologiczny odpowiednik K14, podaj cały nr seryjny turbiny lub producenta żeby zobaczyć jakiego rozmiaru kółka tam siedzą i jaki jest AR. To co podałeś nie wystarczy. Jaką charakterystyke chcesz uzyskać, do czego służy ci to auto?

Jakie wydajności uzyskujesz z pompy, ile dokładnie gramów paliwa wypluwasz na swoich wtryskwiaczach?



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » ndz gru 06, 2015 20:48

Że tak powiem zadajesz bardzo trudne pytania. To jedyny nr jaki udało mi się namierzyć. Reszta jest w 100% fabryczna. Wtryski jak i pompa jest seryjna. Nie mogę znaleźć żadnych informacji na temat modyfikacji tej jednostki jak i użytych w niej podzespołów. Samochód ogólnie chcę aby dostał te dodatkowe 10-15km. Nie chcę wiele. Chcę jedynie aby rozpędzał się bez problemu do 100km/h i tą prędkość w trasie bez stresów był w stanie utrzymać. Z kolei nie mogę dać wielkiego turbo bo moc potrzebne też mieć u dołu z racji charakteru auta. Czy turbo używane w mercedesie w210 2.2cdi jak się nie mylę GT1852 da radę zaadoptować? Jeżeli z kolei moje turbo to K14 to rozumiem że turbo nie powinno tutaj być wąskim gardłem na moce rzędu 120km?

P.S.

Nie moc nie bierze się z niesprawności auta tylko z wielkości kół. Na mniejszych kołach bez problemowo się rozpędza.

Tak wygląda pacjent

Obrazek


Obrazek



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: drakula500 » ndz gru 06, 2015 21:36

Rozumiem, 2.1 to mały silnik, szybko będzie wstawać turbo i będzie lepsze z citroena Xanti?? nie pamietam, jest to GT1549, brat małego GT15 ale ma kompresor GT17. Większej bym nie montował. Napisz do brabusa albo do marcinas1983 oni mają takie turba i będzie to raczej dla ciebie turbo optymalne. Lecz...kolego na tym T2 powinieneś latać w zależnosci jakie kółka kompresora tam masz bo jak masz wydech 38mm to nigdy to nie pojedzie, no i ważne jest czy pompe masz z LDA i czy wtryski ci dają paliwo, bo widzisz w vw też zrobili taki silnik z k14 (1v) ale dali pompe z tłoczkiem 7 czy 9mm i to już turba nie napędzi. Jeśli w Twoim cheerokee jest pompa nie daj boże lucasa, gdzie ciężko dawkę jakąkolwiek powyżej fabrycznej ustawić to zapomnij, że coś z tym zrobisz, powietrzem turba nie napędzisz, a T2 (o porównywalnych parametrach np do golfowej) na silniku 2.1 TD powinna raczej dobrze wstawać.



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » ndz gru 06, 2015 23:04

Pompa na 100% bosch.

Końcówki wtrysków o ile dobrze podaje symbol bosch-a to DN 0 SD 264.

Turbo moim zdaniem wstaje bardzo przyzwoicie tylko że.... no właśnie auto jest słabe i nie bardzo wiem od czego zacząć czy od większej turbiny czy może raczej paliwo jest problemem? Turbo wstaje bardzo dobrze. Niby do końca utrzymuje ciśnienie 1,3-1,4 bara. A auto nie ma siły jechać.

Wytłumacz mi co to jest LDA bo nie do końca wiem o czym piszesz (ujmuję to delikatnie).

Wydech ma średnicę około 50mm zaczyna i kończy się na kolektorze wydechowym. Układ został pozbawiony wszelkich tłumików (rozsypały się a puszka tylko niepotrzebnie trzyma wodę więc nie ma nic).


W tym tygodniu chcę oddać auto na wymianę końcówek. Czy jest moze jakaś firma która robi końcówki na zamówienie? albo tuninguje wysłane do nich wtryski tak aby zwiększyć ich wydajność? Nie wiem powiększanie otworków w końcówkach czy coś? w TDI wszystko było proste... 216tki i po kłopocie tutaj wszystko pod górkę gotowych gratów brak info w necie (nawet zagranicznych stronach) tak samo brak :/


Jak już napisałem jesteście ostatnią deską ratunku.



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » ndz gru 06, 2015 23:10

coś tam na szybko poczytałem. Wydaje mi się że jest to pompa bez LDA. Jak by miała LDA to powinien być podpięty do niej jakiś wężyk od turbo a nic takiego nie ma. Szkoda bo z tego co wyczytałem jest to regulacja dawki jak już dmucha turbo i nie ma wpływu na wolne obroty. Jakiej średnicy tłoczek powinien być w pompie aby można było podymić i szybko napędzać turbo? Tak realnie do moich zastosowań 10tka to pewnie świat i ludzie? Od czego można by taki tłoczek przeszczepić?



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: drakula500 » ndz gru 06, 2015 23:18

Już nawet nie chodzi o samo LDA, bo z samej sekcji też nalejesz tylko pojawią się takie problemy że z dołu może byc zadymiacz, a LDA jest poniekąd od tego żeby okgraniczyć dymienie na dole. jak dół podlejesz to też możesz stracić bo jak rzucisz sadzę na wirnik to może go przytykać. Powiedziałem LDA tak skrótowo, ponieważ pompy bez LDA są zazwyczaj słabsze, mają słabsze rozdzielacze. Możesz wrzucić nr swojej pompy to się zobaczy jaki masz tłoczek, jeśli jest to 9tka to nie ma czego szukać. Wtryski to ciężki temat w TD, raczej są dobrane pod komory spalania i tłoki, jeśli wiesz np, że twój sinlik w innym aucie, np w jakiejś osobówce ma np 110 koni to wtedy zajrzyj jakie ma wtryski bo prawdopodobnie wydajniejsze i takie kup. Zakładnie zaś wtrysków z innych aut to zawsze koszty i loteria - ale możesz próbować, tu są chwalone końcówki z sinlika vw SB, dają radę i jeśli masz komory wirowe to kto wie.

Same zaś pompy boscha, również te z LDA są w różny sposób ograniczane w zależności od samego producenta. Jeśli np producent chciał być mocno ekologiczny to montowane były przeróżne udziwnienia typu dźwignie blokujące dozownik tudzież całkiem inne dozowniki i może wyjść też tak, że pompa jest 11mm ale całe nic paliwa daje ze względu na budowę i tu należałoby coś ustalić, ile tego paliwa tak naprawdę lejesz. Próbowałeś się bawić choć śrubą dawki żeby podlać?

Przeszczepianie tłoczka... temat rzeka, tu ludzie dochodzić zaczynają do wniosków po 10 latach tuningu w TD (nie wliczając wyjatków), moim zdaniem z tym problemem powinni Ci pomóc użytkownicy Twojego silnika, ciężko przełożyć bowiem doświadczenia z sinlików vw na Twój, bo to co tutaj się nie sprawdza mogłoby działać u ciebie i na odwrót. Generalnie jest tak, że sekcja jest dobrana pod wtrysk i komorę spalania, a zmiany powodują różne rzeczy począwszy od tego ze auto może ciężej palić, palić więcej, głośno chodzić. Dlatego najlepiej skorzystać z rozwiązań sprawdzonych.



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » ndz gru 06, 2015 23:32

Oj tak śrubą od dawki to ja się na samym wstępie bawiłem. Po zmianie kół 70km/h i koniec. Teraz okolice 100km/h to max więc jest ciut lepiej. A powiedz mi kąt jak jest rąbnięty to ma duży wpływ na osiągi? Mam rąbnięty kąt na 100% bo na zimnym silniku po nocy strzela w wydech. Ale nie wydaje mi się żeby to miało aż tak duży wpływ na osiągi. W dodatku po podkręceniu dawki na wolnych obrotach kopci na..... niebiesko? Wcześniej zanim kręciłem dawką nie puszczał nawet dymka :/ Dziwi mnie jedynie że dymi na niebiesko a nie na czarno. Oleju nie ubywa turbo świeże niedawno regenerowane przez poprzedniego właściciela (w zeszłym roku czyli nie ma nawet 10tys km). O dziwo przy hamowaniu silnikiem też kopci na niebiesko... tylko dlaczego?


mam ten silnik w wersji 87km czyli... najmocniejszej :/ Nic mocniejszego nie wychodziło w oparciu o ten słupek.



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: drakula500 » ndz gru 06, 2015 23:37

jak ci dymi na niebiesko to albo coś w silniku strzeliło lub w turbie, albo przeholowałeś z wyprzedzeniem kąta zapłonu, ale znowuż nie reguluj wyprzedzenia kąta przesuwając pompę na silniku, bo to jest jedynie ustawienie statyczne do odpalania, tzn dla samych prób i wniosków należałoby i nawet trzeba, tylko ostatecznie wyprzedzenie dynamiczne powinieneś regulować ciśnieniem pompy, obiegiem ciśnienia pompy które trafia w tłoczek wyprzedzenia tudzież bawić się różną sztywnością sprężyn w tłoczku wyprzedzenia w pompie. No jest z tym trochę zabawy, silnik jest nie z naszej bajki że tak powiem więc trudno Ci pomóc. Gdybyś mi powiedział że zmierzyłeś np wydatek pompy i masz maksymalny 10 gram, to wtedy bym Ci mógł powiedzieć - mało.. trzeba więcej i dlatego nie jedzie, a tak to możemy gdybać. A zwiększając wydatek pompy też sprawiasz, że ciśnienie wewnętrze leci na pysk i wychodziłoby, że masz opóźniony, tylko że wtedy raczej dym miałbyś białawo/szarawy.

Widzisz, wtryski które ludzie zakładają do 1.9TD tutaj i ciągną ponad 150 koni pochodzą od 80konnego 1.6, więc nic nie jest przesądzone, ale z drugiej strony no nie wiadomo.



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » ndz gru 06, 2015 23:42

Problemem jest fakt że ja nie mam bladego pojęcia o pompach. Poczytałem wytłumaczyli którą śrubę trzeba kręcić to podkręciłem. Dodałem MBC i tyle co chodzi o moją wiedzę i umiejętności :) Myślałem jeszcze o hybrydowym turbo ale nie wiem czy ma to sens.


Co masz na myśli z wyprzedzeniem kąta zapłonu? Kąta zapłonu nie dotykałem. Przy pompie jedyne co robiłem to zwiększałem dawkę


po zwiększeniu dawki na zimnym silniku po nocy mam takie objawy jak tutaj

https://www.youtube.com/watch?v=7PZHdw7HA6A" onclick="window.open(this.href);return false;

tylko tyle że u mnie na niebieskawo dymi. Silnik jak i turbo ok. Oleju nie pali



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: drakula500 » pn gru 07, 2015 09:36

Na filmie YT trudno powiedzieć czy kolor dymu jest niebieski czy szary, kolory mogły się pogubić, ale jeśli silnik np na zimnym zapala i się telepie, przygasa i nie chodzi równo (tak jak u kolesia), dym jest szarawy lub biały to masz opóźniony w stosunku do dawki, jak pali ci od strzałą nic się nie dzieje, a nagle zaczął dymić na niebiesko to wskazuje wszystko na to że przyspieszony, ale znowu ty ruszałeś tylko dawkę, więc nie mam bladego pojęcia dlaczego tak Ci silnik zareagował. To że poniekąd dodając dawkę trzeba skompensować wyprzedzeniem kąta zapłonu to wiadomo, ale czy twój silnik po zapaleniu też tak szatkuje?



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » pn gru 07, 2015 09:45

Dziś nagram film. Moim zdaniem mój szarpie jeszcze mocniej. W dodatku potrafi strzelić w wydech podobnie do benzyniaka z wypadającym zapłonem :rozpacz:



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: drakula500 » pn gru 07, 2015 09:47

więc poleciał kąt statyczny zapłonu, położenie pompy trzeba zmienić, poluzuj ją na śrubach i pchaj ją albo na silnik albo w przeciwnym kierunku silnika, zaraz po odpaleniu aż uzyska ładną pracę, to będzie wstępne ustawienie, dokładniejszą nastawę uzyskuje się na czujnik zegarowy, zakłada się wstępną wartość i np zmienia się kąt zapłonu co 0.5mm i patrzy się jak silnik najlepiej się zachowuje, ale w tym momencie ustaw na ucho i oko i też wstępnie będzie dobrze. Jesteś pewny że twoja pompa jest bez LDA? bo ja internecie widzę tylko pompy LDA na tym silniku, może masz jakiegoś szczepa zrobionego przez Jana Kowalskiego?

http://s3.e-monsite.com/2011/01/05/08/r ... ge123.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości