2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 18:40
- Lokalizacja: RTA
2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
Cześć i czołem,
Wstęp będzie długi, chce dobrze opisać sytuację.
Golf doczekał się swapa na 2.0 8V 2e. Dawcą był Passat B3 z 91 roku, niestety zagazowany. Wolałbym nie wspominać tego silnika no ale cóż stało się. Silnik jeździł dobrze, nie wkręcał się zbyt równo. Czuć było przymulenie w trakcie rozpędzania, ale nie było to zbyt mocne. Stan silnika był jaki był, ale jeździł. Pasek po gazie, pompa paliwa niestety też. Piszczała jak szalona, po kilkuset kilometrach przestała Po godzinnym korku wyjechałem na A4 Obróciło panewki, wszystko pod maską było w oleju.
Kupiłem nowy blok. Z Seata Cordoba 94', silnik nie widział gazu. Jednak i teraz mam problem. Odpala bez problemu, zimny czy ciepły. Obroty po odpaleniu na zimnym silniku są hmmm lepsze niż na ciepłym. Słychać, że praca nie jest w 100% równa. Po chwili pracy na luzie coś go dławi i zwiększa obroty. Tak parę razy, obroty w dół i w górę (czasami prawie przygasa). Na komputerze były błędy z sondy lamda i czujnika spalanie stukowego. Wystarczyło zmienić sam czujnik.
Kolejny, bardziej odczuwalny problem to szarpanie przy hamowaniu silnikiem i przy jeździe na niskich obrotach. Szarpanie jest mocne, czuć na całej budzie. Po parkingu albo w korku jest ciężko jechać. Wystarczy dodać trochę gazu i wszytko jest ok. Jednak przy dłuższej trasie o 150km w czasie jazdy 2-3 razy zamuliło silnik (mimo dodawania gazu zwalniał), dwa-trzy szarpnięcia i już jechał normalnie.
Ciśnienie na cylindrach jest równe po ok 14.3. Na obroty wkręca się równo, mocy nie brakuje. Brak błędów na komputerze. Nie bierze oleju. Gazu w samochodzie nie ma.
Zrobione:
-zapłon (7 stopni)
-czujnik spalania stukowego
-świece
-uszczelniacze
-przekaźnik w gniazdo nr 3
-dodatek do czyszczenia wtrysku STP
-sprawdzałem na dwie przepływki
-kable WN
-cewka
-rozrząd
Moje podejrzenia:
-pompa daje za małe ciśnienie
-któryś wtrysk leje
Czytałem o czyszczeniu przepustnicy, czy to ma szanse pomóc? Brak mi sił, może Wy coś doradzicie
Wstęp będzie długi, chce dobrze opisać sytuację.
Golf doczekał się swapa na 2.0 8V 2e. Dawcą był Passat B3 z 91 roku, niestety zagazowany. Wolałbym nie wspominać tego silnika no ale cóż stało się. Silnik jeździł dobrze, nie wkręcał się zbyt równo. Czuć było przymulenie w trakcie rozpędzania, ale nie było to zbyt mocne. Stan silnika był jaki był, ale jeździł. Pasek po gazie, pompa paliwa niestety też. Piszczała jak szalona, po kilkuset kilometrach przestała Po godzinnym korku wyjechałem na A4 Obróciło panewki, wszystko pod maską było w oleju.
Kupiłem nowy blok. Z Seata Cordoba 94', silnik nie widział gazu. Jednak i teraz mam problem. Odpala bez problemu, zimny czy ciepły. Obroty po odpaleniu na zimnym silniku są hmmm lepsze niż na ciepłym. Słychać, że praca nie jest w 100% równa. Po chwili pracy na luzie coś go dławi i zwiększa obroty. Tak parę razy, obroty w dół i w górę (czasami prawie przygasa). Na komputerze były błędy z sondy lamda i czujnika spalanie stukowego. Wystarczyło zmienić sam czujnik.
Kolejny, bardziej odczuwalny problem to szarpanie przy hamowaniu silnikiem i przy jeździe na niskich obrotach. Szarpanie jest mocne, czuć na całej budzie. Po parkingu albo w korku jest ciężko jechać. Wystarczy dodać trochę gazu i wszytko jest ok. Jednak przy dłuższej trasie o 150km w czasie jazdy 2-3 razy zamuliło silnik (mimo dodawania gazu zwalniał), dwa-trzy szarpnięcia i już jechał normalnie.
Ciśnienie na cylindrach jest równe po ok 14.3. Na obroty wkręca się równo, mocy nie brakuje. Brak błędów na komputerze. Nie bierze oleju. Gazu w samochodzie nie ma.
Zrobione:
-zapłon (7 stopni)
-czujnik spalania stukowego
-świece
-uszczelniacze
-przekaźnik w gniazdo nr 3
-dodatek do czyszczenia wtrysku STP
-sprawdzałem na dwie przepływki
-kable WN
-cewka
-rozrząd
Moje podejrzenia:
-pompa daje za małe ciśnienie
-któryś wtrysk leje
Czytałem o czyszczeniu przepustnicy, czy to ma szanse pomóc? Brak mi sił, może Wy coś doradzicie
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2049
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
Czujnik temperatury zmieniałeś? Jeśli nie to podmień od kogoś lub załóż nowy (szukaj ori bo zamienniki są goowno warte).
Jeśli masz jak to podepnij manometr do węża z paliwem ale nie sądzę żeby to był problem z pompą...
Sprawdz dolot czy nie ma nieszczelności.
Jeśli masz jak to podepnij manometr do węża z paliwem ale nie sądzę żeby to był problem z pompą...
Sprawdz dolot czy nie ma nieszczelności.
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2049
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
faktycznie przeoczyłem że to 2E, sorka za zamieszanie
zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury na próbę i sie przejedź
a może sonda coś szwankuje
zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury na próbę i sie przejedź
a może sonda coś szwankuje
-
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 18:40
- Lokalizacja: RTA
Re: 2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
Jeśli chodzi wtyczkę na 3 piny to próbowałem odpiąć i jechać, efekt ten sam. Jutro odkręce rurę dolotu i sprawdzę w jakim stanie jest przepustnica, dla pewności sprawdzę jeszcze raz jak jest bez czujnika temperatury. Po awarii pierwszego silnika miałem wszędzie olej, w dolocie również. Czy to może być przyczyną?KoguT pisze:Czujnik temperatury zmieniałeś?
Mam pytanie odnośnie linki gazu w przepustnicy. Gdy gaz nie jest wciśnięty ma być ona w jakiś sposób napięta? U mnie dosyć luźno leży.
Na komputerze nie ma żadnych błędów.kawowy19 pisze:a może sonda coś szwankuje
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2049
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
Tak ma być.czerwonyjezdziec pisze:Gdy gaz nie jest wciśnięty ma być ona w jakiś sposób napięta? U mnie dosyć luźno leży.
Czujnik temperatury ma 4 piny i ma żółtą lub niebieską obwódkę. W 2e jest ma króćcu wody wychodzącym z głowicy w stronę pasa przedniego. Na trzy piny to kojarzy mi się impulsator i czujnik spalania stukowego.czerwonyjezdziec pisze:Jeśli chodzi wtyczkę na 3 piny to próbowałem odpiąć i jechać, efekt ten sam
-
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 18:40
- Lokalizacja: RTA
2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
Może coś pomyliłem, pamiętam że jest szeroka i ma okrągłe konektory.
2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
może sprawdzałeś włącznik wentylatora chłodnicy? tylko tam piny płaskie są jak mnie pamięć nie myli.
Tak jak napisano wyżej, 4 pinowy czujnik z przodu silnika w króćcu wodnym.
Z tymi błędami to jest tak, że nie zawsze pokazuje. Ja miałem w moim 1,8 całkowicie padniętą - w ogóle nie pracowała a błędów brak
jeśli chodzi o olej w dolocie to wiadomo że lepiej żeby go tam nie było ale to chyba nie jest przyczyną. Zerknąć nie zaszkodzi
Tak jak napisano wyżej, 4 pinowy czujnik z przodu silnika w króćcu wodnym.
Z tymi błędami to jest tak, że nie zawsze pokazuje. Ja miałem w moim 1,8 całkowicie padniętą - w ogóle nie pracowała a błędów brak
jeśli chodzi o olej w dolocie to wiadomo że lepiej żeby go tam nie było ale to chyba nie jest przyczyną. Zerknąć nie zaszkodzi
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2049
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
Olej w dolocie jest z odmy. Jeśli jest go zbyt wiele to rozbierz dolot i go porządnie wyczyść (łącznie z odkręceniem kolektora dolotowego).
A najprostszy sposób na brak oleju w dolocie to zrobienie wolnej odmy, czyli gazy z komory korbowej idą w atmosferę
A najprostszy sposób na brak oleju w dolocie to zrobienie wolnej odmy, czyli gazy z komory korbowej idą w atmosferę
-
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 18:40
- Lokalizacja: RTA
2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
Olej pojawił się po pierwszej awarii. Wcześniej odpinałem zły czujnik. Dziś odpiałem kwadratowy na 4 pimy z przodu silnika. Inne auto, niskie obroty równe, noe szarpie przy jezdzie bez gazu . Tylko czy wymiana na pewno pomoże, oby. Nowy czujnik zamowiony, w przyszłą sobotę montaż. Dam znać czy pomogło, dziękuję wszystkim za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 18:40
- Lokalizacja: RTA
2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
Czujnik wymieniony na nowy, oryginalny. Problem nie jest rozwiązany do końca. Jest lepiej, dużo lepiej, ale do ideału trochę brakuje.
Da się jechać bez gaz, ale przy hamowaniu silnikiem lekko szarpie. Dodatkowo wyczyscilem dziś dolot i przepustnice. Nie napisałem, że mam stożkowy filtr powietrza. Po czyszczeniu przepustnicy zauważyłem, że na jednym wężyku nie ma ani podciśnienia ani ciśnienia. Czy to normalne?
Gdzie jeszcze szukać problemu? Dziś też usłyszałem wycie pompy paliwa, za małe ciśnienie paliwa może dawać takie oznaki?
Da się jechać bez gaz, ale przy hamowaniu silnikiem lekko szarpie. Dodatkowo wyczyscilem dziś dolot i przepustnice. Nie napisałem, że mam stożkowy filtr powietrza. Po czyszczeniu przepustnicy zauważyłem, że na jednym wężyku nie ma ani podciśnienia ani ciśnienia. Czy to normalne?
Gdzie jeszcze szukać problemu? Dziś też usłyszałem wycie pompy paliwa, za małe ciśnienie paliwa może dawać takie oznaki?
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1483
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
2.0 8V szarpie, nierówne niskie obroty
Kolego sprawdź jeszcze raz zapłon. Nie ma przy tym dużej pracy, a sprawdzić nie zaszkodzi. Zaznacz sobie położenie aparatu, pokombinuj trochę metodą prób i błędów, jak się nie poprawi to powrócisz do pierwotnego położenia
Nie wiem o jaki impulsator chodzi, w każdym razie czujnik spalania stukowego jest na bloku silnika i jest przykręcany jedną śrubą, bodajże M8KoguT pisze:Na trzy piny to kojarzy mi się impulsator i czujnik spalania stukowego.
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości