Problem z silnikiem 2.0 ADY
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z silnikiem 2.0 ADY
Witam. Mam problemy z moją trójką z silnikiem 2.0 ADY i zamontowaną instalacją gazową Landi Renzo.
Przy odpalaniu trzeba go trochę pokręcić i dać gazu żeby odpalił, jak już załapie trzeba trzymać gaz żeby nie zgasł (tak przez chwilę, później już obroty trzyma na granicy 900-950). Silnik tak kiepsko odpala nie zależnie od tego czy zimny czy ciepły, ale mam wrażenie, że na benzynie odpala lepiej.
Jadąc na benzynie i wciskając gaz do oporu auto przyśpiesza, później lekko przestaje ciągnąć, a później ciągnie dalej, na gazie przyspiesza cały czas tak samo. Jak na 115 koni rewelacji w mocy nie ma, ale myślę, że to przez użytkowanie go przez 10lat na gazie, jeśli nie, to proszę o jakieś wskazówki jak to naprawić.
Zauważyłem też, że na włączonym zapłonie cyka przepustnica. Cyka tak cały czas i nie ma zamiaru przestać, po wyłączeniu zapłonu cyka dalej przez chwilę i przestaje.
Przepustnicę czyściłem, ale jeszcze nie adaptowałem. Wstawiam zdjęcia wyczyszczonej przepustnicy, niech ktoś rzuci fachowym okiem czy tak może być czy raczej jest to czyszczenie do poprawki:
Jeszcze mam jeden problem, polegający na tym, że są momenty po przełączeniu na gaz, że strasznie nierówno chodzi na gazie, szarpie, na wolnych obrotach gaśnie, przy przyśpieszaniu jest taki jakby efekt 'kangura'.
Co kilka włączeń mi się właśnie tak dzieje, a czasami jest ok.
Proszę Was o pomoc :c
Przy odpalaniu trzeba go trochę pokręcić i dać gazu żeby odpalił, jak już załapie trzeba trzymać gaz żeby nie zgasł (tak przez chwilę, później już obroty trzyma na granicy 900-950). Silnik tak kiepsko odpala nie zależnie od tego czy zimny czy ciepły, ale mam wrażenie, że na benzynie odpala lepiej.
Jadąc na benzynie i wciskając gaz do oporu auto przyśpiesza, później lekko przestaje ciągnąć, a później ciągnie dalej, na gazie przyspiesza cały czas tak samo. Jak na 115 koni rewelacji w mocy nie ma, ale myślę, że to przez użytkowanie go przez 10lat na gazie, jeśli nie, to proszę o jakieś wskazówki jak to naprawić.
Zauważyłem też, że na włączonym zapłonie cyka przepustnica. Cyka tak cały czas i nie ma zamiaru przestać, po wyłączeniu zapłonu cyka dalej przez chwilę i przestaje.
Przepustnicę czyściłem, ale jeszcze nie adaptowałem. Wstawiam zdjęcia wyczyszczonej przepustnicy, niech ktoś rzuci fachowym okiem czy tak może być czy raczej jest to czyszczenie do poprawki:
Jeszcze mam jeden problem, polegający na tym, że są momenty po przełączeniu na gaz, że strasznie nierówno chodzi na gazie, szarpie, na wolnych obrotach gaśnie, przy przyśpieszaniu jest taki jakby efekt 'kangura'.
Co kilka włączeń mi się właśnie tak dzieje, a czasami jest ok.
Proszę Was o pomoc :c
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Problem z silnikiem 2.0 ADY
Standarowo, do sprawdzenia czujnik temperatury, przepływka do wyczyszczenia.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Problem z silnikiem 2.0 ADY
czujnik temperatury rozumiem ten, który podaje sygnał do komputera? bo są dwa z tego co czytałem. A przepływomierz wyczyszczony na błysk
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Problem z silnikiem 2.0 ADY
Czujnik temperatury w silniku ADY/AGG jest 1 ale 4 pinowy, sprawdzasz go za pomocą miernika lub co pewniejsze, VAGiem - opisów w necie jest od ... i jeszcze trochę. Jeśli Twój okaże się trafiony wymieniaj na oryginał, bo zamienniki nawet nowe często przekłamują. Sprawdź jeszcze przekaźnik nr. 30 w skrzynce bezpieczników, wyjmij go, rozbierz i przelutuj wszystkie styki - czasami zdarza się, że robią się zimne luty a, że jest to przekaźnik od sterowania ECU to samochód może przerywać itd.NotMe pisze:czujnik temperatury rozumiem ten, który podaje sygnał do komputera? bo są dwa z tego co czytałem.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Problem z silnikiem 2.0 ADY
Przekaźnik przelutowałem i zero zmian, ale teraz z ciekawości przejechałem się na odłączonym przepływomierzu i co prawda na luzie rzucało lekko silnikiem, ale obroty spadły mniej więcej do swojego prawidłowego zakresu, wydaje mi się, że jeździło się ogólnie też lepiej, tylko w dolnym zakresie obrotów szarpało. Czyżby coś z przepływką było nie halo?
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Problem z silnikiem 2.0 ADY
A czujnik temperatury sprawdziłeś?
Nie da się jej sprawdzić domowymi metodami, więc w grę wchodzi tylko wymiana na inną sprawną jeśli już.NotMe pisze:Czyżby coś z przepływką było nie halo?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Problem z silnikiem 2.0 ADY
Podpiąłem dzisiaj gofra pod VAG'a i oto co mi wyszło:
Ten pomiar był robiony na zimnym, nieodpalanym silniku dzisiaj rano (zimno było jak cholera):
Ten natomiast był robiony po chwili pracy silnika (coś koło minuty):
Pomiary robiłem wchodząc w 01-Engine --> 08-Meas. Blocks i grupy widać na zdjęciach.
Czytałem też, że można zrobić pomiary wchodząc w 17-Instruments --> 08-Meas. Blocks i grupa 003, ale żaden program nie mógł połączyć się z blokiem nr 17 :/
Ten pomiar był robiony na zimnym, nieodpalanym silniku dzisiaj rano (zimno było jak cholera):
Ten natomiast był robiony po chwili pracy silnika (coś koło minuty):
Pomiary robiłem wchodząc w 01-Engine --> 08-Meas. Blocks i grupy widać na zdjęciach.
Czytałem też, że można zrobić pomiary wchodząc w 17-Instruments --> 08-Meas. Blocks i grupa 003, ale żaden program nie mógł połączyć się z blokiem nr 17 :/
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Problem z silnikiem 2.0 ADY
Zgadza się ale nie w golfie III. W mk4 i wyżej tak.NotMe pisze:Czytałem też, że można zrobić pomiary wchodząc w 17-Instruments --> 08-Meas. Blocks i grupa 003, ale żaden program nie mógł połączyć się z blokiem nr 17
Sądząc po 1szym bloku to masz rozrząd albo zapłon przestawiony albo czujnik położenia wału coś przekłamuje, bo w 1szym okienku w bloku 007 masz w 2 grupie wartość 61, co jest mega złą wartością.
W 2 okienku w bloku 007 grupa 1 i 2 jest już ok - nie wiem o co chodzi, warto sprawdzić dlaczego się tak dzieje - kable nie łączą? Możliwe, ze coś z czujnikiem halla jest nie tak.
Czujnik temperatury wygląda ok.
Blok 003, wartości w okienku nr 3 zmieniają się płynnie wraz z dodawaniem gazu?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Problem z silnikiem 2.0 ADY
Nie zwróciłem na to uwagi, ale przepustnica będzie raczej do wymiany bo czytałem, że po wystrzale gazu z kolektora przepustnice siadają, a podobno takowy miał miejsce w moim golfie z tego co mi poprzedni właściciel mówił :/rysiektr pisze:Blok 003, wartości w okienku nr 3 zmieniają się płynnie wraz z dodawaniem gazu?
Rozrząd i tak mam do wymiany, więc to zrobię na pewno.
Tak w ogóle to po tej chwili kręcenia rozrusznikiem, jak już odpali to czuć zapach benzyny albo gazu - zależy na czym odpalam. Zalewa go? Może to ma jakieś znaczenie.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Problem z silnikiem 2.0 ADY
Te przepustnice nie siadały po strzale LPG - chyba, że aż ośkę wykrzywiło (ale to musiało dobrze pie..nąć ) i coś połamało w środku, zdarzało się, że elektronika w nich siadała, ale bardzo rzadko, nie mniej jednak sam kiedyś jedną wymieniałem.
Zobacz czy jak dodajesz gazu, to czy zmienia się płynnie ta wartość o której pisałem wcześniej, jest to wartość kata otwarcia przepustnicy. Może być na zgaszonym silniku.
Sprawdź też na zimnym - nie odpalanym, wartość czujnika temp cieczy, blok 001 grupa 2.
Zobacz czy jak dodajesz gazu, to czy zmienia się płynnie ta wartość o której pisałem wcześniej, jest to wartość kata otwarcia przepustnicy. Może być na zgaszonym silniku.
Sprawdź też na zimnym - nie odpalanym, wartość czujnika temp cieczy, blok 001 grupa 2.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Problem z silnikiem 2.0 ADY
Ok, w poniedziałek sprawdzę bo dopiero wtedy spotkam się z kumplem, od którego pożyczam interfejs. A co to może być z tą przepustnicą, że tak cyka? Źle ją wyczyściłem czy jaki czort? Czytałem, że można wyczyścić coś w środku w elektronice, ale zdjąłem tą pokrywkę z boku i nie miałem zielonego pojęcia co tam można przeczyścić
Patrząc na zdjęcia w pierwszym moim poście myślisz, że dobrze ją wyczyściłem? Czy może zabrać się za to jeszcze raz? Tylko, że tyle, ile dałem rady wyczyścić benzyną ekstrakcyjną to wyczyściłem, a tą resztę mogę przelecieć np. wełną stalową? Bo niby nie można dziabać w niej różnego rodzaju papierami ściernymi, ale wełna jest moim zdaniem o wiele mniej inwazyjna.
Patrząc na zdjęcia w pierwszym moim poście myślisz, że dobrze ją wyczyściłem? Czy może zabrać się za to jeszcze raz? Tylko, że tyle, ile dałem rady wyczyścić benzyną ekstrakcyjną to wyczyściłem, a tą resztę mogę przelecieć np. wełną stalową? Bo niby nie można dziabać w niej różnego rodzaju papierami ściernymi, ale wełna jest moim zdaniem o wiele mniej inwazyjna.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Problem z silnikiem 2.0 ADY
Dobrze wyczyściłeś. Jesli cos cyka, to znaczy ze silniczek krokowy nie może spozycjonować przepustnicy. Może cos po tym wybuchu gazu faktycznie zostało rozwalone, ale o tym sie przekonasz jedynie wymieniają przepustnice na inna-sprawna.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Problem z silnikiem 2.0 ADY
Zaadaptować też jej nie mogłem, albo nie robiłem tego tak, jak sztuka nakazuje, nie wiem.
Robiłem to według tej instrukcji:
Robiłem coś źle? Jest jakaś inna procedura adaptacji?
Robiłem to według tej instrukcji:
tyle, że podczas tej operacji nie widziałem żadnego napisu informującego o trwaniu adaptacji, ani też nie słyszałem żeby przepustnica jakoś pracowała, oczywiście poza nieustającym cykaniem...Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
Robiłem coś źle? Jest jakaś inna procedura adaptacji?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości