Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piotrborusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 30, 2014 19:38

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: piotrborusz » wt lis 10, 2015 09:09

Ostatnio coś moja Borka mnie zawodzi.
Autko 1.9 TDI 90km 99r.
Co jakiś czas muszę uzupełniać płyn chłodzący.
W ten weekend jechał jakieś 60 km autostradą z średnią prędkością 140 km/h.
Niestety, ale po przejechaniu takiego odcinka bah. i temperaturka na 130 st. Zatrzymałem sie, odkręcam powolutku korek wody a tu gejzer normalnie.
Wąż chłodnicy - dolny - zimny. Górny - ciepławy. Dolałem wody po chwili około 3-4 l bo pewnie tyle uciekło i dalej jazda.
Dodam, iż mam tak co jakiś czas, oczywiście jak jadę autostradą bez przerwy.
Jak jeżdżę po mieście to jest w miarę OK. Tylko że tutaj dolewam powiedzmy co 2 tygodnie.
Średnio robię około 1000 km/miesięcznie, głównie miasto.
Auto wczesniej zalewane było G12, obecnie woda bo bym na płyn nie zarobił.
Czy to może być termostat (chyba by się nie dogrzewał) ? czy głowica (raczej miałbym olej w wodzie)?
Dodam, iż aktualnie woda ma kolor zdzawej wody - lekko jasno brązowa.....
Proszę o pomoc.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: bioly05011 » wt lis 10, 2015 09:58

wymień termostat ponieważ zacina się... dodatkowo sprawdź czy masz twarde węże...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

piotrborusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 30, 2014 19:38

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: piotrborusz » wt lis 10, 2015 10:29

Ok, wymienię i dam znać.
Dziękuję za szybką odpowiedź.



Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: balon91 » śr lis 11, 2015 22:22

jak na moje to termostat.
jak u mnie uszczelka poszła to wąż wypchnęło przy chłodniczce oleju .
ta jak bioly radzi sprawdź węże ew kup sobie tester na co2.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: Sztomel » śr lis 11, 2015 23:22

Szykuj się kolego na wymianę uszczelki pod głowicą - dlaczego - a dlatego, że :
- płyn chłodniczy zmieszany tylko z gazami wydechowymi zafarbiłby Ci płyn na kolor rdzawy a nie na emulsję koloru kawy z mlekiem - musisz wymienić uszczelkę
pod glowcą,
- kolor rdzawy upewnia Cię, że z całą pewnością poszedł w uszczelce pod głowicą kanał spalin bo te akurat dostają się do układu chłodzenia,
- wzrasta temperatura płynu i wywala go korkiem zbiorniczka wyrównawczego.
- inne nieszczelności w układzie chłodzenia nie powodują wywalania płynu korkiem zbiorniczka wyrównawczego i to w takim zabarwieniu,
- kolejną rzeczą jest to, że to nie wina termostatu bo ten akurat na takie objawy nie ma żadnego wpływu.
Pozdrawiam i życzę taniej naprawy.


Obrazek

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: balon91 » czw lis 12, 2015 18:39

no tak nie doczytałem o kolorze płynu.
niestety stawiam również na UPG lub na samą głowice



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: pironet » sob lis 14, 2015 20:31

jak masz normalną temp w czasie jazdy np po miescie to dolny wąż jest ciepły czy zimny?termostat puszcza w ogóle ?rurka odpowietrzająca drożna?może wymień na początek termostat.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
Golf_Ekipa
GOLF BANDA
GOLF BANDA
Posty: 665
Rejestracja: wt maja 26, 2009 22:02
Lokalizacja: kraina KRA

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: Golf_Ekipa » pt lis 20, 2015 10:58

Miałem podobny problem, na wskazówce temp. grubo ponad 90. Wymieniłem termostat, i sytuacja jest odwrotna, cały czas chodzi na duzym obiegu (obudowa też wymieniona). Powiedzcie mi bo juz zgłupiałem, jak gotuję termostat w garnku to igła znacznie wychodzi (termostat sie otwiera).
teraz pytanie : Czy ta igła po ostygnięciu termostatu powinna sama sie chowac ?


VW GOLF MK IV

Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: Eyk88 » sob lis 21, 2015 01:01

Tak.



Awatar użytkownika
Golf_Ekipa
GOLF BANDA
GOLF BANDA
Posty: 665
Rejestracja: wt maja 26, 2009 22:02
Lokalizacja: kraina KRA

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: Golf_Ekipa » sob lis 21, 2015 21:13

Problem rozwiązany. Zamiennik obudowy termostatu ma za mala głębokość w miejscu oczka, gdzie zapiera ssie trzpień termostatu. Odkryłem to bo termostat nie przylegał szczelnie do obudowy i puszczał płyn bokiem. Rozwiercono oczko wiertłem 3 na głębokość 1-2 mm


VW GOLF MK IV

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: Sztomel » ndz lis 22, 2015 01:50

Pierwsze słyszę aby coś fabrycznie nie pasowało. Prędzej obstawiam błąd montażu ale skoro zadziałało to oby tak trzymać.
PS.
Wiem, że ten i inne tematy czytają moderatorzy i wiem, że czytaliście post w którym Wam nabluzgałem. Pewnie mieliście okazję go przeczytać zanim go zedytowałem. Wiecie, że w moim przypadku o tej porze przemawia razem ze mną pewna dawka alkoholu. Z tej też przyczyny oraz jednej innej nabluzgałem Wam niemiłosiernie *#cenzura#*. Na drugi dzień jak zwykle po przeczytaniu swoich postów sam się zawstydziłem a i też pomogła mi w tym moderatorka SylVWia.
Z tej też przyczyny pragnę na ogólnym forum przeprosić wszystkich moderatorów każdego z tematów. Miałem żal, że lecą do kosza wszystkie tematy w których odpisywałem ale wiem też, że gardła sobie zdzieracie by każdego przywołać do rozsądku aby najpierw korzystał z forumowej i nie tylko wyszukiwarki. Macie koledzy i koleżanki rację, że trzeba pilnować porządku na tym m.in. forum. Z tego też miejsca gorąco Was przepraszam.
Obiecuję, że już prawie nigdy nie odezwę się w tematach, których treść z góry przesądza, że polecą do Zsypu.
Mam nadzieję, że przeczytają to Ci których uraziłem. Nie miałem wspólnego tematu więc postanowiłem się wypowiedzieć w pierwszym najbliższym.
Nie oczekuję już na jakiekolwiek względy więc proszę się ze mną na przyszłość nie patyczkować ale myślę, że już nie będzie takiej konieczności bo się będę pilonował.
Dzięki SylVWio bo to Ty zadbałaś o Waszą wspólnotę i przemówiłaś mi do rozsądku.
Masz dar mediacji.


Obrazek

piotrborusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 30, 2014 19:38

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: piotrborusz » pt lis 27, 2015 12:28

Ufff panowie, dawno tu mnie nie było, a tu taka dyskusja :)
Parę dni temu wymieniem termostat pod blokiem i zalałem go od nowa płynem :P
Jak narazie jest OK, zobaczymy jak sie przejadę gdzieś na trasie. Ale tą uszczelką to mnie zmartwiliście . No nic zobaczymy.... dal znac co i jak .....



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: bioly05011 » pt lis 27, 2015 13:57

jak uzyskuje temp. 90°C na blacie i temp. nie rośnie wyżej i na drugi dzień po ostygnięciu płynu jest stan będzie OK...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

piotrborusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 30, 2014 19:38

Re: Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

Post autor: piotrborusz » pt lis 27, 2015 15:20

Pewnie, ładnie łapie 90°C i to wszystko ;) więcej nic....
Jak sprawdzałem na chyba wczoraj, tez nic ani nie ubyło, ani nie przybyło :grin:
Zobaczymy z czasem.....
Wstawiłem jednak wczoraj moją Borkę do mechaniora i ponaprawiał to ca miał porobić, ale niestety jednego nie przeskoczył. Mianowicie pali się kontrolka ABS jak przekroczę 20 km/h.
Komp pokazał że pompa.... ale czy można zawierzyć, że to właśnie to czy może to być jeszcze któryś z czujników ?
Hmmm, czeka mnie chyba jeszcze elektryk....dodam, iż bezpieczniki są OK. Sprawdzę dziś sam swoim kompem. :bajer:
Podziękował panowie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości