Montaż modułu comming/leaving home golf IV
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Montaż modułu comming/leaving home golf IV
Witam wszystkich!
Z racji tego, że na forum nie znalazłem żadnych konkretnych informacji na temat montażu nieoryginalnego modułu comming leaving home który będzie sterowany z pilota to zacząłem sam się zagłębiać w temat i na dzień dzisiejszy moduł działa prawie idealnie lecz jest jeden mankament ale to potem.
Będziemy potrzebowali:
- moduł comming/leaving home na aukcjach jest pełno tego typu rzeczy jedną rzeczą o którą warto pytać sprzedającego jest to czy moduł jest wzbudzany plusem czy minusem bo tutaj leży szkopuł. Niestety najpierw kupiłem moduł a potem zagłębiałem się w temat. Wyszło tak że mój moduł wzbudzany jest + a w naszych golfikach sygnał od centralnego zamka jest minusowy wiec zmuszony byłem podpiąć się pod układ który odpowiedzialny jest za mrugnięcie kierunkami po zamknięciu/ otwarciu samochodu i ten patent jest o tyle niedoskonały że gdy włączymy światła awaryjne bez włączonego zapłonu to uruchamiają się światła mijania
-złączki do kabli
-klucz torx t20
-bezpiecznik z oprawką 20A
-taśmę izolacyjną
Gdy już wszystko mamy to do dzieła !
1. zaczynamy od demontażu plastików pod kierownicą kilka śrubek typu torx i gotowe nie ma zbytniej filozofii tak że nie robiłem zdjęć
2 wyciągamy przełącznik świateł aby go wyciągnąć należy wcisnąć przełącznik i przekręcić na światła pozycyjne włącznik sam wychodzi
3. lokalizujemy przewody / połączenia śrubowe do których będziemy się podłączali
Kabel Plusowy z modułu i przekaźnika montujemy w połączeniu śrubowym o oznaczeniu 30
Kabel Plusowy gdzie pojawia się napięcie po zapłonie montujemy do śruby o oznaczeniu 75 na zdjęciu nie widać oznaczenia ale ten ostatni po lewej oznaczony kolorem żółtym
Następnie przewód minusowy z przekaźnika i modułu montujemy tutaj:
Kabel który daje impuls i uruchamia moduł montujemy tutaj:
a dokładnie chodzi o kostkę w kolorze czarnym
do kabelka czarno białego bądź czarno zielonego bez różnicy
Gdy już mamy podłączone wszystkie z tych przewodów musimy się zastanowić jakie światła mają świecić ja podłączyłem się pod światła mijania i pozycje przód i tył, niestety nie ma jednego kabla który odpowiada za te wszystkie światła i trzeba przyłączyć się do 3 różnych kabli. W moim przypadku był to żółto-zielony (światła mijania) szaro-fioletowy i szaro-brązowy (pozycja lewa i prawa strona) oczywiście podłączamy się pod kostkę od przełącznika świateł
u mnie wygląda to tak
Gdy mamy wszystko podłączone zaklejamy czujnik zmierzchu taśmą lub chowamy go w ciemne miejsce i sprawdzamy czy działa.
Gdy jesteśmy pewni że wszystko działa izolujemy całość i szukamy odpowiedniego miejsca dla modułu i przekaźnika i montujemy go. U mnie zamontowałem moduł na plastiku który jest nad pedałami, przykleiłem go na klej na gorąco
Czujnik światła wyprowadziłem przy słupku przy szybie czołowej
Ważne !! aby na kabel plusowy dać bezpiecznik ja dałem 20A i wydaje mi się że jest to optymalny bezpiecznik .
Całą instalacje modułu będę jeszcze ulepszał, chcę zastosować dodatkowy przekaźnik który będzie podłączony pod instalację centralnego zamka dokładnie chodzi o sygnał od centralnego zamka, minusowy sygnał będzie podłączony do przekaźnika który będzie podłączony do przewodu plusowego i da sygnał do modułu wtedy już plusowy aby usunąć ten feil z tymi awaryjnymi światłami
no to na koniec jak spisuje się moduł w praktyce
[youtube][/youtube]
Z racji tego, że na forum nie znalazłem żadnych konkretnych informacji na temat montażu nieoryginalnego modułu comming leaving home który będzie sterowany z pilota to zacząłem sam się zagłębiać w temat i na dzień dzisiejszy moduł działa prawie idealnie lecz jest jeden mankament ale to potem.
Będziemy potrzebowali:
- moduł comming/leaving home na aukcjach jest pełno tego typu rzeczy jedną rzeczą o którą warto pytać sprzedającego jest to czy moduł jest wzbudzany plusem czy minusem bo tutaj leży szkopuł. Niestety najpierw kupiłem moduł a potem zagłębiałem się w temat. Wyszło tak że mój moduł wzbudzany jest + a w naszych golfikach sygnał od centralnego zamka jest minusowy wiec zmuszony byłem podpiąć się pod układ który odpowiedzialny jest za mrugnięcie kierunkami po zamknięciu/ otwarciu samochodu i ten patent jest o tyle niedoskonały że gdy włączymy światła awaryjne bez włączonego zapłonu to uruchamiają się światła mijania
-złączki do kabli
-klucz torx t20
-bezpiecznik z oprawką 20A
-taśmę izolacyjną
Gdy już wszystko mamy to do dzieła !
1. zaczynamy od demontażu plastików pod kierownicą kilka śrubek typu torx i gotowe nie ma zbytniej filozofii tak że nie robiłem zdjęć
2 wyciągamy przełącznik świateł aby go wyciągnąć należy wcisnąć przełącznik i przekręcić na światła pozycyjne włącznik sam wychodzi
3. lokalizujemy przewody / połączenia śrubowe do których będziemy się podłączali
Kabel Plusowy z modułu i przekaźnika montujemy w połączeniu śrubowym o oznaczeniu 30
Kabel Plusowy gdzie pojawia się napięcie po zapłonie montujemy do śruby o oznaczeniu 75 na zdjęciu nie widać oznaczenia ale ten ostatni po lewej oznaczony kolorem żółtym
Następnie przewód minusowy z przekaźnika i modułu montujemy tutaj:
Kabel który daje impuls i uruchamia moduł montujemy tutaj:
a dokładnie chodzi o kostkę w kolorze czarnym
do kabelka czarno białego bądź czarno zielonego bez różnicy
Gdy już mamy podłączone wszystkie z tych przewodów musimy się zastanowić jakie światła mają świecić ja podłączyłem się pod światła mijania i pozycje przód i tył, niestety nie ma jednego kabla który odpowiada za te wszystkie światła i trzeba przyłączyć się do 3 różnych kabli. W moim przypadku był to żółto-zielony (światła mijania) szaro-fioletowy i szaro-brązowy (pozycja lewa i prawa strona) oczywiście podłączamy się pod kostkę od przełącznika świateł
u mnie wygląda to tak
Gdy mamy wszystko podłączone zaklejamy czujnik zmierzchu taśmą lub chowamy go w ciemne miejsce i sprawdzamy czy działa.
Gdy jesteśmy pewni że wszystko działa izolujemy całość i szukamy odpowiedniego miejsca dla modułu i przekaźnika i montujemy go. U mnie zamontowałem moduł na plastiku który jest nad pedałami, przykleiłem go na klej na gorąco
Czujnik światła wyprowadziłem przy słupku przy szybie czołowej
Ważne !! aby na kabel plusowy dać bezpiecznik ja dałem 20A i wydaje mi się że jest to optymalny bezpiecznik .
Całą instalacje modułu będę jeszcze ulepszał, chcę zastosować dodatkowy przekaźnik który będzie podłączony pod instalację centralnego zamka dokładnie chodzi o sygnał od centralnego zamka, minusowy sygnał będzie podłączony do przekaźnika który będzie podłączony do przewodu plusowego i da sygnał do modułu wtedy już plusowy aby usunąć ten feil z tymi awaryjnymi światłami
no to na koniec jak spisuje się moduł w praktyce
[youtube][/youtube]
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: śr sie 20, 2014 17:25
Montaż modułu comming/leaving home golf IV
*#cenzura#* lubie to forum,mimo że mam leona to nigdzie indziej nie znajde tyle wiedzy co tu ,chce zamontować LH/FH i nigdzie nic ,nikomu a tu wchodze i prosze ,wielkie dzięki
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: śr sie 20, 2014 17:25
Re: Montaż modułu comming/leaving home golf IV
Panowie ,jedna prośba czy ktoś by podpowiedział w jakie kable się wpiąć aby oprócz halogenów i postoi przód świeciły jeszcze lampki od rejestracji ,thx
Montaż modułu comming/leaving home golf IV
podświetlenie rejestracji jest we włączniku świateł na jednym kablu z podświetleniem deski rozdzielczej i licznika, jest to kabel siwo żółty ale pewności nie mam później sprawdzę i napiszę dokładnie. Żeby działało samo podświetlenie rejestracji trzeba by było podłączyć się w skrzynce bezpieczników ale ja nie chciałem tam tego robić bo w tym ogromie kabli w razie problemu ciężko by było się tam dostać wolałem wszystko podłączyć pod włącznik świateł i mieć wszystko w jednym miejscu
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: wt sie 21, 2012 09:48
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Re: Montaż modułu comming/leaving home golf IV
Powiedz mi Czy Działa to Równiez w Przypadku Xenonu ,masz tego pewność? Po prostu mi chodzi,żeby po otwarciu samochodu z Pilota paliły się swiatla Mijania z przodu czyli u mnie ORI xenon z tylu swiatla i Tablica rejestracyjna duzo to zabawy ? I dziala to u Cb na zasadzie,że jedzieszz bez swiatel przed tunelem i się same automatycznie zapalaja? Pozdrawiam !
Montaż modułu comming/leaving home golf IV
nie wiem jak działa to w przypadku xenonu ale najprawdopodobniej tak samo moduł ten odpowiada tylko za doświetlanie do domu nie włączy Ci on automatycznie świateł gdy się ściemni
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz mar 04, 2018 17:38
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Montaż modułu comming/leaving home golf IV
Czy pod TT 8N również mi ten moduł podejdzie? Aktualnie mam moduł LEPARD 10.0.1 i przy podłączeniu się przykładowo do bezpieczników tablicy rejestracyjnej słyszę przy uruchomieniu modułu "skwierczenie".. Przy samym przodzie nie ma tego problemu. Ktoś ma może na to pomysł?
Re: Montaż modułu comming/leaving home golf IV
Mozecie podpowiedziec ktory przewod w module komfortu daje impulsc od zamka centralnego?
Re: Montaż modułu comming/leaving home golf IV
To jest to polaczenie gdzie pojawia sie napiecie po wyjeciu kluczyka? I jeszcze pytanie ktory przewod w module komfortu odpowiada za impuls od centralnego zamkaKabel Plusowy gdzie pojawia się napięcie po zapłonie montujemy do śruby o oznaczeniu 75
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości