Padniety pompowtryskiwacz ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomos15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn sie 19, 2013 17:47
Lokalizacja: Oleśnica

Padniety pompowtryskiwacz ?

Post autor: Tomos15 » sob lis 14, 2015 16:19

To jest przeładowanie turbiny tzw. notlauf. Spadek mocy powyżej 120 km/h i 3500 obr - tryb awaryjny. Związane jest to z zawaloną zmienną geometrią łopatek w turbinie. Najlepiej wyjąć turbo, rozkręcić i wyczyścić porządnie. Czasami pomaga przeciągniecie w trasie na wysokich obrotach, żeby nagar wypaliło.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6275086" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Mój Borat

flax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 20:29

Padniety pompowtryskiwacz ?

Post autor: flax » sob lis 14, 2015 16:26

To mam zabawe na jutro, ale wczesniej musze wrocic do domu 700 km
Dzieki!!!


pozdrawiam

Obrazek

flax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 20:29

Padniety pompowtryskiwacz ?

Post autor: flax » wt lis 17, 2015 13:25

Ok, wygląda na turbo do czyszczenia...
Dzsiaj sprobuje zrobić dynamiczne logi by się upewnić jeszcze.
Czy ten zestaw to minimum do przeprowadzenia czyszczenia turbiny w ATD czy przesadzam?
http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-turb ... 68731.html" onclick="window.open(this.href);return false;

czy turbina w ATD ma wspólny korpus z kolektorem wydechowym czy jest oddzielana?


pozdrawiam

Obrazek

flax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 20:29

Padniety pompowtryskiwacz ?

Post autor: flax » wt lis 17, 2015 18:01

ok, prosba o rzucenie okiem, te logi kosztowaly mnie zawal serca i prawdopodobnie zdjecie (robienie tego w centrum metropolii nie jest najlepszym pomyslem):

przed logami odczytalem taki blad:
Address 01: Engine
1 Fault Found

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

i skasowalem go. Potem juz nie wyskoczyl.


DYNAMIC:
Group 011: http://vaglog.pl/log_240137.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Group 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_240138.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Group 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_240139.html" onclick="window.open(this.href);return false;

STATIC:
Group 011: http://vaglog.pl/log_240132.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Group 003: http://vaglog.pl/log_240133.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Group 003: http://vaglog.pl/log_240134.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Group 023, 008, 013: http://vaglog.pl/log_240135.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Group 000: http://vaglog.pl/log_240136.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Co dolega temu silnikowi? :banghead:


pozdrawiam

Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Padniety pompowtryskiwacz ?

Post autor: Sztomel » śr lis 18, 2015 08:39

Do czyszczenia turbosprężarki nie potrzebujesz śrub ani nakrętek widocznych w zestawie z allegro. Potrzebne będą tylko uszczelki.
Turbosprężarka w ATD nie ma wspólnego korpusu z kolektorem wydechowym tylko muszla gorąca turbo (od strony wydechu i zmiennej geometrii) jest zintegrowana z kolektorem wydechowym.
W logach dynamicznych widać wyraźnie, że rzeczywiste ciśnienie doładowania znacznie odbiega od wartości oczekiwanej przez sterownik silnika więc czyszczenie zmiennej geometrii i polerowanie bieżni wewnątrz muszli gorącej jest nieuniknione mimo, iż tym razem nie było trybu awaryjnego. Poza tym jak już będziesz miał za sobą czyszczenie turbo to pewnie będzie widać, że przepływka zaniża już wskazania bo będzie zabrudzona. BIP'y w grupie 023 są zbyt wysokie na wszystkich czterech pompowtryskiwaczach (nie zawsze ale czasami) więc pewnie wystarczy poprawić styki i je przeczyścić przy pompowtryskiwaczach. Korekcje dawek są do przyjęcia.


Obrazek

flax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 20:29

Re: Padniety pompowtryskiwacz ?

Post autor: flax » śr lis 18, 2015 09:02

No to mam pewnosc, dzieki!


pozdrawiam

Obrazek

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Padniety pompowtryskiwacz ?

Post autor: balon91 » śr lis 18, 2015 19:00

ten sam błąd miałem jak mi zawór n75 padł.
zamień z tym od egr i jazda



flax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 20:29

Re: Padniety pompowtryskiwacz ?

Post autor: flax » śr lis 18, 2015 20:25

Ale zdaje sie z logow wynika, ze N75 sprawny?


pozdrawiam

Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Padniety pompowtryskiwacz ?

Post autor: Sztomel » czw lis 19, 2015 07:58

W 011 BS widać, że N75 pracuje bez zarzutu.


Obrazek

flax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 20:29

Re: Padniety pompowtryskiwacz ?

Post autor: flax » czw lis 19, 2015 08:24

Thx.
Zamowilem taki set:

Obrazek


pozdrawiam

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 188 gości