Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Mam taki dziwny problem, który występuje tylko gdzy temperatura spada poniżej zera. Pacjent Audi A3 1.9 TDI AGR. Auto po zimnej nocy odpala od strzała lecz trochę nim telepie. Co ciekawe jak wyłączę zapłon i odpalę ponowne to już odpala elegancko, mięciutko. Jak temperatura jest na pulsie to nie ma najmniejszego problemu, odpala ładnie za każdym razem. Poniżej zamieszczam logi tego procederu:
Pierwsze odpalenie przy minusowej temp. po nocy:
http://vaglog.pl/log_199205.html
Drugie odpalenie:
http://vaglog.pl/log_199643.html
Dodam tylko, że filtr paliwa nowy z golfa 1.6 TD, pompa paliwa wstępna w baku ASZ, brak pęcherzyków powietrza w przewodach paliwowych, akumulator roczny Varta, rozrusznik zregenerowany własnoręcznie na oryginalnych częściach bosch, świece BERU wszystkie sprawne, wiązka świec wymieniona na nową - oczywiście sprawdzone napięcie.
Próbowałem już zmieniać dawkę rozruchową w góre w dół lecz nie zauważyłem znaczącej poprawy. Czas grzania świec też sprawdzany i też poprawy niema. Pompa paliwa oryginalna nie ruszana ma 18 letnia przebieg 270 tkm auto od 9 lat zemną problem występuje od 2 zim. Wtryski 216-tki kupione jako nowe. Auto nie kopci na czarno. Umiem zejść ze spaleniem spokojnie do 4,5 litra. Program robiony przez anderllh niestety z tym odpalanie sobie nie poradził.
Tutaj do wglądu logi dynamiczne na 4 biegu:
Pierwsze odpalenie przy minusowej temp. po nocy:
http://vaglog.pl/log_199205.html
Drugie odpalenie:
http://vaglog.pl/log_199643.html
Dodam tylko, że filtr paliwa nowy z golfa 1.6 TD, pompa paliwa wstępna w baku ASZ, brak pęcherzyków powietrza w przewodach paliwowych, akumulator roczny Varta, rozrusznik zregenerowany własnoręcznie na oryginalnych częściach bosch, świece BERU wszystkie sprawne, wiązka świec wymieniona na nową - oczywiście sprawdzone napięcie.
Próbowałem już zmieniać dawkę rozruchową w góre w dół lecz nie zauważyłem znaczącej poprawy. Czas grzania świec też sprawdzany i też poprawy niema. Pompa paliwa oryginalna nie ruszana ma 18 letnia przebieg 270 tkm auto od 9 lat zemną problem występuje od 2 zim. Wtryski 216-tki kupione jako nowe. Auto nie kopci na czarno. Umiem zejść ze spaleniem spokojnie do 4,5 litra. Program robiony przez anderllh niestety z tym odpalanie sobie nie poradził.
Tutaj do wglądu logi dynamiczne na 4 biegu:
Re: Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Witam,
sprawdź kąt wtrysku za pomocą VAG-a. Wartość powinna oscylować w okolicach 48-51.
Link do porady:
viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false;
W AGR jest trochę inaczej regulacja jest na kole pasowym a nie pompie ale myślę że sobie poradzisz.
Pozdrawiam,
sprawdź kąt wtrysku za pomocą VAG-a. Wartość powinna oscylować w okolicach 48-51.
Link do porady:
viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false;
W AGR jest trochę inaczej regulacja jest na kole pasowym a nie pompie ale myślę że sobie poradzisz.
Pozdrawiam,
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
viewtopic.php?f=35&t=67570" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=35&t=476429" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=35&t=476429" onclick="window.open(this.href);return false;
Bez porady sobie kolega nie poradzi, wszystko jest odwrotnie- jest w linkach.mikee_87 pisze:W AGR jest trochę inaczej regulacja jest na kole pasowym a nie pompie ale myślę że sobie poradzisz.
Pozdrawiam,
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Kąt wtrysku mam własnie ustawiony idealnie 49-51. Próbowałem już ustawić trochę wyprzedzony kąt na 60 i dalej to samo
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Twój silnik zachowuje się tak jak przy znacznie zawyżonej dawce paliwa ustawionej na pompie wtryskowej ale nie rozruchowej tylko dawce w grupie 001.
Zloguj grupę 001 przy rozgrzanym silniku do temp. 90*C i wklej tu link do tej grupy.
Profilaktycznie spróbuj zejść z wartością dawki paliwa w dół albo Vagiem (wchodzisz w 01 Engine -> Login (12233) -> Adaptacje -> grupa 01 i zmniejsz wartość podawaną w okienku a następnie kliknij test i zapisz) lub mechanicznie przesuń nastawnik dawki na pompie wtryskowej w stronę rozrządu.
U mnie objawy były identyczne nawet na rozgrzanym silniku po wymianie pompy wtryskowej a im zimniej tym gorzej. Mój log 001 wyglądał tak (najpierw na pompie z rozregulowanym nastawnikiem, potem maksymalna korekcja Vagiem ile się dało zejść najniżej a na koniec korekcja mechaniczna nastawnika) :
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_237536.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać po korekcji dawki Vagiem na wartość 1.6-1.8 mg wolne obroty od razu się ustabilizowały i silnik pracował spokojnie ale na zimnym silniku nadal nim trzepało więc niezbędna była korekcja dawki paliwa mechanicznie nastawnikiem na wartość 4.0-4.2 mg/skok.
Zloguj grupę 001 przy rozgrzanym silniku do temp. 90*C i wklej tu link do tej grupy.
Profilaktycznie spróbuj zejść z wartością dawki paliwa w dół albo Vagiem (wchodzisz w 01 Engine -> Login (12233) -> Adaptacje -> grupa 01 i zmniejsz wartość podawaną w okienku a następnie kliknij test i zapisz) lub mechanicznie przesuń nastawnik dawki na pompie wtryskowej w stronę rozrządu.
U mnie objawy były identyczne nawet na rozgrzanym silniku po wymianie pompy wtryskowej a im zimniej tym gorzej. Mój log 001 wyglądał tak (najpierw na pompie z rozregulowanym nastawnikiem, potem maksymalna korekcja Vagiem ile się dało zejść najniżej a na koniec korekcja mechaniczna nastawnika) :
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_237536.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać po korekcji dawki Vagiem na wartość 1.6-1.8 mg wolne obroty od razu się ustabilizowały i silnik pracował spokojnie ale na zimnym silniku nadal nim trzepało więc niezbędna była korekcja dawki paliwa mechanicznie nastawnikiem na wartość 4.0-4.2 mg/skok.
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
owieczka, po co ci to :
owieczka, zrob logi statyczne MS kanalu 001 .004 .007 na cieplym silniku ( na zegarach 90st C )
? .owieczka pisze:pompa paliwa wstępna w baku ASZ
dokladnie mk4 nie lubi wysokiej dawki ,u mnie tez telepalo jak mial blisko 1.2 mg ale winne bylo tez (pisalem juz to w innym temacie) kolo a dokladnie luz na nim w pompie wtryskowej ,walek z korpusem zalozylem z pompy sdi po malym przebiegu reszta moje z ahf-a + nastawnik ori czysty jak łza z asv + korekta softu bo na cieplym dziwnie opalal i teraz jest gitara nawet jak jest na dawce ( testy ) 1.2mg ,ale normalnie mam ustawiona dawke 3.4mg bez światel na swiatlach ma 4.0mg na 90st silnika . i jest elegancko ,nic nie szarpie nie przerywa choc mam konającą 2-maseSztomel pisze:Jak widać po korekcji dawki Vagiem na wartość 1.6-1.8 mg wolne obroty od razu się ustabilizowały i silnik pracował spokojnie ale na zimnym silniku nadal nim trzepało więc niezbędna była korekcja dawki paliwa mechanicznie nastawnikiem na wartość 4.0-4.2 mg/skok.
owieczka, zrob logi statyczne MS kanalu 001 .004 .007 na cieplym silniku ( na zegarach 90st C )
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Re: Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Miałem problemy z pęcherzykami powietrza w przewodach paliwowych i nie umiałem sobie z tym poradzić. Wyczytałem, że problem może rozwiązać właśnie pompa wstępna z ASZ i faktycznie problem znikł.VW_seller pisze:owieczka, po co ci to :
Jutro zrobię logi i tu zamieszczę
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Zamieszczam logi:
Grupa 001 statycznie:
http://vaglog.pl/log_237788.html
Grupa 004 statycznie:
http://vaglog.pl/log_237787.html
Grupa 007 statycznie:
http://vaglog.pl/log_237786.html
Grupy razem 001+004+007 statycznie:
http://vaglog.pl/log_237785.html
Grupa 001 statycznie na wyłączonym silniku:
http://vaglog.pl/log_237784.html
Grupa 001 statycznie:
http://vaglog.pl/log_237788.html
Grupa 004 statycznie:
http://vaglog.pl/log_237787.html
Grupa 007 statycznie:
http://vaglog.pl/log_237786.html
Grupy razem 001+004+007 statycznie:
http://vaglog.pl/log_237785.html
Grupa 001 statycznie na wyłączonym silniku:
http://vaglog.pl/log_237784.html
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Wartość dawki paliwa jest OK ale zastanawiam się czy w tej kwestii nie podnieść wartości napięcia na czujniku RSW nastawnika dawki z 1640 na 1700 Volt.
Mam też pytanie do posiadaczy pomp 11 - jakie jest u Was napięcie na RSW w grupie 001 i przy jakiej dawce paliwa ?
Owieczka - obawiam się, że chyba trzeba będzie to napięcie RSW zmienić na wyższe niż mamy obecnie.
Dodam, że u mnie dotyczy to pompy 11 na oryginalnych wtryskiwaczach i czasem nawet na dawce 4.2 mg też czuć zatelepanie przy zimnym silniku poniżej 0*C.
Niestety nie dysponuję tymi wartościami na mojej oryginalnej pompie 10" jak silnik pracował jak zegarek - a szkoda bo człowiek uczy się całe życie i jeszcze brakuje.
Gdybyś potrzebował ruszenia nastawnika manualnie to zapraszam - zrobię to każdemu za friko ! (a co tam, mam gest !).
U mnie obecnie też średnio - 1640-60 Volt a dodać muszę, że ktoś wcześniej grzebał w tej pompie ostro więc była/jest rozkalibrowana z całą pewnością.
Z tego co widzę to masz 100% zaufania do kolegów z tego tematu więc ja pewnie też się podepnę czekając na pewną poradę - oby nie do usranej śmierci (jak mniemam, bo chyba na tym poście się temat skończy).
Mam też pytanie do posiadaczy pomp 11 - jakie jest u Was napięcie na RSW w grupie 001 i przy jakiej dawce paliwa ?
Owieczka - obawiam się, że chyba trzeba będzie to napięcie RSW zmienić na wyższe niż mamy obecnie.
Dodam, że u mnie dotyczy to pompy 11 na oryginalnych wtryskiwaczach i czasem nawet na dawce 4.2 mg też czuć zatelepanie przy zimnym silniku poniżej 0*C.
Niestety nie dysponuję tymi wartościami na mojej oryginalnej pompie 10" jak silnik pracował jak zegarek - a szkoda bo człowiek uczy się całe życie i jeszcze brakuje.
Gdybyś potrzebował ruszenia nastawnika manualnie to zapraszam - zrobię to każdemu za friko ! (a co tam, mam gest !).
U mnie obecnie też średnio - 1640-60 Volt a dodać muszę, że ktoś wcześniej grzebał w tej pompie ostro więc była/jest rozkalibrowana z całą pewnością.
Z tego co widzę to masz 100% zaufania do kolegów z tego tematu więc ja pewnie też się podepnę czekając na pewną poradę - oby nie do usranej śmierci (jak mniemam, bo chyba na tym poście się temat skończy).
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Chętnie skorzystam z Twojej pomocy. Teoretycznie wiem jak to się robi, ale chętnie zobaczę jak to się robi praktycznie. Moja pompa to oryginalna 10 nigdy nie ruszana ma już 18 lat i chętnie dałbym ją komuś pewnemu do sprawdzenia.
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
owieczka, rsw troche za niskie ale to nie to bo u mnie tyle było a ni sie złego nie działo ,bardziej stawiam na to ,że pompa swoje widziała i dobrze by było ją sprawdzić , ja to na dzien dobry bym jej podbił ciśnienie wewnetrzne (śrubokret 6mm i młotek ) puknąć go z 1mm i zobaczyć jak będzie.
a rsw możesz sobie samemu pod blokiem ustawić bez rozkrecania palca ,obok niego jest takie coś(na mały torx ) do doregulowania ,wystarczy odkrecić poluzowac i patrzeć na wskazania VAG-a można skorygowac podajże od 0.600v do nawet 1.200v
ale tak jak pisalem wyzej to nic nie da bo to nie to ,ale spróbować można
a rsw możesz sobie samemu pod blokiem ustawić bez rozkrecania palca ,obok niego jest takie coś(na mały torx ) do doregulowania ,wystarczy odkrecić poluzowac i patrzeć na wskazania VAG-a można skorygowac podajże od 0.600v do nawet 1.200v
ale tak jak pisalem wyzej to nic nie da bo to nie to ,ale spróbować można
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Dzięki jak nikogo nie znajdę do sprawdzenia pompy to na pewno się do Ciebie zgłoszę.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Podgrzej troszkę silnik,tak żeby wskazówka drgnęła,podepnij jeszcze raz VAG-a i sprawdź,czy wartość temperatury silnika,pokrywa się z tym,co pokazuje wskazówka w liczniku.
Jeśli wartość na VAG-u będzie zawyżona w stosunku do wskazówki,to problem może leżeć w czujniku temperatury silnika.
Jeśli wartość na VAG-u będzie zawyżona w stosunku do wskazówki,to problem może leżeć w czujniku temperatury silnika.
Dziwne odpalanie przy minusowych temperaturach
Ale to nic nie da - wartość dla ECU z G62 to 88 stopni Celsjusza a powiedz mi jaki ma z tym związek czujnik G2 ? Nawet gdyby wskazania były rozbieżne to co to ma do rzeczy. Podejrzewasz, że G62 zawyża wskazania ? - Nie sądzę.
Jedno jest pewne - obniżysz dawkę paliwa na pompie to nie będzie już drgań silnika na wolnych obrotach - zapewniam.
Jedno jest pewne - obniżysz dawkę paliwa na pompie to nie będzie już drgań silnika na wolnych obrotach - zapewniam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości