Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: yogi_ziom » pn mar 09, 2015 14:22

Przymierzam się do swapa hamulców 312/256 do mojego MK4. Zaciski zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Zakupiłem kompletne zestawy naprawcze autofrena (z cylinderkami) i teraz trzeba to poskładać.
Zamówiłem sobie smar ATE Plastilube, żeby na nim sobie wszystko poskładać, ale im więcej czytam, tym mam mniejsze przekonanie... W jednym miejscu czytam, że można nim smarować cylinderki w innym, że w żadnym wypadku nie wolno i nie powinien mieć styczności z płynem hamulcowy... Awaryjnie do cylinderków zamówiłem teraz ATE Brake Cylinder Paste i najprawdopodobniej tym posmaruje sobie cylinderki.
W takim razie plastilube miał pójść do posmarowania prowadnic, ale tutaj też robi się problem - na niektórych stronach jest adnotacja, że nie wolno smarować nim elementów gumowych. O ile tylne zaciski (Lucas) pracują metal-metal, a tyle przednie zaciski (Ate) pracują metal-guma :banghead: w takim razie do przodu też się nie nadają?
Troche to debilne, że firma wypuszcza smar do hamulców, którego nie można zastosować w ich własnych zaciskach...

Ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości, jakiego smaru użyć do czego? Dodatkowo znalazłem gdzieś smar miedziany, kupiłem jeszcze jakiś silikonowy i chyba grafitowy, więc w razie czego jest czym się smarować :)
Z góry dzięki za pomoc.


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: Tominator » wt mar 10, 2015 01:06

Do tloczka i innych elementow majacych styk z plynem hamulcowym jest inny smar, do prowadnic jest inny smar, jeżeli masz abs lub czujnik zurzycia klockow to jeszcze inny smar - nie miedziany. Niby proste ale ludze to olewaja i szybko po pewnym czasie nowy zacisk zregenerowany przez ludzi nieudolnych nie nadaje sie do uzytku. Masz powyzej wszystko czego potrzebujesz.



Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: yogi_ziom » wt mar 10, 2015 11:45

No teoretycznie mam wszystko, ale ponoć nie powinno się stosować miedzianego przy prowadnicach, jak pracują w gumie. Yhh... ze wszystkim problemy.
Cylinderki pójdą na ATE Brake Cylinder Paste,
Tylne prowadnice na ATE Plastilube - jedyna wątpliwość, to czy gumowej osłonie prowadnic nic nie będzie, bo niby nie stosować na gumę.
Przednie prowadnice zrobię albo na tym samym, co cylinderki, jako że nie niszczy gumy, albo gdzieś doczytałem, że smar ceramiczny jest do tego bardzo dobry i nie powinien negatywnie wpływać na gumę, no i jest odporny na temperaturę. Na który lepiej złożyć? Bo silikonowy to raczej odpada, ze względu na temperatury, a miedziany ze względu na gumę, czujniki abs i czujnik zużycia klocka.


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: Tominator » wt mar 10, 2015 14:04

Dobra napisze Ci konkretnie bo juz nie mam zdrowie tyle czytac
ATE Brake cylinder - wewnetrzny pierscien oslony tloka, pierscien uszczelniajacy, wewnetrzna powierzchnie cylindrai zewnetrzna tloka zacisku
ATE Plastilube - do jarzm i prowadnic, scianek otworu montazowego czujnika abs, scianki gniazda w zwrotnicy, prowqdnice w uchwycie zacisku hamulcowego



Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: yogi_ziom » wt mar 10, 2015 14:37

Zgadzam się, tylko czy nic się nie stanie z gumowymi gniazdami prowadnic z przodu? Ate napisało na opakowaniu plastilube, żeby nie smarować gum - tutaj mam właśnie wątpliwości.
Przepraszam, że tak męczę temat, ale chciałbym zrobić to raz a porządnie.

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: VWiater » czw paź 29, 2015 10:04

Ja składam prowadnice zacisku na towocie i zawsze zapieka. Na czym złożyć te prowadnice zacisku(gumowa osłona-tulejka metalowa)?

EDIT. Doczytałem się, że dobry będzie ATE Plastilube lub CRC Bräklube lub TRW PFG106, prawda to?
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2015 11:12 przez VWiater, łącznie zmieniany 2 razy.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: yogi_ziom » czw paź 29, 2015 10:53

Tak.

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: VWiater » czw paź 29, 2015 11:31

Obrazek

1. A czym różni się ATE PLASTILUBE od ATE BREMSZYLINDER?
Dobrze rozróżniam że Plastilube jest do prowadnic zacisków(gumowa osłona-metalowa tulejka, zielony kolor na zdjęciu) oraz do wciskania tłoczków po regeneracji i wymianie gumek na nich, a Bremszylinder do posmarowania połączeń zacisk-klocek oraz klocek-rant tłoczka(niebieski kolor na zdjęciu)?

2. A smarować popularnym smarem miedzianym/miedziowym połączenie klocek-jarzmo(kolor czerwony na zdjęciu) czy tylko doczyścić wystarczy? I połączenie piasta-tarcza?

A i chodzi o Golfa MKII 1.3KAT 89r. zacisk ATE, ale myślę, że rodzaj smaru jest w każdym zacisku ten sam stosowany nie ważne czy mk2 czy mk4.

Ogólnie, to wg etki to prowadnica zacisku składa się z gumowej osłony, teflonowej tulejki i metalowej tulejki, ale u mnie już dawno nie ma tej teflonowej, bo doczytalem sie na forum, ze przez nia sie zapieka. Tak jak pisalem wczesniej probowalem juz z towotem i dorobilem sobie nawet korki na te gumki zeby piach nie wszedl, ale tez sie zapiekly prowadnice(oczywiście tulejki metalowe i otwory w zacisku doczyszczone na lustro na tokarce itd.).
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2015 12:53 przez VWiater, łącznie zmieniany 1 raz.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
elemenateur
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 460
Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
Kontakt:

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: elemenateur » czw paź 29, 2015 11:50

jaroslawwiatr pisze:1. A czym różni się ATE PLASTILUBE od ATE BREMSZYLINDER?
Dobrze rozróżniam że Plastilube jest do prowadnic zacisków(gumowa osłona-metalowa tulejka, zielony kolor na zdjęciu) oraz do wciskania tłoczków po regeneracji i wymianie gumek na nich, a Bremszylinder do posmarowania połączeń zacisk-klocek oraz klocek-rant tłoczka(niebieski kolor na zdjęciu)?
Jest dokładnie odwrotnie, Plastilube stosujesz na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo.

ATE Bremscylinder Paste czy Brakecylinder Paste stosujesz przy składaniu zacisków, np przy uszczelkach na tłoczku.


NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
Obrazek
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: VWiater » sob paź 31, 2015 11:58

czyli ATE Bremscylinder Paste czy Brakecylinder Paste też daje do prowadnic zacisku(tulejka-guma) zamiast tej tulejki teflonowej?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: yogi_ziom » sob paź 31, 2015 12:50

Bremszylinder do tłoczków. Reszta Plastilube.

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: VWiater » pn kwie 04, 2016 21:37

Panowie przepraszam za odkop, ale przerabiałem znów temat wymiany klocków i tarcz i znów zapiekło prowadnice zacisków, a klocki nierównomiernie się zdarły.

Podsumujmy:
ATE PLASTILUBE: klocek-spreżyna-jarzmo, zacisk-klocek, zacisk-rant tłoczka.
ATE BREMSCYLINDER PASTE: tłoczek.

I teraz pozostaje kwestia prowadnic zacisków:
według yogi_ziom ATE PLASTILUBE
...Reszta Plastilube.
zaś wg elemenateur, bo zakładam, że składanie zacisku to też chodzi o prowadnice, ATE BREMSCYLINDER PASTE
...ATE Bremscylinder Paste czy Brakecylinder Paste stosujesz przy składaniu zacisków, np przy uszczelkach na tłoczku.
W ogóle w opisie aukcji na Alledrogo znalazłem, że ATE Plastilube jest do tłoczków. Teraz już całkiem oszalałem. :banghead:


1. Panowie który gdzie w końcu?!

2. I nadal pozostaje pytanie czy smarować połączenie piasta-tarcza smarem miedziowym/miedzianym albo czy gdzieś używać przy hamulcach tego smaru miedzianego/miedziowego?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: yogi_ziom » pn kwie 04, 2016 22:29

Tłoczki na bremscylinder, prowadnice na plastilube. Tak mam zrobione i wszystko śmiga.
Możesz dać miedziany na piastę.

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

Post autor: VWiater » czw kwie 07, 2016 00:31

Dzisiaj dotarly do mnie te pasty ate plastitube oraz bremescylinder i wg opisów na etykietach to:
PLASTITUBE: kolor czerwony i niebieski z obrazka tj. plecy klocków gdzie przylega tłoczek i jarzmo oraz jarzmo gdzie ida klocki i tzw. spreżyny.
BREMSCYLINDER: tłoczki i prowadnice zacisku(zielony z rysunku).

yogi_ziom, Ty dajesz plastitube do prowadnic i śmiga, a wg etykiety bremescylinder daje sie, do tego na plastitube pisze zeby nie smarowac gumy.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości