wariujące obroty

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Emciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt cze 23, 2015 12:40
Lokalizacja: GA

wariujące obroty

Post autor: Emciu » pn paź 26, 2015 19:59

witam serdecznie

mam problem z obrotami w swoim mk2 (1.8 90KM + LPG, strumienica zamiast katalizatora) mianowicie: gdy rano odpalam samochód na jałowym biegu obroty oscylują między 2000-2200 obr. stojąc na światłach i zmieniając biegi to samo obroty zamiast spadać rosną do 2 tyś.. Kiedy silnik się trochę zagrzeje obroty spadają do 950, ale to nie jest zasada bo przy jednych światłach jest git a przy następnych znów to samo, problem występuje na gazie, na benzynie staram się w ogóle nie jeździć bo wtedy jest jeszcze gorzej, wskazówka obrotomierza potrafi bujać się między 1500 a 900obr a podczas zmiany biegów silnik potrafi zgasnąć, a czasem jak by w ogóle nie reagował na gaz.. w ogóle na benzynie jakoś brakuje mu mocy :?: wymieniłem silniczek krokowy na nowy, odpalam i elegancko, na następny dzień odpalam, i problem występuje dalej, pomaga na to odłączenie akumulatora na chwile i podłączenie go z powrotem, aczkolwiek jest to rozwiązanie chwilowe bo na następny dzień problem wraca.. Pomóżcie przyjaciele co robić? [-o<



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

wariujące obroty

Post autor: hak64 » pn paź 26, 2015 21:58

Pewnie masz instalację starego typu z mieszalnikiem, dlatego nie jest tak wrażliwa na elektronikę. Silniczek krokowy to ustrojstwo regulujące obroty na biegu jałowym, ale do poprawnego działania potrzebuje on odczytów z czujników temperatury, sondy lambda i przepustnicy. Jeśli więc któreś z czujników padł, to możesz wymienić 10 krokowców, a problemu nie zlikwidujesz. Sprawdź jeszcze dolot, czy nie dostaje lewego powietrza.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
Emciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt cze 23, 2015 12:40
Lokalizacja: GA

wariujące obroty

Post autor: Emciu » pn paź 26, 2015 22:24

hak64, możesz powiedzieć w jaki sposób sprawdzić te czujniki i dolot?



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

wariujące obroty

Post autor: hak64 » wt paź 27, 2015 08:25

Emciu pisze:możesz powiedzieć w jaki sposób sprawdzić te czujniki i dolot?
Weź wpisz w szukajkę "falowanie obrotów" i wyskoczy ci kilka stron tematów.
Emciu pisze: strumienica zamiast katalizatora
Moze to jest przyczyną? Wycięcie katalizatora powoduje, że sonda lambda jest niedogrzana i silnik pracuje na ssaniu, jeśli do tego masz jakąś nieszczelność w dolocie (pęknięta obudowa filtra powietrza, dziura w przewodzie, luźna opaska) i silnik zasysa lewe powietrze, to nie dziw się że wariuje.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
Emciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt cze 23, 2015 12:40
Lokalizacja: GA

wariujące obroty

Post autor: Emciu » wt paź 27, 2015 09:49

hak64, ale czy nie sądzisz że jeśli przyczyną faktycznie byłoby lewe powietrze to problem nie znikałby po odłączeniu akumulatora? chyba przyjrzę się dokładniej samej sondzie, tylko nie wiem gdzie się znajduje i jak wygląda :think:



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

wariujące obroty

Post autor: hak64 » wt paź 27, 2015 13:41

hak64 pisze:Wycięcie katalizatora powoduje, że sonda lambda jest niedogrzana
Emciu pisze:przyjrzę się dokładniej samej sondzie, tylko nie wiem gdzie się znajduje i jak wygląda
Skoro wyciecie katalizatora powoduje niedogrzanie sondy, to może znaczyć tylko jedno - sonda znajduje się przed katalizatorem. Przelot powoduje szybsze odprowadzenie spalin, a więc układ wydechowy nie nagrzewa się do właściwej temperatury. Te wartości odczytuje sonda lambda i przekazuje do sterownika silnika, który dobiera dawkę paliwa.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1933
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

wariujące obroty

Post autor: Hubi14 » wt paź 27, 2015 20:11

skąd pomysł, że wycięcia katalizatora uniemożliwia rozgrzanie się sondy lambda i auto na ssaniu chodzi? większej bredni dawno nie słyszałem :) sonda znajduje się na kolektorze wydechowym, zaraz jak się te 4 rury schodzą w jedną



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

wariujące obroty

Post autor: hak64 » śr paź 28, 2015 10:49

Hubi14 pisze:skąd pomysł, że wycięcia katalizatora uniemożliwia rozgrzanie się sondy lambda i auto na ssaniu chodzi? większej bredni dawno nie słyszałem
Poczytaj o efektach ubocznych wycinania katalizatora.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

westcoast
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz cze 28, 2015 21:11

wariujące obroty

Post autor: westcoast » czw paź 29, 2015 20:48

Może sprawdzenie kodów błyskowych coś pomoże



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości