[MK4 1.4 16V] Obroty spadaja, gasnie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lidka99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Koło

[MK4 1.4 16V] Obroty spadaja, gasnie

Post autor: Lidka99 » pt wrz 29, 2006 22:56

Pomocy !!!
Mam problem z silnikiem 1,4 16 V.
Po zdjęciu nogi z gazu spadają obroty i albo zatrzymają się na 850 -900 i silnik dalej pracuje , albo silnik gaśnie !!! Nawek na postoju jak dodam gazu i puszczę to przeważnie gasni. Jest to uciązliwe zwłaszcza w ruchu w mieśie, do tego od razu poada wspomaganie.
Co może być przyczyna takiego zachowania. Auto jest tylko na benzynie , żadnego gazu. Czyzby silnik krokowy jak przy LPG, czy coś innego . Pod Vaga pojedzie dopiro we wtorek. Niedawno był myty silnik. :grrr:
Ostatnio zmieniony śr paź 04, 2006 20:10 przez Lidka99, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt wrz 29, 2006 23:39

NIe rozumiem praktyk mycia silnika...co na wystawe go dajesz?Po takiej operacji mógł nawet poluzowac się jakiś kabelek. Sprawdz najpierw czy nic tam się nie stało. Obejrzyj go wizualnie. Gdybyś tego nie robił objaw wygląda na przepustnice. Wyczyścić dokladnie (styk komina z klapką)i zrobić adaptacje na VaGu. Ale mówie prawdopodobnie to po tym myciu...czy wy się ludzie nie oduczycie tego.



Awatar użytkownika
Lidka99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Koło

Post autor: Lidka99 » pt wrz 29, 2006 23:44

W celu uściślenia , myty był 3 tygodnie temu i wszystko było OK, objawy zaczeły się po wymianie rozrządu i " pracy elektryka " w celu usunięcia usterki Halogenów. Prawdopodobnie był odłączony akumulator.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt wrz 29, 2006 23:53

aaa tak na w ogóle to dopiero zauważyłem że mamy przyjemność z płcią piękną:)i na dodatek jeszcze bardzo blisko mnie...często przejeżdzam przez koło:)Ale do rzeczy. Tak trzeba było zacząć od razu. MOzeliwe jest że rozrząd przeskoczył. A czy auto ma objaw słabości?Spotkałem się z przypadkiem kiedy auto zwyczajnie zapalało i gasło kiedy na rozrządzie machnęli się o dwa zęby. Koniecznie trzeba to sprawdzić. Póxniej trzeba podpiąc wóx pod Vaga. Możliwe że poszedł któryś czujniczek lub wystąpiło mase błedów po niewałściwej ingerencji w instalacje. Dodatkowo trzeba przeprowadzić adaptacje jak okaże się ze wszystko jest ok i nie ma błedów.Polecam dobry serwis bo moze się okazać że niekótrzy elektrycy mimo mocnej paszczy nie radzą sobie z niczym. Życze owocnej pracy.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob wrz 30, 2006 00:04

Jacenty85 pisze:aaa tak na w ogóle to dopiero zauważyłem że mamy przyjemność z płcią piękną:)
A po czym to niby zauważyłeś bo ja cały czas mam wrażenie że to jednak facet :)
No ale oczywiście mogę się mylić :)



luk99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 16:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk99 » sob wrz 30, 2006 00:51

A z przepustnica
zobacz moj opis :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114

aha...a co do usterki halogenow ? to nie podlaczal sie pod jakies kable inne niz oryginalne :D bo IV na to wrazliwe :)



Awatar użytkownika
Lidka99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Koło

Post autor: Lidka99 » pn paź 02, 2006 22:47

"Pucowanie" przepustnicy w znacznym stopniu pomogło :kwiat: . Auto już nie gaśnie obroty w granicach 800 ale chwilami chodzi jak "diesel". Nie było jeszcze pod Vagiem tylko został odłączony akumulator i zwarte klemy + i - na pół godziny =resecik= kompa.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn paź 02, 2006 23:33

A sprawdziłaś/sprawdziłeś czy rozrząd jest na punktach?i zrób adaptacje.



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » wt paź 03, 2006 08:01

100% zasyfiona przepustnica! Miałem taki sam przypadek u siebie!



luk99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 16:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk99 » wt paź 03, 2006 13:27

Jezeli obroty sa dobre, nie gasnie i nie falują. To chodzenie jak disel (klekocze) 800 obr bieg jalowy to w silnikach 1.4 calkiem normalne w 1.6 nie wiem :D tylko piszesz ze czasami chodzi jak disel.....wiec ? nie wiem, moze jeszcze chodzi w graniach 800-1000 po czyszczeniu przepustnicy ,dlatego czasami....... :)

ps. co do adaptacji to nie musisz podlaczac pod VAG jezeli chodzi dobrze ....z kilkoma uruchomieniami i rozgrzaniem silnika komputer ustawi sobie sam wszystko poprawnie ze bedzie rowne ok 800 obrotow i dzwiek jak disel :D

ps. tutaj jest temat o klekotaniu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ekocze+mk4

ps. Sprawdzaj tez spalanie oleju :D bo to tez norma



Egor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 31, 2006 19:11
Lokalizacja: Rybnik

Mam takze problemy z obrotami (MK4 1.4 16v)

Post autor: Egor » śr lis 01, 2006 11:56

Mam takze problemy z obrotami (MK4 1.4 16v) Nie sa tak powazne. Generalnie jak zapale to gasnie, musze potrzymac troche gaz (a wiec nie zalacza mi sie chyba ssanie) i jak jest zimny to po wcisnieciu sprzegla gasnie. Jak sie zagrzeje to generalnie utrzymuje sie na 800, ale czasami spada na 600 i wraca na 800. Bylem u mechanika i przepustnica jest niby ok. Powiedzial ze podlaczyl do kompa i wyregulowal ale nie ma roznicy wiec jade jeszcze raz "na gwarancje" bo cos mi sie wydaje ze mnie w wala zrobil i nic nie poustawial. Co moze byc przyczyna jesli nie przepustnica? Silnik krokowy czy moze zla regulacja na VAG?



Awatar użytkownika
Thug77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 19:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Thug77 » pt lis 03, 2006 00:42

Miałem dokładnie takie same objawy w audi,jak zapaliłem i był zimny gasł od razu chyba ze trzymałem nogę na gazie,ale jak tylko pusciłem odrazu spowrotem gasł,winą w przypadku audi był walnięty silniczek krokowy,ale słyszałem coś że w 1.4 16V nie ma silniczka krokowego,rozwiązane jest to jakoś inaczej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 52 gości