Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

VagPolska
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 26, 2015 20:26

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: VagPolska » pn paź 26, 2015 20:40

Witam, problem dotyczy MK2 1.6 TD (z turbosprężarką bez intercoolera), na wstępie zaznaczę że problem pojawił się dziś i nigdy wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Otóż auto rano odpaliło bardzo dobrze, praktycznie na dotyk. Chodziło równo, na obroty wkręcało się bez problemu aż podczas jazdy (ok 80km/h na piątym biegu) auto straciło moc, po wysprzęgleniu samochód zgasł. Od tego momentu dzieje się to praktycznie bez przerwy czyli jazda pod obciążeniem (na biegu) powyżej 60km/h, auto przyśpiesza dobrze, natomiast kiedy tylko próbuję utrzymać prędkość (czyli np. piąty bieg, niskie obroty) co chwilę auto nagle traci moc, po wysprzęgleniu jeśli natychmiast dodam gazu silnik odżywa i znów na chwilę jest okej. Dodam że kiedy auto stoi na luzie, to bez problemu wkręca się na obroty, odpala bardzo dobrze, chodzi równo, nie kopci ani nie dymi. Co może być powodem?

Na początku obwiniałem kiepskie paliwo, choć jak później przemyślałem tankowałem to paliwo praktycznie od rezerwy aż po korek, wyjeździłem ponad pół baku i nic się nie działo. 30go zakupię filtry paliwa (również ten malutki wstępny), powietrza, wszystkie przewody podciśnieniowe i paliwowe. Czy może być to wina świeczek? Je bym raczej wykluczył, gdyż auto pali bez problemu rano po mroźnej nocy. Obawiam się czy to nie któryś wtryskiwacz bądź pompa wtryskowa? Można to jakoś zdiagnozować? Za wszelkie odp z góry dziękuję, sprawa jest dość pilna gdyż autem dojeżdzam do pracy, a jazda na drodze expresowej 60km/h wręcz prosi się o problemy ...

P.S czy gdzies na bloku silnika jest wybity jakiś kod/symbol dzięki któremu ustalę który dokładnie silnik posiadam? Auto jest po swapie, w dowodzie wbita jest jeszcze benzyna a ustalenie kodu pomogło by w ewentualnym poszukiwaniu pompy i innych gratów, o sprzęgle i tym podobnych elementach nie wspominając.



Misiek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 14:02
Lokalizacja: Radzionków

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: Misiek1981 » pn paź 26, 2015 21:26

Świece żarowe grzeją tylko gdy temperatura spada bodajże poniżej 5*C i przez chwilę więc nie mają wpływu na pracę silnika podczas jazdy. Taki objaw daje przytkany filtr paliwa albo paliwo kiepskiej jakości więc w pierwszej kolejności sprawdź to a jak nie pomoże to pomyślimy dalej.



VagPolska
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 26, 2015 20:26

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: VagPolska » pn paź 26, 2015 21:59

30go na wypłatę kupię komplet filtrów, przy okazji odpowietrzę układ paliwowy gdyż jakiś czas temu widziałem kilka bąbli powietrza w przewodzie paliwowym. Powiedz mi jeszcze tylko w przypadku lipnego paliwa, obejdzie się bez ściągania zbiornika? Zalać teraz do pełna na markowej stacji? (Ok pół zbiornika) Może dolać jakiegoś uszlachetniacza? Jakiś czas temu używaliśmy do czyszczenia wtryskiwaczy w mondeo Liqui moly, może coś takiego zastosować?

I jeszcze kwestia którą pytałem powyżej - da się jakoś po numerach na bloku silnika ustalić który konkretnie silnik posiadam? Za jakiś czas planuję pobawić się w inną pompę, wtryski, dołożyć intercooler więc fajnie byłoby wiedzieć który motor tam siedzi, przy okazji będzie łatwiej szukać do niego gratów eksploatacyjnych.



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: arka10 » pn paź 26, 2015 22:26

Fałszywe powietrze przy większym podciśnieniu na pompie wtryskowei. Wymienić filtry paliwa i uszczelnić układ paliwowy.
Tel; 797 384613



VagPolska
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 26, 2015 20:26

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: VagPolska » ndz lis 01, 2015 18:14

Witam. Dziś zostały wymienione przewody paliwowe, filtr paliwa, filtr powietrza, przewody przelewowe. Ponadto do filtra dałem trochę liqui moly diesel bo mi trochę zostało ( na wypadek gdyby faktycznie przyczyną było paliwo). Ponadto zalałem do pełna paliwo na znanej stacji, już zimowe. Od jutra będę obserwował czy się poprawiło czy jest lipa. Za obecną pomoc dziękuję.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: Q_mac » pn lis 02, 2015 10:04

Misiek1981, nie mów bzdur-w TD świece grzeją zawsze, no może poza przypadkiem kiedy silnik jest już rozgrzany (ale to zależy od przekaźnika). Co do usterki-ja bym obstawiał filtr paliwa, więc powinno się poprawić. Co do silnika, masz wlepe w bagażniku z kodem silnika. A poza tym, jeśli masz 60KM to kod 1V, jeśli 70KM to JR/MF



VagPolska
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 26, 2015 20:26

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: VagPolska » pn lis 02, 2015 21:13

Witam , Panowie jestem po wymianie filtra paliwa (nie rozcinałem go jeszcze więc nie wiem czy w środku pozapychany), filtra powietrza, przewodów paliwowych pompa->filtr, przewodów przelewowych na wstryskiwaczach. Sprawdziłem również zaślepkę na przelewie wtryskiwacza nie leje się z niej więc to też raczej jest okej. Ogólnie poprawa jest duża, auto zaczęło normalnie jeździć, aczkolwiek w ostatnie dwa dni dwa razy zgasł (raz wczoraj rano po ok 10km, raz dziś również mniej więcej po 10-15km) po odpaleniu ponownym wszystko już było okej.

Co jeszcze sprawdzić? Czy TD w zbiorniku paliwa miały również jakąś pompę ? Jeśli tak to może ona jest zapchana?
Q_mac pisze:Co do silnika, masz wlepe w bagażniku z kodem silnika. A poza tym, jeśli masz 60KM to kod 1V, jeśli 70KM to JR/MF
Wlepka owszem jest, ale z niej dowiem się jedynie tyle że silnik który siedział tam fabrycznie to 1.6 benzyna 70 koni (symbol bodajże PN jak dobrze kojarzę po poprzednim gofie). Jak pisałem auto jest po swapie, w dowodzie nadal widnieje 1.6 Benzynka i chciałbym ustalić którego dokładnie diesla mam pod maską fizycznie żeby dać dowód do wymiany...



Adrian19922
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 21:12

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: Adrian19922 » pn lis 02, 2015 21:58

kod masz na bloku poniżej 4 wtryskiwacza nad pompą vacum, jakiej firmy filtr paliwa?? jak filtron to może być różnie. może coś pompa niedomaga



VagPolska
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 26, 2015 20:26

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: VagPolska » pn lis 02, 2015 22:35

Adrian19922 pisze:kod masz na bloku poniżej 4 wtryskiwacza nad pompą vacum
Jutro zerknę, fajnie byłoby ustalić co to dokładnie za motor.
Adrian19922 pisze: jakiej firmy filtr paliwa?? jak filtron to może być różnie. może coś pompa niedomaga
Dokładnie filtron, PP838 bodajże. Co do pompy, ta która tutaj siedzi była ponoć regenerowana (bodajże od 1.9 TD z tego co mówił sprzedający, gdyż oryginalna pompa wysypała się 3 dni przed zakupem auta). Dziwi mnie jedynie że zrobiłem autem około 10kkm i nic się nie działo (poza jedną przygodą kiedy pękł przewód przelewowy na czwartym wtrysku). Przeboje ze stratą mocy zaczęły się na prawdę niedawno, wydaje mi się że spadek temperatury ma tu jakieś znaczenie (np. rano potrafi zgasnąć po zimnej nocy, a po pracy jak jest np. 12-13° C to już jest okej).



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: Q_mac » pn lis 02, 2015 23:55

W baku nie masz żadnej pompki. Ale masz smok, a w nim pewien oring. Zobacz co tam siedzi, może faktycznie zalaleś jakiś szlam i nawet smok przytkało (lub ten nieszczęsny oring). Jeśli masz pompę od 1,9 TD to możesz liczyć na 70-75 KM obecnie, zrób fote silnika i tabliczki turbo.



Adrian19922
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 21:12

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: Adrian19922 » wt lis 03, 2015 23:23

ja i tak bym upierał się przy pompie podmienił bym pompę dużo roboty nie ma (aż tak duzo ) nie wierzę że wina paliwa te silniki przepalą wszystko to nie pompki.



VagPolska
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 26, 2015 20:26

Przy obciążeniu traci moc i gaśnie

Post autor: VagPolska » pn lis 09, 2015 20:59

Witam ponownie. Panowie jestem po kolejnej wymianie filtra (tym razem zwyczajny bez podgrzewacza paliwa jak poprzedni który zakupiłem). Zostały zmienione wszystkie przewody paliwowe pod maską (na wtryskach przelewowe, od filtra do pompy). Wyciągnąłem również i wymyłem smok w zbiorniku paliwa (praktycznie nie było tam syfu ale wyczyściłem dla spokoju) oraz przeczyszczony został dławik (śruba z odpowietrznikiem w pompie wtryskowej - ta do której podłączone są wężyki przelewowe ostatniego wtryskiwacza). Niestety nie przyniosło to efektu, auto nadal się dławi. Zrobiłem nawet krótki eksperyment pomijając przewody od baku, sam bak, filtr paliwa mianowicie podłączyłem pompę wtryskową bezpośrednio z butelki z ropą - niestety auto nadal traci moc i dusi się. Czy to oznacza że pompa się skończyła?

P.S jak ustaliłem pompa pochodzi z 1.6 SB (068 130 110 B - indeks vw/audi, 0 460 494 267 - indeks bosh) Dodaję jej foto:
Obrazek
Tutaj natomiast zdjęcie całego silnika (jak ustaliłem z naklejki w bagażniku jest to 1.6 TD kod silnika 1V - nie wiedzieć czemu po nr vin oraz w dowodzie wbita jest benzynka (nr vin zgadza się ten z dowodu z tym na nadwoziu)
Obrazek

Co do turbiny od której strony znajdę tabliczkę znamionową na niej? Oglądałem to tak wstępnie i nigdzie nie widzę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 145 gości