Sterownik centralnego zamka problem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MrJohnRambo007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw sty 15, 2015 17:28

Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: MrJohnRambo007 » sob paź 24, 2015 18:16

Witam
Mam vw golf 4 1.9 TDI 90KM 1998r i mam centralny zamek z kluczyka a chcę na pilota, więc kupiłem sterownik centralnego zamka i podłączyłem sterownik aby sterowanie było masą, sygnał otwarcia i zamknięcia od sterownika podłączyłem pod kable w drzwiach kierowcy. Gdy nacisne przycisk zamknięcia drzwi na pilocie nie chcą się zamknąć, a gdy przycisk otwarcia drzwi się otworzą. Mam pytanie w czym może być problem i jeszcze dodam że jak chce zamknąć drzwi kluczykiem od strony kierowcy nie chcą się zamknąć. Czekam na odpowiedz i pozdrawiam



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: wesol » sob paź 24, 2015 18:27

Wazna uwaga. Czy masz elektryczne szyby na przedzie i w jakie kolory sie wpiales kabli w aucie w drzwiach?? no i sterowanie nie jest masa a raczej plusem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: jan1966 » sob paź 24, 2015 18:33

Witaj mam do ciebie pytanie tez chce kupic sterownik bo mam zamek z kluczyka jakiej marki kupiłes stterownik dedykowany do vw czy uniwersalny i ile zł alegro czy sklep



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: wesol » sob paź 24, 2015 18:45

Nie ma czegos takiego jak dedykowany. Wszystkie sa takie same. Jak masz juz centralny w aucie to podpiecie tego ustrojstwa ostatnio w sharanie zajelo mi to 15 minut. Najwiecej to odkrecanie plastikow itp. 4 kable w lutowalem tylko i schowalem sterownik. Zero problemow. Reszte kabli od uniwersalnego sterownika uciąłem zeby nie dyndaly. Dwa kable to zasilanie i drugie dwa to jak wiadomo jedne to plus pojawiajacy sie po wcisnieciu guzika na pilocie i drugi tak samo po wcisnieciu drugego guzika. To jest tak proste ze nawet nie wiem jak to wyjasnic. Mrugniecie kierunkow to powinno juz byc uaktywnione w module centrlanej elektryki tak wiec nie ma potrzeby juz tego spinac od strownika.

Ja zakupilem z allegro za 45 zl. Sugerowalem sie tylko i wylacznie ksztaltem pilota-czy bedzie mi odpowiadal. To czy to bedzie centralny za 30 zl czy za 99 zl czy 200 zl nie ma znaczenia. W tym za 45 tez mam funkcje domykania szyb i otwierania klapy bagaznika ale ja tego nie podpinalem. Poprostu jest mi to niepotrzebne a wrecz przeszkadzajace. Ma mi to dzialac nawet jak auto jest odpalone.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

MrJohnRambo007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw sty 15, 2015 17:28

Re: Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: MrJohnRambo007 » sob paź 24, 2015 18:57

wesol pisze:Wazna uwaga. Czy masz elektryczne szyby na przedzie i w jakie kolory sie wpiales kabli w aucie w drzwiach?? no i sterowanie nie jest masa a raczej plusem.
Mam elektryczne szyby, ten golf jest trzy drzwiowy. Kable podłączyłem tak:
Sygnał otwarcia biały do zielono czerwonego
Sygnał zamknięcia biało czarny do żółto niebieskiego



jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: jan1966 » sob paź 24, 2015 19:01

Dzięki za info



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: wesol » sob paź 24, 2015 19:21

Rambo ja mam info ze to ma isc tak: Sygnal sterowany plusem zamkniecia ma isc za drzwiami kierowcy do pinu nr 4 czyli do kabla zolto/niebieskiego. Natomiast otwarcie to na pin 24 kabel zolto/zielony.
No i zmien ze nie masa sterujesz tylko plusem. Nie wiem jak masz w tym sterowniku czy poprostu kable odpowiednie przelutowujesz na plus staly, czy masz jakis przelacznik w tym sterowniku. No jak dla mnie to bajkowa robota i nawet po flaszce nie widzial bym przeszkod w montazu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: jan1966 » sob paź 24, 2015 19:52

Jeszcze jedno pytanie jak juz temat otwarty czy kupujac sterownik centralnego a pilot był by w kluczyku to wystarczy borobić grot u ślusarza i przełozyc imo ze starego klucza czy trzeba jeszcze coś kodować



Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Re: Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: palio » sob paź 24, 2015 20:19

jan1966 pisze:Jeszcze jedno pytanie jak juz temat otwarty czy kupujac sterownik centralnego a pilot był by w kluczyku to wystarczy borobić grot u ślusarza i przełozyc imo ze starego klucza czy trzeba jeszcze coś kodować

U siebie jak dokładałem piloty centralnego to Pan, który dorabiał klucze dorobił pastylkę immo, a później grot do kluczyka typu scyzoryk. Warunek był tylko jeden - musiałem wziąć ze sobą ori kluczyk.



MrJohnRambo007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw sty 15, 2015 17:28

Re: Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: MrJohnRambo007 » sob paź 24, 2015 20:52

wesol pisze:Rambo ja mam info ze to ma isc tak: Sygnal sterowany plusem zamkniecia ma isc za drzwiami kierowcy do pinu nr 4 czyli do kabla zolto/niebieskiego. Natomiast otwarcie to na pin 24 kabel zolto/zielony.
No i zmien ze nie masa sterujesz tylko plusem. Nie wiem jak masz w tym sterowniku czy poprostu kable odpowiednie przelutowujesz na plus staly, czy masz jakis przelacznik w tym sterowniku. No jak dla mnie to bajkowa robota i nawet po flaszce nie widzial bym przeszkod w montazu.

Czyli w drzwiach kierowcy mam nie montować i skąd masz takie info



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: Qto » ndz paź 25, 2015 11:00

Jeśli jest fabryczna elektryka szyb to podłączamy się tylko i wyłącznie pomiędzy silniczkiem szyby a zamkiem - czyli w drzwiach. Kolory kabli mogą być różne w zależności od rocznika, lepiej kierować się numerami pinów. Przy zamku są to piny 4 i 6...a przy silniczku szyby 24 i 4.
Z tego co pamiętam to sterowanie jest masami.



MrJohnRambo007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw sty 15, 2015 17:28

Re: Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: MrJohnRambo007 » ndz paź 25, 2015 11:10

Qto pisze:Jeśli jest fabryczna elektryka szyb to podłączamy się tylko i wyłącznie pomiędzy silniczkiem szyby a zamkiem - czyli w drzwiach. Kolory kabli mogą być różne w zależności od rocznika, lepiej kierować się numerami pinów. Przy zamku są to piny 4 i 6...a przy silniczku szyby 24 i 4.
Z tego co pamiętam to sterowanie jest masami.
Dzięki za odpowiedź tylko że otwieranie działa a zamykanie nie



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: Qto » ndz paź 25, 2015 11:18

sprawdź czy dochodzi sygnał do miejsca gdzie się podłączyłeś., upewnij się, że wybrałeś prawidłowy kabel i czy nie ma przypadkiem sygnały że drzwi kierowcy są otwarte (fizyczne otwarcie drzwi lub uszkodzenie zamka, ewentualnie wiązki) - w tym wypadku powinna się świecić kopertówka na drzwiach, zakładając że jest sprawna.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sterownik centralnego zamka problem

Post autor: wesol » ndz paź 25, 2015 12:29

Teraz to jzu nie jestem pewny tego sterowania czy masami czy plusami ale to do sprawdzenia jest przy montazu. Generlanie jet tak ze instrukcje wszelakie podaja tak ze przy elektrycznych szybach sterowanie zakalda sie w drzwiach w te piny sie wcinajac 4 i 24. jesli natomiast nie ma elektrycznych szyb to wpinamy sie w kable tu przy kolumnie kierowniczej mniejwiecej gdzie jest sterownik centralnego. i tu mamy tak: Zamykanie to tez mozna spotkac kabel zolto/niebiesk lub niebiesko/szary. Bywaly i takie i takie. otwieranie to kable koloru zolto/zielony/szary.
Zakladanie przy elektryce szyb ma sens taki ze zazwyczaj wpinamy sie tez dodatkowo do domykania szyb czy ryglowanie zamków. Jelsi ktos planuje jedynie proste zamykanie i otwieranie auta to chyba lepsze jest instalowanie w kabinie niz w drzwiach. Unikamy ewentualnego pozniej problemu ze auta nie otworzymy wcale bo zawsz ejakis zamek sie otworzy chyba ze sterownik odmowi posluszenstwa. Poza tym dosc czesto puka potem taki latajacy sterownik w drzwiach lub tez zostaje zalany wodą( wilgoć w drzwiach to prawie norma).


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości