Witam. Przypadkiem znalazłem samochód do kupienia w ciekawym stanie z interesującym mnie silnikiem.
Samochód jest godny zainteresowania, nie jestem ekspertem dlatego zwracam się z prośbą pomocy.
Głównym i niemal jedynym problemem jest dymienei samochodu na Biało. Przy temperaturze otoczenia około 20 stopni.
Po przejechaniu około 2km problem nie znika. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą, oczywiście sprzedający mówi co innego mówiąc że auto jest zastane ( sprowadzony samochód) i nie przepalony dawno stąd katalizator wypluwa brudy i potrzebuje przegonienia.
Oczywiście będę mógł to sprawdzić robiąc dłuższą jazdę ale może ktoś mógłby się wypowiedzieć czy oprócz uszczelki sa jeszcze jakieś inne możliwe usterki i czy mogę je w jakiś sposób zdiagnozować.
Jeśli ktoś może pomóc, tutaj, na PW, lub na tel ( na mój koszt ) to bede wdzięczny
Z góry dziękuję..
Skoda superb mk1 1.8T dymi na biało
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Skoda superb mk1 1.8T dymi na biało
Witam kolegów dopadł i mnie problem ubywającego płyny i dymienia z układu wydechowego tylko czy to na pewno uszczelka?
Pacjent to Seat Leon 1.8t AUQ + Lpg w wakacje dokładnie regulowane.
Płyny ubywa minimalnie odkąd go kupiłem czyli ponad rok przez ten czas zrobiłem nim ok 13tyś km i dolałem 1.5L gotowego płynu teraz zaczęło wyraźnie więcej go ubywać i pojawił się problem z odpalaniem zimnego silnika. Wykręciłem świece żeby zobaczyć w jakim są stanie i zobaczyłem że fajki były dość mocno zaolejone wytarłem je przeczyściłem świece po tym zabiegu zaczął bardziej dymić na biało z odpalaniem nic się nie zmieniło, jak wejdzie na ssanie czyli ok 1200obr to już równo chodzi i nic poza dymieniem się nie dzieje. Błędy jakie mam to
16804 - Sprawność katalizatora za mała
17705 - Spadek ciśnienia pomiędzy zaworem turbosprężarki i przepustnicą
zauważyłem też przełamany przewód od odmy po naprawie też bez zmian.
Mogą być jeszcze inne przyczyny tych objawów czy to raczej uszczelka pod głowicą?
ciśnienie na 4 cylindrach równo po 11 barów a płyn chłodniczy ubywa przy reduktorze. Filtr paliwa wymieniony. coś jeszcze warto by było sprawdzić ?
dzięki za pomoc
" onclick="window.open(this.href);return false;
Pacjent to Seat Leon 1.8t AUQ + Lpg w wakacje dokładnie regulowane.
Płyny ubywa minimalnie odkąd go kupiłem czyli ponad rok przez ten czas zrobiłem nim ok 13tyś km i dolałem 1.5L gotowego płynu teraz zaczęło wyraźnie więcej go ubywać i pojawił się problem z odpalaniem zimnego silnika. Wykręciłem świece żeby zobaczyć w jakim są stanie i zobaczyłem że fajki były dość mocno zaolejone wytarłem je przeczyściłem świece po tym zabiegu zaczął bardziej dymić na biało z odpalaniem nic się nie zmieniło, jak wejdzie na ssanie czyli ok 1200obr to już równo chodzi i nic poza dymieniem się nie dzieje. Błędy jakie mam to
16804 - Sprawność katalizatora za mała
17705 - Spadek ciśnienia pomiędzy zaworem turbosprężarki i przepustnicą
zauważyłem też przełamany przewód od odmy po naprawie też bez zmian.
Mogą być jeszcze inne przyczyny tych objawów czy to raczej uszczelka pod głowicą?
ciśnienie na 4 cylindrach równo po 11 barów a płyn chłodniczy ubywa przy reduktorze. Filtr paliwa wymieniony. coś jeszcze warto by było sprawdzić ?
dzięki za pomoc
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość