"Do odcięcia" - dynamiczna jazda

Technika jazdy

Moderator: Tomek

Totek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr sie 20, 2014 19:57

"Do odcięcia" - dynamiczna jazda

Post autor: Totek1 » śr sie 20, 2014 21:07

Witam. Mam do was pytanie bo w sumie ta kwestia mnie zastanawia. Obecnie posiadam Golfa IV z silnikiem 1.6 FSi a rozchodzi się o dynamiczną jazdę.
Obecnie rozpędzam się tak:
- Z pierwszego biegu na drugi zmieniam przy 3-4tys. obrotów (Około 20-30km/h)
- Z drugiego na trzeci bieg dociągam do około 6tys. obrotów, czyli tzw. odcięcie
- Z trzeciego na czwarty bieg dociągam również do 6tys. obrotów i mam już około 110km/h
- Z czwartego na piąty bieg zmieniam praktycznie od razu. Po zmianie na 4, rozpędzam się o kolejne 10km/h i zmieniam na 5 i sobie spokojnie już jadę.

Oczywiście nie ruszam z piskiem ani żadnych z tych rzeczy. Wiem również, że takich rzeczy nie powinno się robić na zimnym silniku, na zimnym zmieniam na kolejny bieg jak mam 3-4tys. obrotów. No i jasne jest, że nie jest to zbyt ekonomiczna jazda ale to już nie jest zbyt ważna kwestia :)

Moje pytanie brzmi - czy przy takim stylu jazdy silnik bardziej się eksploatuje? Jest bardziej podatny na uszkodzenia? Czy raczej nie ma to większego znaczenia?

Drugie pytanie czy do tego silnika (1.6 FSi), powinienem lać bardziej 98? Czy też 95? Czy raczej jest to bez różnicy? Na różnych forach kwestia ta jest sporna i ciężko znaleźć odpowiednią odpowiedź. W chwili obecnej robię tak, że 2 pełne baki 95 a później 1 pełny 98.

Pozdrawiam i oczekuję sensownych odpowiedzi!



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1484
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

"Do odcięcia" - dynamiczna jazda

Post autor: kwadrat » wt sie 26, 2014 21:15

Na zimnym to powinieneś do max 3 tys zmieniać. No na pewno się szybciej zużyje silnik przy takim stylu jazdy


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

karacz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt sie 22, 2014 09:44

"Do odcięcia" - dynamiczna jazda

Post autor: karacz » czw wrz 18, 2014 13:42

co do paliwa to ja w swoim 1.6 mocy wiecej nie dostalem po nalaniu 98, ale na pewno chodzi ciszej i lepiej reaguje na gaz ;) raz na jakis czas tankuje troche 98 verva, wedlug mnie nie ma co nadwyrezac portfela za czesto



micitanka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr wrz 09, 2015 13:46

Re: "Do odcięcia" - dynamiczna jazda

Post autor: micitanka » śr wrz 09, 2015 14:46

Ja z pierwszego biegu na drugi zmieniam przy 3-5tys. obrotów (Około 25-30km/h



kornel2.0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt paź 20, 2015 19:31

"Do odcięcia" - dynamiczna jazda

Post autor: kornel2.0 » śr paź 21, 2015 18:47

Widzę że masz zadatki na rajdowca :hmm: taka jazda na pewno przyczyni się do wymiany pewnych podzespołów w szybszym czasie jak nawet możliwe i naprawy silnika. Od czasu do czasu sie zapomnisz i na zimnym silniku pociągniesz do tych 6Tys a to już straszny ból dla silnika.
osobiście odradzam takiej jazdy na co dzień, czasami jak najbardziej ale dzien w dzien pedał w podłoge... i bedziesz jezdził z bańką oleju w bagażniku :grin:
co do paliwa daj sobie spokój z 98, silniki aut europejskich przystosowane są do paliwa o liczbie oktanowej 95, chyba że jesteś jednym z tych którzy uważają że na 98 auto lepiej ciągnie :bigok: (bujpotwierdzone wykresami na hamowni na innym forum)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości