Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arthur189
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob mar 07, 2009 09:40
Lokalizacja: bielsko biala

Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: arthur189 » pn paź 12, 2015 22:58

Otóż od miesiąca zostałem posiadaczem golfa iv 1.9 tdi 101 km z 2002r. Przebieg aktualny 174tys km ( chyba orginalny ksiazka serwisowa od 9 lat u jednego wlasciciela). Mam dwa pytania:
1. Podczas zakupu samochod sie nie dogrzewał został wymieniony termostat i jest duzo lepiej lecz teraz przy temperaturze otoczenia okolo 1 stopnia samochod sie nagrzewa po okolo 15 km. Wyczytałem ze to moze byc wina podrzewacza wody?? co o tym sadzicie czy diesel tak ma??
2. Także teraz przy niskich temperaturach przy porannym odpalaniu samochodu slychac delikatne kilku sekundowe cykanie zaworów (olej swieżo wymieniany Castrol Edge 5/30 oraz komplet filtrów) ?? Czy to jest normalne?? - czytałem ze zanim silnik wytworzy cisnienie moze slychac delikatnie zawory?

Prosze o konkretne odpowiedzi, pytania stad sie biora ze do tej pory bylem posiadaczem silników benzynowych i samochody bardzo szybko sie grzały a zawory jak stukały w ktoryms w nich to duzo mocniej ale nie zawsze a tu wystepuje przy kazdym odpaleniu lub po dluzszej przerwie od ostaniego uzytkowania ponad 24h??

Prosze o pomoc wiem ze było pewnie mnóstwo tematów lecz prosze o pomoc.

pozdrawiam
Artur



daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: daniel23584 » pn paź 12, 2015 23:46

No wiesz diesel nie zlapie tak szybko temp jak benzyniak. Nie sprawdzalem po ilu km u mnie przy takiej temp lapie 90° na zegarach ale jakis czas to trwa
Podgrzewacz wody czyli pewnie chodzi o 3 swiece ktore sa na kruccu wody z boku glowicy. Jak rano odpalisz silnik, wlacz ogrzewanie np na 2 bieg, otworz maske i sprawdz czy kruciec na ktorym zamontowane sa swiece jest cieply.
To pukaja popychacze. Krotkotrwale cykanie "szklanek" jest dopuszczalne. U mnie tez podczas porannego rozruchu slychac 2-3 sek cykanie


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: Sztomel » wt paź 13, 2015 06:53

Jedno jest pewne, przynajmniej u mnie - zimny silnik nagrzewa mi się szybciej jak nie włączam ogrzewania w samochodzie. Przy włączonym ogrzewaniu i nawiewie na przednią szybę (wtedy uruchamia się dogrzewacz wody) to zimny silnik dopiero po dłuższym dystansie uzyskuje temperaturę roboczą. Wpływ na dłuższe nagrzewanie się silnika ma też zaślepienie zaworu EGR.


Obrazek

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: deskjet » wt paź 13, 2015 09:50

Ja dzisiaj sprawdzilem u siebie i przy temp otoczenia 2-3° po 5km mialem na zegarach 90°. Nawiew ustawiony na szybe na 1 bieg


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: Sztomel » wt paź 13, 2015 16:27

Tak ale należy pamiętać, że jak wskazówka na wskaźniku w zegarach stanie pionowo na środku to wcale nie znaczy, że silnik już uzyskał 90*C. Jak nie wierzysz to wejdź sobie w Vagu w sterownik silnika, 08 Meas. Blocks i wybierz grupę 007 i się okaże, że silnik uzyskał dopiero ciut powyżej 70*C więc do pełnego nagrzania silnika te 5 km Ci nie wystarczy.


Obrazek

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: deskjet » wt paź 13, 2015 18:06

Wiem wiem, dlatego napisalem ze na zegarach bylo 90° po 5km.


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: italiano_83 » wt paź 13, 2015 18:07

arthur189 pisze:1. Podczas zakupu samochod sie nie dogrzewał
Nie to nie wina podgrzewacza.
arthur189 pisze:2. Także teraz przy niskich temperaturach przy porannym odpalaniu samochodu slychac delikatne kilku sekundowe cykanie zaworów
Jak cichnie po kilku sekundach to nie ma powodu do zmartwień- norma.
Jak przeszkadza to zacznij od zmiany oleju na inny, jak to nie pomoże, to wymiana popychaczy przy wymianie rozrządu zostaje.
Sztomel pisze:Jedno jest pewne, przynajmniej u mnie - zimny silnik nagrzewa mi się szybciej jak nie włączam ogrzewania w samochodzie.
+1

Dokładnie tak samo robiłem, tyle, że odpalałem grzane stołki :helm:
Sztomel pisze:Tak ale należy pamiętać, że jak wskazówka na wskaźniku w zegarach stanie pionowo na środku to wcale nie znaczy, że silnik już uzyskał 90*C. Jak nie wierzysz to wejdź sobie w Vagu w sterownik silnika, 08 Meas. Blocks i wybierz grupę 007 i się okaże, że silnik uzyskał dopiero ciut powyżej 70*C więc do pełnego nagrzania silnika te 5 km Ci nie wystarczy.
I kolejne +1

Niestety w turbodieslu oszczędności w spalaniu nie biorą się z powietrza, to wynik ograniczenia strat, a największe straty to "ciepło" 2/3.
Bez nagrzewnicy elektrycznej wspomagające układ - w tdi jest kiepsko.
W nowszych małolitrażowych autach jest podobnie, a nawet gorzej - jak coś spala 4l/100km to nie ma siły, żeby jeszcze dobrze dogrzewało w zimie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

arthur189
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob mar 07, 2009 09:40
Lokalizacja: bielsko biala

Re: Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: arthur189 » śr paź 14, 2015 16:56

Dzieki wielkie panowie za odpowiedzi, jezeli chodzi o temperature wody spróbuje od razu nie włączać klimatronika na 22-23 stopnie, tylko przez pierwsze kilometry miec załaczone LO. Co to cykania zawór poruszyłem ten temat z wieloma mechanikami oraz z poprzednim włascielem samochodu. Słyszalem dużo negatywnych opini na temat Castrola. Dlatego padła decyzja na zmiane oleju i po tu nasuwa sie pytanie co wlac; polecali Shella 5w30 , poprzedni własciciel polecił orginalny olej z serwisu (mobil 5w30 335zl za 5 litrów X-D) bo do tej pory tam robił wymiany oraz Motula 5w30 8100 xclean. Wybór padł na motula czy uważacie ze to dobry wybór?



Misiek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 14:02
Lokalizacja: Radzionków

Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: Misiek1981 » czw paź 15, 2015 01:23

Ja bym się olejem zbytnio nie przejmował bo to diesel starej dobrej konstrukcji na pompie vp37 bez DPF-a 15w40 w zupełności wystarczy. Prędzej całkowicie rdza zje ci karoserie niż ten silnik padnie więc szkoda kasy na taki drogi olej. Bez urazy ale nie realny jest przebieg 170k jak na ten rocznik. Ja, mam na desce 230k a w realu spokojnie 400k cały czas lałem do niego 15w40 co roku wymieniam olej i od wymiany do wymiany nie ubywa. Cykające zawory to może być min wina rzadkiego oleju 5w30 to olej syntetyczny do nowych silników. Twój już ma co najmniej ponad 200k więc już powinieneś lać półsyntetyk a najlepiej mineralny to z pewnością wyciszy silnik.



Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Re: Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: daniel.wwe » czw paź 15, 2015 10:45

Przeciez to PD'k a nie VP'k :bajer: Po drugie co ma przebieg do oleju :banghead:
Ja bym zalal jakis 5W40 z norma 505.01. Chyba ze robisz krotsze odcinki, silnik czesto niedogrzany to wtedy moze byc 5W30. Tylko skoro olej dopiero co zmieniles to moze poczekaj do nastepnej wymiany, chyba ze przeszkadza ci kilkusekundowe cykanie z rana... oczywiscie wez tez pod uwage to, ze po zamianie oleju moze nie byc poprawy.


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Misiek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 14:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: Misiek1981 » czw paź 15, 2015 11:37

daniel.wwe pisze:Przeciez to PD'k a nie VP'k :bajer: Po drugie co ma przebieg do oleju :banghead:
Ja bym zalal jakis 5W40 z norma 505.01. Chyba ze robisz krotsze odcinki, silnik czesto niedogrzany to wtedy moze byc 5W30. Tylko skoro olej dopiero co zmieniles to moze poczekaj do nastepnej wymiany, chyba ze przeszkadza ci kilkusekundowe cykanie z rana... oczywiscie wez tez pod uwage to, ze po zamianie oleju moze nie byc poprawy.
Mój błąd pomyliłem wątki i myślałem że to 90 konny ALH na VP 37 :). Syntetyk leje się jeżeli masz 100% pewność że poprzedni właściciel też go lał inaczej skutki mogą być katastrofalne. Tylko ze względu na te pompowtryski wlał bym półsyntetyk. Z doświadczenia jednak wiem że u mnie w robocie od nowości do samochodów leje się mineralny 15W40 i do dzisiaj śmigają a niektóre egzemplarze mają najechane 1mln km nie wspominając jaka jest różnica w cenie między syntetykiem a minerałem.



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Golf IV 1.9 TDI podgrzewacz wody/Zawory??

Post autor: markim321 » czw paź 15, 2015 22:18

Z doświadczenia jednak wiem że u mnie w robocie od nowości do samochodów leje się mineralny 15W40 i do dzisiaj śmigają a niektóre egzemplarze mają najechane 1mln km nie wspominając jaka jest różnica w cenie między syntetykiem a minerałem.
Pewnie same W123 240D tam jeżdżą :grin:

No nie wiem czy to dobry pomysł lać 15W-40 do silnika z turbiną. Tym bardziej do silnika jeszcze z pompowtryskiwaczami, których krzywki są właśnie owym olejem smarowane. Nie prawdą jest też że stary silnik powinien pracować na oleju mineralnym, gdyż sam od ponad 5 lat zalewam do AHU z 97 roku olej w pełni syntetyczny 5W-40 (nie HC) i nic złego się nie dzieje, nie ma konieczności dolewek na dystansie 9-10tkm, a auto ma na zegarach ponad 250tkm, w rzeczywistości na pewno nie mniej :bigok:

Drugie auto w rodzinie silnik ACV stara poczciwa 5-cylindrówka z przebiegiem około 350 tkm, zalany olej półsyntetyczny, ale to tylko dlatego że wcześniej taki był wlany. Rozważam zmianę na 5W-40 i nie wiem czy nie będzie to krok w dobrym kierunku.

Pozdrawiam.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 167 gości