1.8 benzyna (90km) przygasający silnik na wolnych obrotach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

frytkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 07:55
Lokalizacja: Biała Podlaska

1.8 benzyna (90km) przygasający silnik na wolnych obrotach

Post autor: frytkowski » ndz paź 11, 2015 20:46

Witam, o kilku dni mam problem z silnikiem Golfa III 1.8 (założona instalacja LPG). silnik zarówno na benzynie, jak i lpg w momencie odpalenia nie wchodzi na obroty (maksymalnie osiąga 600-700) silnikiem trzęsie pracuje nierówno. W momencie dodania gazu silnik pracuje normalnie. Przy dojeźdźaniu do skrzyżowania i wrzuceniu biegów na "luz" po puszczeniu gazu silnik gaśnie. Zauważyłem również 2 poluzowane świece, dokręciłem je niezwłocznie ale problem nie ustąpił.
Czy problem leży w elektryce (kopułka, palec rozdzielacza, cewka itp. ???) Czy przyczyny szukać w brudnej przepustnicy? Jeśli tak, to jak ją oczyścić?

Pozdrawiam
Piotrek



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1934
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

1.8 benzyna (90km) przygasający silnik na wolnych obrotach

Post autor: Hubi14 » pn paź 12, 2015 19:49

ściągnij klemy z akumulatora żeby ECU się zresetowało, załóż i odpal na benzynie i pojeździj trochę



frytkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 07:55
Lokalizacja: Biała Podlaska

1.8 benzyna (90km) przygasający silnik na wolnych obrotach

Post autor: frytkowski » wt paź 13, 2015 09:57

Hubi14 zrobiłem jak poradziłeś, dodatkowo przeczyściłem klemy akumulatora oraz wtyczki w okolicach silniczka krokowego no i jak narazie pomogło...nie przygasa. Dzięki



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1934
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

1.8 benzyna (90km) przygasający silnik na wolnych obrotach

Post autor: Hubi14 » wt paź 13, 2015 17:58

pomoże Ci to niestety na krótką chwilę..



Awatar użytkownika
jjaworskyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:31
Lokalizacja: WOLNE MIASTO GDAŃSK

1.8 benzyna (90km) przygasający silnik na wolnych obrotach

Post autor: jjaworskyy » śr paź 14, 2015 00:40

Polecam udać się do gazownika w celu wstawienia przekaznika resetującego ECU :)



frytkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 07:55
Lokalizacja: Biała Podlaska

1.8 benzyna (90km) przygasający silnik na wolnych obrotach

Post autor: frytkowski » wt paź 20, 2015 14:17

hehe macie racje pomogło na chwile po tygodniu dalej nie trzyma obrotów, musze udać się do gazownika.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1934
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

1.8 benzyna (90km) przygasający silnik na wolnych obrotach

Post autor: Hubi14 » wt paź 20, 2015 17:06

bardziej do elektryka jakiegoś a nie do gazownika :P



mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

1.8 benzyna (90km) przygasający silnik na wolnych obrotach

Post autor: mka 3 » wt paź 20, 2015 19:25

frytkowski, zasada jest prosta ustawiasz auto do tego paliwa na którym jeździsz czyli lpg i tyle bezyna się nie przejmujesz bo jej wogole nie używasz tyle co do odpalenia .sterownik zawszeb będzie się uczyc spalania od gazu i na bezynie będzie gozej chodzic . ja mam instalacje dedykowana wiec takiego problemu nie mam ponieważ sterownik nie podbiera z sady spalania bo na gazie ona nie pracuje przez co sterownik się nie uczy. ciągłe resetowanie ECU nie popieram ponieważ sterownik będzie się ciagle uczyć co skutkuje większym spalaniem. jeszcze bym sprawdził czujnik temp czy ni przekłamuje .



matuzi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw cze 26, 2008 19:52
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

1.8 benzyna (90km) przygasający silnik na wolnych obrotach

Post autor: matuzi » wt paź 20, 2015 21:00

Instalacja została niedawno założona czy ma już jakiś czas? Kiedy ostatni przegląd/regulacja była robiona?
Z moim MK3 1.8 ABS też miałem taki problem, miałem się zdecydować na reset ECU, ale fachowa regulacja LPG i wymiana czujnika temp. płynu chłodzącego pomogła na tyle, że w niskich temperaturach silnik chodził dalej trochę nierówno, ale nie gasnął.
Jeśli regulacja nie była robiona dość dawno to polecam najpierw ją zrobić, a jeśli to nic nie da to dopiero zdecydować się na przekaźnik resetujący sterownik lub inne rozwiązanie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości