Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
smokutm
- Nowicjusz

- Posty: 5
- Rejestracja: sob paź 10, 2015 07:58
Post
autor: smokutm » sob paź 10, 2015 08:09
Witam serdecznie. Jest to moj pierwszy post. Mam pytanie. Po wymianie rozrzadu kompletnego (firmy Ina) zauwazylem slady gumy na gornej rolce prowadzacej pasek. Nie wiem czy jest to problem. Przejechane na razie jest na tym rozrzadzie 2000 km czyli tyle co nic. Prosze o opinie. Kod silnika to alh. Pozdrawiam


-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » sob paź 10, 2015 08:33
Tu nie ma co opiniować. Odpal silnik na zdjętej górnej części osłony paska rozrządu i przypatrz się czy rolka się obraca czy się czasem nie blokuje albo na wyłączonym silniku poluzuj napinacz paska i sprawdź palcami czy rolka kręci się swobodnie czy z oporami. Zdarza się bowiem często, że wymienia się tylko sam pasek a rolki nie są wymieniane od nowości i są zatarte.
-
smokutm
- Nowicjusz

- Posty: 5
- Rejestracja: sob paź 10, 2015 07:58
Post
autor: smokutm » sob paź 10, 2015 10:08
Rolki napinacz jak i pompa wody wszystko nowe. Rolka kreci sie razem z paskiem. Dlatego dziwi mnie to zjawisko.
-
oskar990
- Nowicjusz

- Posty: 44
- Rejestracja: pn sty 20, 2014 16:43
Post
autor: oskar990 » sob paź 10, 2015 14:28
U mnie zrobione na rozrządzie około 55 tys km i rolka tak samo oklejona jest gumą. z tego co zauważyłem to bardzo czesto to sie zdarza. Ale napewno warto jests kontrolować czy wszystko jest dobrze.
-
smokutm
- Nowicjusz

- Posty: 5
- Rejestracja: sob paź 10, 2015 07:58
Post
autor: smokutm » sob paź 10, 2015 14:50
Na pewno bede kontrolowal. Rozrzad to jedna z najwazniejszych rzeczy eksploatacujnych w silniku. Zastanawiam sie tylko nad przyczyna.
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » ndz paź 11, 2015 01:32
Sztomel pisze:Tu nie ma co opiniować. Odpal silnik na zdjętej górnej części osłony paska rozrządu i przypatrz się czy rolka się obraca czy się czasem nie blokuje albo na wyłączonym silniku poluzuj napinacz paska i sprawdź palcami czy rolka kręci się swobodnie czy z oporami. Zdarza się bowiem często, że wymienia się tylko sam pasek a rolki nie są wymieniane od nowości i są zatarte.
Przyczyna jest tylko jedna - przycierające się rolki napędu rozrządu. Jeśli masz inne zdanie to owszem ale musimy to zmienić.
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9283
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » ndz paź 11, 2015 08:15
Odkrec ta rolke i sprawdz czy kreci sie dobrze. Pamietja tylko ze lekki opor dają uszclzeniacze tego lozyska. Jak sciagniesz uszczleniacze to bedzie wiadomo czy kreci sie bez oporow i pryzciec. Kiedys wymienialem u klineta w SDI gdzie 2 miesiace wczesniej mial wymieniany rozrzad w ASO SEATA. Czescinowe a jednak sie juz uwalila bo wyla jak wsciekła. Mozna oczeiwscie ta rolke sprobowac przesmarowac jeszcze to może ożyje jeszcze. Gdzies mam taka rolek nowa w piwnicy od VPka to moge ci zrobic fotki co i jak.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
Michał_1977
- _

- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
- Silnik: Zły!
-
Kontakt:
Post
autor: Michał_1977 » ndz paź 11, 2015 09:17
smokutm pisze:Rolki napinacz jak i pompa wody wszystko nowe. Rolka kreci sie razem z paskiem. Dlatego dziwi mnie to zjawisko.
Nie stresuj się. Jak się wyjmuje nowy pasek z pudełka,wystarczy przejechać czystym kawałkiem szmatki po mim i zostanie na niej czarny pył.To on pod wpływem temperatury przykleja się do tej rolki.
Nie zwracam na to uwagi przy każdej wymianie,ale już często widywałem to zjawisko i to bez względu na producenta paska czy rolki.
Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm
+ Climatronic
+ grzane skóry i inne wodotryski

-
daniel23584
- Użytkownik

- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Post
autor: daniel23584 » ndz paź 11, 2015 10:21
Ja jak kupilem auto wymienilem kpl rozrzad, pompa, pasek gates, rolki ina/skf i tez po jakims czasie ta gorna rolka byla troche oklejona. Zrobilem prawie 90tys i nic sie nie stalo. Wymienilem rozrzad, teraz pasek Conti, zrobione 10tys. W tygodniu sprawdze czy sa znowu jakies slady na gornej rolce.
ALH -> 205 -> soft
-
smokutm
- Nowicjusz

- Posty: 5
- Rejestracja: sob paź 10, 2015 07:58
Post
autor: smokutm » ndz paź 11, 2015 11:12
Dziekuje za odpowiedzi. Przejecie moje wynika z potencjalnych kosztow jakie generuje zerwanie paska. Mam dobry nie zajechany silnik i wole aby taki pozostal. Nie rajcuje mnie kupowanie glowicy z silnika ktory mial 500 tys najechane. Rolke sprawdzalem kreci sie lekko i nie blokuje sie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości