Cześć.
Dzis wymieniłem kolumnę kierownicy z uwagi na luz w krzyżaku. Wszystko robiłem jak należy, akumulator odłączony, koła na wprost, montaż praktycznie bez problemów. Taśmy poduszki na pewno nie uszkodziłem. Fakt, ze po złożeniu wszystkiego, przy jeździe na wprost kierownica była lekko przestawiona w lewo (jakieś 2-3 ząbki na wieloklinie). Aby nie było za przyjemnie, po złożeniu wszystkiego, podłączeniu akumulatora i odpaleniu silnika, po chwili zapaliła się lampka ESP. Niestety nie posiadam obecnie vaga, tylko iVaga od VBiakena i tam, system nie mógł połączyć się z modułem skrętu kierownicy. Tak więc, ewentualnych błędów nie znam.
Teraz pytanie, co mogło stać się przyczyną tego błędu oraz jak temu zaradzić? Czy sama adaptacja czujnika wystarczy (oczywiscie gdy zdobędę dostęp do vaga) ?
kłopocik z czujnikiem skrętu kierownicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
kłopocik z czujnikiem skrętu kierownicy
po 1 nie szukaj w module kierownicy tylko w ABS.
po 2 musisz najpierw ustawić kierownicę żeby podczas jazdy była prosto, wtedy kontrolka (wizjer) na taśmie airbag powinna pokazywać żółty punkt
po 3 w ABS musisz zalogować się 40168 a potem wykonać adaptację czujnika skrętu
po 2 musisz najpierw ustawić kierownicę żeby podczas jazdy była prosto, wtedy kontrolka (wizjer) na taśmie airbag powinna pokazywać żółty punkt
po 3 w ABS musisz zalogować się 40168 a potem wykonać adaptację czujnika skrętu
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
kłopocik z czujnikiem skrętu kierownicy
Ok, dzięki piękne. Czyli musze poczekać gdy za kilka tygodni dostanę w rączki kabelek . Przebywam za granicą i możliwości słabe. Co do ustawienia, kiera jest ustawiona perfekcyjnie, gdy jest na wprost, w oczku jest żółte kółeczko (idealnie ustawione w środku amplitudy skrętu napinacza taśmy w lewo i prawo).
Tak z ciekawostki, przemyłęm wczoraj sprayem przepływkę, potem jeszcze delikatnie patyczkami z watą, nasączonymi alkoholem. Wysuszyłem, zamontowałem iiii...wywaliło błąd na iVAGu -16486 P0102 -obieg czujnika MAF (Masa przepływu powietrza G70), momentalnie zapalił się check Engine na desce żółty ale autko normalnie jechało. Na pracującym silniku skasowałęm ten błąd i po każdym urochomieniu silnika sytuacja powtarza się, lampa zapala się, kasuję ją (aplikacja w smartfonie iVAG od VIAKENA). Dla informacji, takiego syfu na przepływce jeszcze nie widziąłem, żółto brązowy nalot, masakrycznie dużo. Prawdopodobnie, trzeba będzie zaopatrzyć się w nowego MAFa
Tak z ciekawostki, przemyłęm wczoraj sprayem przepływkę, potem jeszcze delikatnie patyczkami z watą, nasączonymi alkoholem. Wysuszyłem, zamontowałem iiii...wywaliło błąd na iVAGu -16486 P0102 -obieg czujnika MAF (Masa przepływu powietrza G70), momentalnie zapalił się check Engine na desce żółty ale autko normalnie jechało. Na pracującym silniku skasowałęm ten błąd i po każdym urochomieniu silnika sytuacja powtarza się, lampa zapala się, kasuję ją (aplikacja w smartfonie iVAG od VIAKENA). Dla informacji, takiego syfu na przepływce jeszcze nie widziąłem, żółto brązowy nalot, masakrycznie dużo. Prawdopodobnie, trzeba będzie zaopatrzyć się w nowego MAFa
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości