Ciężko odpala, zasysa wąż
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw paź 08, 2015 16:03
Ciężko odpala, zasysa wąż
Witam, posiadam Golfa V 1.9 TDI silnik BXE. Auto po wypadku (przed wypadkiem igła). Mój problem polega na tym, że ciężko zapala nie ważne czy zimny czy ciepły, nawet po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zajmuje mu to ok 15 sek. Na liczniku świecą sie świece żarowe i Check egnine. Podczas jazdy ma się uczucie jak by w ogóle nie miał mocy, a wskazówka obrotomierza nie przekracza 3 tys. Turbo wymianiane wczoraj, ponieważ tamto popękało w wyniku uderzenia. Dodatkowo zasysa wąż idący od intercoolera do przepustnicy, tzn na normalnych obrotach jest normalnie ale gdy dodaje sie gazu to cały sie zgina (gdy odpinam węze od intercoolera wąż sie nie zgina, lecz czyściłem dokładnie IT więc nie ma mowy o jego zapchaniu) . Elektronik mówi że może spróbowac zmienić mape wtrysków i powinno być ok, ale boje się że chce mnie "naciągnąć" na dodatkowe koszty mapowania. Może ktoś miał podobny problem. Jestem nowy na tym forum więc przepraszam za ewentualne błędy. Pozdrawiam
Ciężko odpala, zasysa wąż
Najpierw podepnij pod vaga i sprawdz bledy to zawsze w pierwszej kolejnosci
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw paź 08, 2015 16:03
Ciężko odpala, zasysa wąż
Ten elektronik co był, podpiął sie i mówi że błedów jest bardzo dużo i wszystkie skasował, zostały mu jedynie błąd dotyczący poduszek powietrznych (które strzeliły, ale nie były jeszcze wymienione) i jakiś czujnik ciśnienia doładowania, lecz troche dziwne żeby to było to bo cały przód (oprócz deski) kupowałem od znajomego który sprowadza "angliki" z przeznaczeniem na części i tamten samochód normalnie odpalał i jeździł.
Ciężko odpala, zasysa wąż
Zasysanie węża dolotu powietrza doładowanego ma miejsce wtedy kiedy wałek turbosprężarki stoi w miejscu lub z trudnością się obraca czyli najprawdopodobniej masz zacierającą się lub już zatartą turbosprężarkę - oczywiście tą wymienioną.
Dzieje się coś takiego jak na filmiku poniżej ?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Dzieje się coś takiego jak na filmiku poniżej ?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciężko odpala, zasysa wąż
Lub po prostu zatkany dolot może powodować takie objawy niedrożny ic lub jakaś szmatka w rurze
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw paź 08, 2015 16:03
Ciężko odpala, zasysa wąż
Wąż zasysa tak jak na filmiku z ta różnicą że nie "zaciąga" go aż tak bardzo mocno na całej długości, i silnik nie wkręca się powyżej 3 tys. A z tym zatkaniem IT to na pewno nie bo dla pewności dzisiaj go czyściłem i wszystkie węże od turbo. A co myślicie o zaworze EGR ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw paź 08, 2015 16:03
Ciężko odpala, zasysa wąż
A możesz mi powiedzieć jak to sprawdzić ? bo nie wiem, chyba że wyjdzie to jako jakiś bład w komputerze bo dziś ma przyjechać do mnie elektronik
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw paź 08, 2015 16:03
Ciężko odpala, zasysa wąż
Był u mnie mechatronik i takie o to błędy powyskakiwały, dodatkowo przepustnica jest zacięta i nie reaguje na gaszenie czy odpalanie.
Ciężko odpala, zasysa wąż
Problem z odpalaniem to może wina czujnika położenia wałka (błąd p0322 czujnik g28) a klapę gaszącą sprawdź poprzez ściągnięcie węża z egr. Przy odpalonym silniku powinna być max otwarta a przy gaszeniu powinna sie całkowicie zamknąć na parę sekund.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw paź 08, 2015 16:03
Ciężko odpala, zasysa wąż
Chodzi o czujnik położenia wału czy czujnik położenia wałka rozrządu ?
Kolega mechanik mówi że pasek rozrządu mógł przeskoczyć o 1 ząbek i dlatego ciężko pali
Kolega mechanik mówi że pasek rozrządu mógł przeskoczyć o 1 ząbek i dlatego ciężko pali
Ciężko odpala, zasysa wąż
Błąd V157 klapy gaszącej nie jest powodem zasysania węża dolotu powietrza doładowanego gdyż klapa jest otwarta. Gdyby klapa gasząca była zamknięta to nie byłoby zasysania tego węża gdyż tylko pracujący silnik (zasysający powietrze z dolotu w trakcie suwu ssania) powoduje efekt podciśnienia w wężu dolotowym kiedy turbo stoi lub przytkany jest czymś dolot powietrza zasysanego bo nic tego powietrza nie pcha pod ciśnieniem do cylindrów i silnik sam musi powietrze zasysać a nie może tego w pełni realizować z ww. przyczyn.
Co do aktywnych błędów to nie musimy pisać bo sam możesz doczytać czego dotyczą i co może być ich powodem :
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst-b.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do aktywnych błędów to nie musimy pisać bo sam możesz doczytać czego dotyczą i co może być ich powodem :
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst-b.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw paź 08, 2015 16:03
Ciężko odpala, zasysa wąż
Wczoraj, rozebrałem klapę gaszącą i EGR, okazało się że są całe w nagarze a dodatkowo ta klapa nie działa bo przy uderzeniu wgniotło cały mechanizm. Po wyczyszczeniu EGR nadal to samo, mechanik mówi że na 100 % są zapchane węże, ale tak jak już mówiłem wszystko dokładnie wyczyszczone.
Ciężko odpala, zasysa wąż
No to zdejmij wąż dolotu powietrza zasysanego z muszli kompresji turbosprężarki i sprawdź palcem czy i jak kręci się wirnik turbo względnie na zdjętym wężu odpal silnik i nagraj filmik telefonem jak wałek turbo reaguje na zwiększanie obrotów silnika na biegu jałowym. Jeśli wtedy wałek turbo będzie się kręcił prawidłowo a węże dolotu powietrza doładowanego nie będą się zasysać to masz przytkany w takim razie dolot powietrza zasysanego i musisz go cały sprawdzić począwszy od wlotu powietrza za atrapą pasa przedniego aż po obudowę filtra powietrza i dalej aż do turbo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości