Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
ajm po programie chlapie mi non stop 7 przy mojej cegle w prawej nodze
GTB...
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
-michau-, 25 to jak byś non stop gazu używał 0-1 mi najwięcej pb spalił 14 a quattro więcej pali od ośki, potem z każdym tankowaniem o litr mniej po0niżej 12-stu zszedłem, wyłącznie miasto i krótkie odcinki, z trasy jak kupiłem auto i wracałem to na kompie pokazało 8,5l, skrzynia 6gang
AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Kumpel niedawno kupił Mk4 1.6 8V z zamiarem zagazowania bo dojeżdża codziennie 70km (w obydwie) do pracy.
Oczywiście zagazowanie w dobrej, renomowanej gazowni: wiecie na kiedy mu termin (20.09 był zaklepać) wyznaczyli ?
23.11 tyle mają roboty a robią dwa auta na raz, codziennie jedno schodzi i jedno wchodzi na warsztat.
Skala montażu LPG do pojazdów jest przeogromna i gazują dosłownie wszystko: ludziska nawet FSI gazują (po 6tyś zł za instalkę) bo i tak się spłaci i jest nieporównywalnie taniej niż na benzynie.
2-3 letnie Cayene`y, Q7, A8, S-klasa W222, Phateony W12, no wszystko.
Kolejny (robi jako kierownik TIR`a) mówił że szef wymienił 3 ciągniki we flocie i tez w gaz idą - to samo: termin oczekiwania 3-mce tyle mają zleceń na gazowanie diesli.
Jak tak dalej pójdzie w materii zasilania gazem będziemy światową potęgą.
Oczywiście zagazowanie w dobrej, renomowanej gazowni: wiecie na kiedy mu termin (20.09 był zaklepać) wyznaczyli ?
23.11 tyle mają roboty a robią dwa auta na raz, codziennie jedno schodzi i jedno wchodzi na warsztat.
Skala montażu LPG do pojazdów jest przeogromna i gazują dosłownie wszystko: ludziska nawet FSI gazują (po 6tyś zł za instalkę) bo i tak się spłaci i jest nieporównywalnie taniej niż na benzynie.
2-3 letnie Cayene`y, Q7, A8, S-klasa W222, Phateony W12, no wszystko.
Kolejny (robi jako kierownik TIR`a) mówił że szef wymienił 3 ciągniki we flocie i tez w gaz idą - to samo: termin oczekiwania 3-mce tyle mają zleceń na gazowanie diesli.
Jak tak dalej pójdzie w materii zasilania gazem będziemy światową potęgą.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
No w TIRach to dopiero jest oszczędność biorąc pod uwagę jakie przebiegi te auta robią.
A na jaka moc masz program? Nasz ASZ w A3 pali też niecałe 7 litrów w takiej mieszanej jeździe, ale większość po mieście i nie oszczędzając jakoś. Ogólnie nie spalił jeszcze więcej jak 7l. Ale trzeba wziąć pod uwagę że jest na 18 calowych kołach i 225 szerokości. Ciekaw jestem jak będzie na zimowkach 15 calowych balonach. Na autostradzie 130km/h 6.5l, 140km/h 7l. Za to w jeździe pozamiejskiej albo delikatnej trasie krajowej 90-110km/h udało się zejść do prawie 5l. Jednak prędkość ma tu duże znaczenie, a bardziej opory powietrza rosnące w kwadracie do prędkości. A i co ciekawe, nie zaobserwowałem żeby spalanie się zmieniło zależnie od klimy. Ponadto nie traci mocy po jej włączeniu. Natomiast w moim golfie 150KM, ale jak włączę climatronic niestety czuć spadek mocy jak się jeździ bardziej dynamicznie no i odbija się to też na spalaniu. Ale wiadomo, to też technologia sprzed wielu lat, za to mrozi lepiej jak niejeden nowy hehe
-michau- pisze:ajm po programie chlapie mi non stop 7 przy mojej cegle w prawej nodze
A na jaka moc masz program? Nasz ASZ w A3 pali też niecałe 7 litrów w takiej mieszanej jeździe, ale większość po mieście i nie oszczędzając jakoś. Ogólnie nie spalił jeszcze więcej jak 7l. Ale trzeba wziąć pod uwagę że jest na 18 calowych kołach i 225 szerokości. Ciekaw jestem jak będzie na zimowkach 15 calowych balonach. Na autostradzie 130km/h 6.5l, 140km/h 7l. Za to w jeździe pozamiejskiej albo delikatnej trasie krajowej 90-110km/h udało się zejść do prawie 5l. Jednak prędkość ma tu duże znaczenie, a bardziej opory powietrza rosnące w kwadracie do prędkości. A i co ciekawe, nie zaobserwowałem żeby spalanie się zmieniło zależnie od klimy. Ponadto nie traci mocy po jej włączeniu. Natomiast w moim golfie 150KM, ale jak włączę climatronic niestety czuć spadek mocy jak się jeździ bardziej dynamicznie no i odbija się to też na spalaniu. Ale wiadomo, to też technologia sprzed wielu lat, za to mrozi lepiej jak niejeden nowy hehe
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Nieźle, ale nie ma co się dziwić. Niby benzyna teraz tania, ale i gaz kosztuje 40% ceny Pb, więc grzechem byłoby nie skorzystać.Piasek pisze:umpel niedawno kupił Mk4 1.6 8V z zamiarem zagazowania bo dojeżdża codziennie 70km (w obydwie) do pracy.
Oczywiście zagazowanie w dobrej, renomowanej gazowni: wiecie na kiedy mu termin (20.09 był zaklepać) wyznaczyli ?
23.11
Ojciec koleżanki ma cementownie i też kilka ciężarówek, które też właśnie przerabia na LPG - więc widać to nie rzadkość.Piasek pisze:Kolejny (robi jako kierownik TIR`a) mówił że szef wymienił 3 ciągniki we flocie i tez w gaz idą - to samo: termin oczekiwania 3-mce tyle mają zleceń na gazowanie diesli.
Stać kogoś na auto za 100, czy 200 tys, a nie ma benzynę? Ale w sumie tylko głupi nie oszczędza.Piasek pisze:2-3 letnie Cayene`y, Q7, A8, S-klasa W222, Phateony W12, no wszystko.
A gdzie tam będziemy - już jesteśmy! Jeśli się nie mylę, to jesteśmy gdzieś na 3-4 miejscu na świecie pod względem ilości aut z LPG - przed nami są (o ile dobrze pamiętam i się coś nie zmieniło) Włochy, Turcja i chyba Korea (Południowa oczywiście )Piasek pisze:Jak tak dalej pójdzie w materii zasilania gazem będziemy światową potęgą.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
dokładnie. Ktoś kogo stać na takie auto - z nieba mu nie leci - ludzie po prostu zapier... na to co w życiu osiągnęli. Jeżeli do tego dużo jeździ - czystą rozrzutnością byłoby zostawianie 500zł tygodniowo na stacjach paliw kiedy można to samo za 250zł robićherbu pisze:tylko głupi nie oszczędza.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Jaka moc, koło 150/330 będzie.
Tak jak pisałem, czekam tylko na temp. 90 i można powiedzieć, że jest podłoga.
Dużo wyprzedzania, ciągle zwalnianie i przyśpieszanie, 80-170 i więcej
Jazda w 2 os. a koła r16 205/55. Może z raz spalił koło 6 po programie, ale to była wolna jazda, kiedy cisnę to okolice 7 litrów cały czas.
Na klimie u mnie czuć lekki spadek, ogólnie jest mały smic, więcej słońca cieplej i auto puchnie.
Nie zarzekam się i nie mówię nie dla lpg, dobra alternatywa i przy 15l/100 lpg jazda będzie tańsza koło 5 zł niż obecnym tdi.
Jeśli taki 1.8t z lpg z mocą ok. 200+ przy takiej jeździe jak teraz paliłby 15 lpg to czemu nie...
Tak jak pisałem, czekam tylko na temp. 90 i można powiedzieć, że jest podłoga.
Dużo wyprzedzania, ciągle zwalnianie i przyśpieszanie, 80-170 i więcej
Jazda w 2 os. a koła r16 205/55. Może z raz spalił koło 6 po programie, ale to była wolna jazda, kiedy cisnę to okolice 7 litrów cały czas.
Na klimie u mnie czuć lekki spadek, ogólnie jest mały smic, więcej słońca cieplej i auto puchnie.
Nie zarzekam się i nie mówię nie dla lpg, dobra alternatywa i przy 15l/100 lpg jazda będzie tańsza koło 5 zł niż obecnym tdi.
Jeśli taki 1.8t z lpg z mocą ok. 200+ przy takiej jeździe jak teraz paliłby 15 lpg to czemu nie...
GTB...
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Do tego weźmy pod uwagę ile taki Cayenne pali, na każdych 100KM możesz oszczędzić ze 40zł przy spalaniu około 20l. Na pewno wolałbym sobie kupić droższy samochód albo po prostu mocniejszy i jeździć na gazie niż tańszy i wydawać więcej na benzynę. Szczególnie jeżeli jest to przyrząd do przemieszczania się, nie mówimy tu o jakiś rarytasach czy hobbystycznych autach. W ogóle nie mogę pojąć dlaczego ludzie się śmieją z instalacji gazowych, a z diesli nie? Przecież pomijając amatorów tych silników z zamiłowania, 99% ludzi decyduję się na diesla z czystego rozsądku i oszczędności, a jak zakłada gaz to od cebulaków wyzywają....
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
I dotknąłeś sedna sprawy: na LPG oszczędza się dopiero przy dużych silnikach gdzie średnie benzyny to powiedzmy 14/100 a średnie gazu 15,5-16 bo tyle dzisiaj palą dobre i dobrze założone instalacje to mamy dopiero oszczędności. W tym przykładzie przy obecnych cenach to ok 37zł na każde 100km. Jeżeli rocznie robi przyjmijmy (lekko) te 40 tyś km tj 15 tyś zł oszczędności rocznie. Natomiast robią więcej.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Dziś cena PB i ON jest sztucznie wywindowana przez różne daniny, które musimy składać, VAT, akcyza. Mając prawie 3 zł różnicy na litrze, ktoś kto robi dziennie kilka dziesiąt km, to mu się zwróci w rokPiasek pisze:Kumpel niedawno kupił Mk4 1.6 8V z zamiarem zagazowania bo dojeżdża codziennie 70km (w obydwie) do pracy.
Oczywiście zagazowanie w dobrej, renomowanej gazowni: wiecie na kiedy mu termin (20.09 był zaklepać) wyznaczyli ?
23.11 tyle mają roboty a robią dwa auta na raz, codziennie jedno schodzi i jedno wchodzi na warsztat.
Skala montażu LPG do pojazdów jest przeogromna i gazują dosłownie wszystko: ludziska nawet FSI gazują (po 6tyś zł za instalkę) bo i tak się spłaci i jest nieporównywalnie taniej niż na benzynie.
2-3 letnie Cayene`y, Q7, A8, S-klasa W222, Phateony W12, no wszystko.
Kolejny (robi jako kierownik TIR`a) mówił że szef wymienił 3 ciągniki we flocie i tez w gaz idą - to samo: termin oczekiwania 3-mce tyle mają zleceń na gazowanie diesli.
Jak tak dalej pójdzie w materii zasilania gazem będziemy światową potęgą.
Co do odległych terminów. To też poniekąd pokazuję opinie o danych warsztacie. Dziś jest sporo szopowych druciarzy i potem ludzie jeżdżą od mechanika do mechanika poprawiać. Lepiej dołozyć parę stówek, poczekać i mieć dobrą instalkę.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Ja robię 36k km rocznie wzwyż, więc jakiś dylemat tam jest nad kolejnym silnikiem przy zmianie auta.
To wychodzi koło 10580 zł rocznie przy cenie ropy 4,20 i spalaniu 7/100 mojego mk4.
Przy spalaniu 15/100 lpg i cenie 1,75 daje kwotę 9450 zł na rok.
To wychodzi koło 10580 zł rocznie przy cenie ropy 4,20 i spalaniu 7/100 mojego mk4.
Przy spalaniu 15/100 lpg i cenie 1,75 daje kwotę 9450 zł na rok.
GTB...
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
No dobra ale są w stanie ogarnąć doładowany motor na bezpośrednim wtrysku? Taka np 528i ma pojemnosc 2.0 i turbo twinscroll i po programie robi prawie 300ps i gaziura to napędzi? A gdzie wcisnąć butle jak tam jest plastikowa wkładka w bagażniku zamiast koła zapasowego?Piasek pisze:2-3 letnie Cayene`y, Q7, A8, S-klasa W222, Phateony W12, no wszystko.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Czyli po ok 2 latach beda oszczednosci na paliwie, chyba ze kupisz juz z zalozona instalcja LPG-michau- pisze:To wychodzi koło 10580 zł rocznie przy cenie ropy 4,20 i spalaniu 7/100 mojego mk4.
Przy spalaniu 15/100 lpg i cenie 1,75 daje kwotę 9450 zł na rok.
ALH -> 205 -> soft
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Co ma gaz do turbo, paliwo jak paliwo. Wtrysk bezpośredni na razie w większości na dotrysku benzyny +- 10-15%.
Ale już pojawiają się instalacje "6gen" które podają ciekły gaz przez ori wtryskiwacze pb.
Wtedy znikają wszystkie problemy z wypalaniem głowicy a mamy gratis kilka km i troche momentu na lpg.
Niestety ceny jeszcze powalają, ok 10tyś pln.
Ale już pojawiają się instalacje "6gen" które podają ciekły gaz przez ori wtryskiwacze pb.
Wtedy znikają wszystkie problemy z wypalaniem głowicy a mamy gratis kilka km i troche momentu na lpg.
Niestety ceny jeszcze powalają, ok 10tyś pln.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości