Witam,
silnik 1.8T. Dziś wszedłem na kanał, bo osłona silnika wisiała na kilku śrubach i lada moment bym ją zgubił. Dokręcając śrubki, zauważyłem, że w rejonie IC, patrząc od dołu, jest jakby olej czarny z piachem. Wsadziłem rękę i faktycznie, ślizga maź, także to na 90% olej. Jeszcze szukam potwierdzenia, czy to możliwe, że wali olejem ze złącza IC. Jeżeli tak, to znak, że turbo wali olejem albo coś z odmą. Co najlepsze, właśnie mam ubytki oleju.
Załączam fotki dla lepszego ukazania sprawy.
Ostatnie zdjęcie to zdj opaski. Chyba jej stan wskazuję na znaczne zuzycie, może ona jest winowajcą nieszczelności w ukł dolotu.
Czy to wyciek oleju?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy to wyciek oleju?
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
- jpatryk125
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Czy to wyciek oleju?
No jeśli ubywa Ci olej, to chyba sam sobie na to pytanie odpowiedziałeś.
Wyjmij najlepiej IC i sprawdź, czy nie stał on się chłodnicą oleju.
Generalnie w rurach od IC może być DELIKATNY film olejowy.
Wymiana opasek zlikwiduje ew. tylko problem cieknącego oleju, a nie ubywającego z silnika. Za to najprawdopodobniej odpowiada TURBO.
Wyjmij najlepiej IC i sprawdź, czy nie stał on się chłodnicą oleju.
Generalnie w rurach od IC może być DELIKATNY film olejowy.
Wymiana opasek zlikwiduje ew. tylko problem cieknącego oleju, a nie ubywającego z silnika. Za to najprawdopodobniej odpowiada TURBO.
Re: Czy to wyciek oleju?
Nigdy tego nie robiłem. Czy wystarczy odkręcenie koła i demontaż nadkola, czy potrzebne będzie zdjęcie zderzaka?jpatryk125 pisze:No jeśli ubywa Ci olej, to chyba sam sobie na to pytanie odpowiedziałeś.
Wyjmij najlepiej IC i sprawdź, czy nie stał on się chłodnicą oleju.
Generalnie w rurach od IC może być DELIKATNY film olejowy.
Wymiana opasek zlikwiduje ew. tylko problem cieknącego oleju, a nie ubywającego z silnika. Za to najprawdopodobniej odpowiada TURBO.
Tak, podobno normą jest, że w IC jest delikatny film olejowy. Gorzej jak będzie z pół litra
Co do opasek ogólnie mi chodziło, gdyż jak byk mam nieszczelność w układzie dolotowym (błąd 17705), dodatkowo świszczy przy przyspieszaniu i na początek sprawdzam stan połączeń na opaskach.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
- jpatryk125
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Czy to wyciek oleju?
Ja zdejmowałem w MKIII AFN i bez demontażu zderzaka się obeszło. Dojście od strony nadkola. trochę gimnastyki było, ale się udało. U mnie było wszystko w porządku. generalnie były ślady oleju, ale niemalże niezauważalne, a prace przeprowadziłem z czystej ciekawości, żeby zobaczyć co to jest IC i jak działa no i przy okazji umyłem z kurzu i brudu żebra chłodzące.R90 pisze:Czy wystarczy odkręcenie koła i demontaż nadkola, czy potrzebne będzie zdjęcie zderzaka?
Otóż to.R90 pisze:Gorzej jak będzie z pół litra
Pamiętaj, że świszczenie przy przyspieszaniu to też głos pracy turbiny, ale jeśli cieknie olej z połączenia, no to nieszczelność jest. Nie ma się co oszukiwać. Winna może być też nie sama opaska, a np. pęknięty łącznik elastyczny, który ta opaska właśnie ściska.R90 pisze:Co do opasek ogólnie mi chodziło, gdyż jak byk mam nieszczelność w układzie dolotowym (błąd 17705), dodatkowo świszczy przy przyspieszaniu i na początek sprawdzam stan połączeń na opaskach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości