bez kitu ,sąsiad miał takiego on nowości . serwisował go tylko przez 3 lata potem przez 3 lata nic nie robił , w srodku jak i na zewnatrz był dobrze utrzymany . po tych 6-7 latach go sprzedał innemu sąsiadowi do dziś go widze jak tym popierdzielaPiasek pisze:Trupa trafiła i tyle. Ja w domu przez 8 lat tłukłem salonowego Scenica 1.6.
Złego słowa nie powiem a 180tyś km przejechaliśmy w tym ok 110tyś km na gazie.
***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Panowie ojciec chce kupic Passata B5FL TDI 101KM/131KM. Ostatnio przeczytal w necie, czy ktos mu powiedzial ze lepsze sa silniki 131KM bo maja lepsza turbine, cos tam o tlokach mowil ze sie roznia, no i ze ogolnie 131KM sa wytrzymalsze... postanowilam ze zapytam was i rozwieje watpliwosci, bo kto jak kto ale wy koledzy na pewno bedziecie wiedziec czym roznia sie te silniki i z jakim ma szukac.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
ALH: 139KM/311Nm
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
130KM będzie lepszym wyborem. Dynamiczniejszy. Ale jeżeli chodzi o ekonomię to 101KM będzie te 0,5-0,8L na każde 100km mniej palił (różnica jak ktoś dużo jeździ)
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ok 1l na 100 mniejsze spalanie przemawia za 101KM. Dynamika to sprawa drugorzedna, no i sila rzeczy 30KM wiecej wiec musi byc lepsza dynamika... oby tylko tym 101KM dalo sie w miare bezproblemowo wyprzedzac, a nie tak ze kazde wyprzedzanie to smierc w oczach;) Czyli mam rozumiec ze oba silniki sa takie same a rozni je tylko moc?
ALH: 139KM/311Nm
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ogólnie to zasada jest taka - im słabszy silnik tej samej konstrukcji, tym bardziej wytrzymały.CrazyGirl pisze:statnio przeczytal w necie, czy ktos mu powiedzial ze lepsze sa silniki 131KM bo maja lepsza turbine, cos tam o tlokach mowil ze sie roznia, no i ze ogolnie 131KM sa wytrzymalsze...
Jednak czy to 131KM, czy 101KM - jeśli kupisz zadbany, to obydwa będą jeździć równie dobrze, z tym, mocniejszy będzie, oczywiście, dynamiczniejszy. Ale też i mniej ekonomiczny.
Teoretycznie, choć miałem ten silnik w obu wariantach mocy i nawet taki 101KM zupełnie wystarcza. Co więcej - dużo łatwiej znaleźć sensowny słabszy egzemplarz - często te mocniejsze są w gorszym stanie, nie trzymają mocy i taki 101KM spokojnie je objedzie. Ale to tylko założenia. Oczywiście, gdy znajdziesz zdrowy motor, to lepiej wziąć ten mocniejszy, chyba, że Ci nie zależy na mocy.Piasek pisze:130KM będzie lepszym wyborem
Mi Passat B5FL z silnikiem 101KM spalał średnio 5,4, a A6 z silnikiem 131KM spalał 6,3, więc idealnie się sprawdza, co napisałeśPiasek pisze:Ale jeżeli chodzi o ekonomię to 101KM będzie te 0,5-0,8L na każde 100km mniej palił (różnica jak ktoś dużo jeździ)
Uwierz, że spokojnie się da, a podróżowanie autostradą z prędkościami 160-180 km/h dla tego silnika, to żaden wyczyn. Do tego przyspieszenie jest naprawdę niezłe - na mokrej nawierzchni nawet na 3 biegu ASR ma co robićCrazyGirl pisze:oby tylko tym 101KM dalo sie w miare bezproblemowo wyprzedzac
Z grubsza można przyjąć takie założenieCrazyGirl pisze:zyli mam rozumiec ze oba silniki sa takie same a rozni je tylko moc?
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Wielkie dzieki. Ojciec juz od jakiegos czasu rozglada sie za samochodem i dziwnym trafem 8 na 10 obejrzanych aut w lepszym stanie byly te slabsze, wiec masz chyba masz racje ze latwiej znalezc zadbane 101KM. Przekaze ojcu te informace bo biedak naczytal sie, nasluchal glupot od ludzi ktorzy tylko niby slyszeli ze ten silnik to taki a ten owaki i stwierdzil ze najlepiej kupic rower
ALH: 139KM/311Nm
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jezdzilem ostatnio Passatem z 101KM silnikiem i musze przyznac ze gdybym nie wiedzial ile ma KM to nigdy bym nie powiedzial ze 101. Naprawde jak na taka moc i duze auto ten silnik radzi sobie przyzwoicie, przyspieszenie akceptowalne, z wyprzedzaniem nie ma problemu. Wiadomo 131KM na pewno lepiej jedzie ale jesli komus nie zalezy na sciganiu sie od swiatel do swiatel to 101 zupelnie wystarczy.
A co do roznic 101/131KM to nie jest podobnie jak w starych 90/110KM ze inny program i wtryski (w tym przypadku pompowtryski) a reszta taka sama?
A co do roznic 101/131KM to nie jest podobnie jak w starych 90/110KM ze inny program i wtryski (w tym przypadku pompowtryski) a reszta taka sama?
ALH -> 205 -> soft
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Prawda jest taka że to są już wiekowe konstrukcje i ciężko trafić na dobry, trzymający serię egzemplarz. Najczęściej już sporo z tych koników dało dyla zwłaszcza jak mówimy o B5FL czyli najmłodszy będzie miał i tak min. 10 lat i te 300 tys km nakręcone. Tną przepływki, nieszczelności i uszkodzenia układu dolotowego (węże, IC, itp) do tego zmęczona życiem lub kiepsko zreanimowana turbina + podlewające pompki i nie dość że nie jedzie to jeszcze chleje.
Stary diesel to zawsze problem bo dobrego nikt nie sprzedaje. Większość zmęczona już mocno życiem i dobita korektami liczników.
Stary diesel to zawsze problem bo dobrego nikt nie sprzedaje. Większość zmęczona już mocno życiem i dobita korektami liczników.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
U mnie BMW na CR w serii miało mieć 122ps, przy przebiegu 250tys km na hamowni wypluło 130ps, lekki program i było 180Piasek pisze:Najczęściej już sporo z tych koników dało dyla zwłaszcza jak mówimy o B5FL czyli najmłodszy będzie miał i tak min. 10 lat i te 300 tys km nakręcone. Tną przepływki, nieszczelności i uszkodzenia układu dolotowego (węże, IC, itp) do tego zmęczona życiem lub kiepsko zreanimowana turbina + podlewające pompki i nie dość że nie jedzie to jeszcze chleje.
Stary diesel to zawsze problem bo dobrego nikt nie sprzedaje. Większość zmęczona już mocno życiem i dobita korektami liczników.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
akurat mam kumpla co się tym zajmuje zawodowo to mógłbym ci tutaj co-nie-co napisać jak się "mierzy" żeby klient był zadowolony... kondycję przed zabiegiem i po zabiegu.kw pisze:na hamowni
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Pewnie można podkręcić trochę wynik, ale jak się jedzie do firmy, która zrobiła już kilka tys. aut i ma w tym światku wyrobiona opinię a dodatkowo daje firmowy wydruk z nr rej. a przy okazji klient nie przyjeżdża, żeby mu zrobić chipsa na max tylko na dzień dobry mówi, że ma ma być w miarę bezpiecznie to nie wiem czemu mieliby ryzykować renomę dla sprzedania kilku KM więcejPiasek pisze:akurat mam kumpla co się tym zajmuje zawodowo to mógłbym ci tutaj co-nie-co napisać jak się "mierzy" żeby klient był zadowolony... kondycję przed zabiegiem i po zabiegu.kw pisze:na hamowni
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Trochę koni... zasadniczo to można dowolnie podawać ich ilość. Dzisiaj żyjemy w czasach gdzie silniki mają generalnie problem z utrzymaniem serii i deklarowanych przez producenta parametrów takich jak spalanie, konsumpcja oleju i niestety moc. Żyjemy w czasach coraz większego oszustwa.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Mi sie kiedys gdzies "obilo o uszy" ze oprocz programu i pompek w 131KM inny jest kolektor, mocniejsze turbo i mocniejszy doldaniel23584 pisze:co do roznic 101/131KM to nie jest podobnie jak w starych 90/110KM ze inny program i wtryski (w tym przypadku pompowtryski) a reszta taka sama?
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Panowie Ja z innej beczki. Dalej szukam tego auta lasce i dalej guzik mam. Powiedzcie Mi odnosnie tego silnika 1.4 w Polo 6n2, ilu konny jest ten awaryjny, co niby chłonie olej jak cholera i lubi nawalić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości