NM i KM - jak to sie ma do przyspieszenia?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » czw wrz 28, 2006 18:46

zamioculcas pisze:Dobra nie mam zamiaru się kłócić, kto ma diesla będzie zawsze mówił że diesel lepszy kto benzyne to benzyna. I tyle w tym temacie.
no i tu się nie zgodzę - miałem diesle a teraz benzyna - powiem szczerze - pomimo że szybszy - kaszana - wolę jednak rechot diesla i jego moment obrotowy. Jak będę chciał pokręcić silnik na obrotach to siądę na motor hondę czy yamahę

[ Dodano: Czw Wrz 28, 2006 6:47 pm ]
zaeraz powiecie że co ty masz 1,4 - miałem 1,9D a więc mniejszą moc



Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » czw wrz 28, 2006 20:17

bardzo ciekawy temat panowie :)

od siebie moge dodac tylko tyle w temacie diesel kontra benzyniak :
przede wszystkim do czego nam to auto? ile robimy km miesiecznie i ile mozemy przeznaczyc na paliwo ?
gdybysmy mieli taki uklad ze paliwo jest za darmo to praktycznie nikt nie jezdzil by dieslem prawda?
TDI to piekna sprawa ale od swietnego diesla zawsze znajdzie sie lepsza benzyna :)
ale niestety czasy sa takie jakie sa i nie okłamujmy sie, ktos kto kupie np mk3 gti za 10 tys do bogatych nie nalezy i te kilkaset zlotych na Pb to juz duzo a na TDi zaoszczedził by np 100-300pln? a moze wiecej?
ja mam mk3 gti 2E i cale szczescie ze jest to moje drugie auto ktore robie sobie hobbistycznie i bedzie pod maską VR a drugie moje autko to diesel ktorym smigam na codzien....

moje zdanie takie : jesli autko ma sluzyc codziennie to TDI, jesli jest naszym hobby i jezdzimy nim mniej lub mamy drugie auto to tylko konkretna benzyna, jesli probojemy polaczyc jedno i drugie to na poziomie aut takich o jakich tutaj mowa ( 10-15 tys pln ) to tylko dobre TDI po chipie. bo jesli ktos kupuje auto np za 50 tys lub wiecej to chyba stac go na Pb?

( nie rozwarzam opcji lpg w zadnym wypadku, dla mnie takie rozwiazanie nie istnieje. )


Mój ex-Parch : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68377 ;-)

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw wrz 28, 2006 21:39

homsky pisze:Na poparcie wywodów kilka wykresików:
Przyspieszenie , TDI kręcony na każdym biegu do 4200obr , a GTI do 5600obr , czyli do obrotów mocy max:
homsky, nie wiem jakie parametry uwzglednia ten symulator, ale bardzo ciekaw jestem jak wygladałby wykres przyspieszenia gdyby spróbować wykorzystac atut diesla i nie krecić go do obr max ale do jakichś 3500 - czyli wartosci powyzej której moment w tdi spada na ryj :), to samo mozna by zastosować w przypadku GTI - czyli sprowadzic to do bardziej realnych warunków - wykres momentu AFNa zamiescilem kilka postow wyzej - moze ktos ma wykres charakterystyki GTI?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw wrz 28, 2006 22:02

Corvax pisze:homsky, nie wiem jakie parametry uwzglednia ten symulator, ale bardzo ciekaw jestem jak wygladałby wykres przyspieszenia gdyby spróbować wykorzystac atut diesla i nie krecić go do obr max ale do jakichś 3500 - czyli wartosci powyzej której moment w tdi spada na ryj , to samo mozna by zastosować w przypadku GTI - czyli sprowadzic to do bardziej realnych warunków - wykres momentu AFNa zamiescilem kilka postow wyzej - moze ktos ma wykres charakterystyki GTI?
Tez o tym myślałem , ale w tym programie nie mozna zejść z obrotami poniżej obrotów mocy maksymalnej bo program wywala błąd , tez myśle że gdyby TDI nie kręcić az tak wysoko to wyniki powinny byc lepsze.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw wrz 28, 2006 22:08

szkoda, by bysmy mogli robic wyscigi na sucho :P, szkoda....


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw wrz 28, 2006 22:15

Corvax, chociaz niekoniecznie będa lepsze , popatrz na wykres który zamiesciłem, chodzi mi o ten który pokazuje moment obrotowy na poszczególnych biegach, jednak kręcenie do końca daje lepszy efekt, np zobacz jaki moment na kołach jest na 2-biegu przy maks obrotach , jest mimo wszystko duzo większy niz na 3-biegu w środkowym zakresie obrotów . Zeby módz wykozystac na maksa moment obrotowy silnika trzebaby było skrzynie z 7-biegami krótko zestopniowaną, tak żeby linie na wykresie zaczynały sie nawzajem przecinac i w tym miejscu byłby najdogoniejszy moment na zmiane biegu. No ale to takie czysto teoretyczne rozważania.

Najlepiej kto ma TDIka niech zrobi test , zmierzy czas sprintu do np 150 km/h i raz niech kręci motor na każdym biegu do 4200 , a za drugim razem do powiedzmy 3500 , wyniki odrazu wyjdą i wtedy możemy nasze symulacje podeprzeć praktyką :bigok:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw wrz 28, 2006 22:30

problem w tdi jest własnie w tym ze skrzynia jest zestopniowana dwojako - 1-2 bieg sa b. krótkie, potem srednia trójka i czwórka i długa piątka - o ile krecenie na maxa ma sens w przypadku biegów 1-3 to juz na 4 biegu auto powyzej 3500 zaczyna sie mulic - co zresztą wyszło przeslicznie na zamieszczonym przez Ciebie wykresie przyspieszenia, choc i on nie do konca pokrywa sie z praktyką - 1 bieg w zasadzie słuzy do odepchniecia sie z miejsca - i pałowanie do limitera jest zupełnie bezsensu - z moich obserwacji wynika ze 2 takie same auta banz/diesel ida równo do przodu do jakichs 100-120km/h - z tym ze raz jeden wyskakuje do przodu, raz drugi - potem niestety diesel ma juz pod górke, a powyzej 150km/h benzyna go objedzie.

Jedyny sensowny sposób na sciganie sie seryjnym tdi to taka zmiana biegów, zeby utrafic w 2000-2500obr - auto wtedy rozpedza sie najefektywniej.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » czw wrz 28, 2006 23:19

homsky pisze:Corvax, chociaz niekoniecznie będa lepsze , popatrz na wykres który zamiesciłem, chodzi mi o ten który pokazuje moment obrotowy na poszczególnych biegach, jednak kręcenie do końca daje lepszy efekt, np zobacz jaki moment na kołach jest na 2-biegu przy maks obrotach , jest mimo wszystko duzo większy niz na 3-biegu w środkowym zakresie obrotów . Zeby módz wykozystac na maksa moment obrotowy silnika trzebaby było skrzynie z 7-biegami krótko zestopniowaną, tak żeby linie na wykresie zaczynały sie nawzajem przecinac i w tym miejscu byłby najdogoniejszy moment na zmiane biegu. No ale to takie czysto teoretyczne rozważania.

Najlepiej kto ma TDIka niech zrobi test , zmierzy czas sprintu do np 150 km/h i raz niech kręci motor na każdym biegu do 4200 , a za drugim razem do powiedzmy 3500 , wyniki odrazu wyjdą i wtedy możemy nasze symulacje podeprzeć praktyką :bigok:
Moj ma najwieksza moc przy bodajze 3750 wiec po co go krecic do 4200 ?? Skoro powyzej 3750 zamula.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt wrz 29, 2006 08:41

Corvax pisze:potem srednia trójka
trójka to jest bieg do wszystkiego można jechać w zakresie 20 - 120 km/h :P

co do testów to najlepiej porównywac czasy ET na 1/4 mili

zachipowany AFN (ccinekk) (133/313) robi 16.15

seria 1Z (rapix) 17.70

mk3 w kombi (mirass) (140/330) robi 16.40

ja myślę że mój (135/340) miałby szanse na 16.00

1Z (aw69) na modzie 150/380 robi 15.51

seria AFN to pewnie jakieś 17.00


a ile ma mk3 w serii 2E albo ADY ?

[ Dodano: Pią Wrz 29, 2006 08:48 ]
Arczi pisze:Moj ma najwieksza moc przy bodajze 3750 wiec po co go krecic do 4200 ?? Skoro powyzej 3750 zamula.
popatrz na wykres - do 4200 moc nie spada.... a jeśli Ci zamula to sprawdź przepływkę..



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt wrz 29, 2006 10:10

Arczi pisze:Moj ma najwieksza moc przy bodajze 3750 wiec po co go krecic do 4200 ?? Skoro powyzej 3750 zamula.
Arczi, do symulacji brałem silnik 1.9TDI AFN który ma takie parametry:

- moment max 235Nm przy 1900obr
- moc max 110PS przy 4150obr

twój motor AHU faktycznie swoją moc max 90PS osiąga przy 3750obr i dalsze kręcenie go nie ma sensu.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » pt wrz 29, 2006 11:56

homsky pisze:
Arczi pisze:Moj ma najwieksza moc przy bodajze 3750 wiec po co go krecic do 4200 ?? Skoro powyzej 3750 zamula.
Arczi, do symulacji brałem silnik 1.9TDI AFN który ma takie parametry:

- moment max 235Nm przy 1900obr
- moc max 110PS przy 4150obr

twój motor AHU faktycznie swoją moc max 90PS osiąga przy 3750obr i dalsze kręcenie go nie ma sensu.
Wlasnie o to chodzi ze moc ma najwieksza przy 3750 wiec nie ma sensu go krecic wyzej o to mi chodzilo a to nie tak ze ja sprawdzilem ze zamula tylko wedlug danych . :okej:



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » sob lut 10, 2007 02:27

No to może ja napisze coś od siebie :)
Ostanio scigałem się swoim mk2 gti 112km przy 5500 tys obrotów i momentem 153 przy 3500 tys obrotów (mam sportowy wałek i nie mam pojęcia ile km mu przybyło) z golfem mk5 1.9TDI 105km przy 4000 tys obrowów i NM 250 przy 1900 obr. i szlismy łeb w łeb. W sumie to rozpędziliśmy się do 200km/h (zwykła dziurawa droga) ale w zasadzie nikt nie wygrał, a ja mam raczej trochę wieszką moc, więc moment ma spore znacznie. Dodam że mój silnik nie jest zbyt zajeżdzony. 25tys temu miał kapitalkę. A dodam ze przy tym małym wyściu jest średnie spalanie było na poziomie 9l/100km a ja o swoim wole nie myśleć. Może w 18l się zmieściłem :D


Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lut 10, 2007 14:09

trzeba wziąc po uwagę że to mkV waży pewnie z 300 kg więcej :)



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob lut 10, 2007 15:35

paja pisze:Ostanio scigałem się swoim mk2 gti 112km przy 5500 tys obrotów i momentem 153 przy 3500 tys obrotów (mam sportowy wałek i nie mam pojęcia ile km mu przybyło) z golfem mk5 1.9TDI 105km przy 4000 tys obrowów i NM 250 przy 1900 obr. i szlismy łeb w łeb.
Bardzo możliwe .

Zapomnieliśmy jeszcze dodać , że ważna jest moc czyli im większa tym lepiej , ale jest jeszcze bardzo ważny czynnik - jak ta moc przebiega w funkcji obrotów ???? To jest w zasadzie esencja która ma bezposredni wpływ na osiagi silnika. Na przebieg ( charakterystykę) mocy ma zasadniczy wpływ jak jest duzy moment obrotowy jaki on ma przebieg i w jakim zakresie osiaga swój max.

Dla lepszego zobrazowania o co mi chodzi zrobiłem na szybko porównanie na wykresie :

Obrazek

Niebieski - silnik o przecietnym momencie obrotowym który osiagany jest w wyższych partiach obrotów , czyli np taki hipotetyczny silnik o parametrach , pojemnośc 1.6 , moment 140@4000 , moc 100@5500

Czerwony - silnik o duzym momencie który osiagany jest juz od niskich obrotów i dodatkowo przebieg momentu jest bardzo płaski , czyli np taki silnik , pojemnośc 2.0 , moment 180@2500 , moc 100@5500

Oba te silniki uzyskują identyczna moc 100PS co spowoduje że oba osiagną tę sama prędkośc max, ale przyspieszanie jednym i drugim silnikiem to juz inna bajka , czerwony dzieki bardziej płaskiemu przebiegowi mocy zniszczy silnik niebieski, zwróćcie uwagę jaką mocą dysponuje jeden i drugi silnik po zmianie biegu na wyższy , np z 3 na 4 - tutaj jest ukryta cała różnica, żeby niebieski mógł dorównac czerwonemu trzeba by mu dać skrzynie z 6-cioma biegami krótko zestopniowaną, żeby mozna było utrzymywac cały czas obroty w rejonie mocy max.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 351 gości