Szybki ubytek oleju

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukaszx12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sie 27, 2015 11:22
Lokalizacja: Łomża

Szybki ubytek oleju

Post autor: lukaszx12 » czw sie 27, 2015 11:49

Witam
Mam problem ,gdyż pewnego czasu przy wyjezdzie z wioski zapaliła mi się kontrolka czerwona oleju, więc nie myśląc szybko zawróciłem i ustałem na podwórku.Usterką była diurawa miska olejowa, ale po zespawaniu misy i zalaniu oleju, mam dziwne ubytki w krótkich trasach,a mianowicie ubywa mi średnio 100-300ml /30km oleju , czy tego powodem może byc częściowe zatarcie silnika??

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

Szybki ubytek oleju

Post autor: Tukan12 » czw wrz 03, 2015 00:33

Sprawdz kompresje na cylindrach.


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

grotof
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 17:33
Lokalizacja: dolnośląskie

Szybki ubytek oleju

Post autor: grotof » pt wrz 04, 2015 11:39

Podłączę się pod temat.
Identyczne objawy. Sprężanie nieco nierównomierne, jednak w przedziale 12-14. Silnik suchy, w spalinach nie wyczuwam charakterystycznej woni spalonego oleju, właściwie w ogóle nie "kopci", poziom płynu chłodzącego trzyma. Cuda, cuda ?



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Szybki ubytek oleju

Post autor: JonnyQuest » pt wrz 11, 2015 22:48

grotof, w Twoim przypadku, obstawiam 80% szansy na pierścienie i 20% na uszczelniacze zaworowe. A identyczne objawy bym zakwestionował bo jak może Ci palić 3,3-10L na 1.tys ?
w przypadku lukaszx12, przyczyną było brak smarowania i sam odpowiedział sobie na problem w pytaniu "zatarcie silnika ?"

grotof,
Problem: pali olej, sprężanie dochodzące do 14-15 bar (za wysokie),
Powód: zapieczone pierścienie (zbierające/olejowe),
Skutek: przedostający się olej do cylindra gdzie jest spalany.

Przyczyna: long-life od młodości..., wada konstrukcyjna pierścienia lub/i tłoka, niskiej jakości olej lub/i o nieodpowiednich parametrach
przyczyny mogą się łączyć dając wymierne efekty.

kopcenie zaczyna się przy naprawdę dużych ubytkach, także sprawdzanie na węch i kopcenie to jak wróżenie z kuli albo puli ...

Panie, a co olej ma dawać ?! :los2:


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

grotof
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 17:33
Lokalizacja: dolnośląskie

Szybki ubytek oleju

Post autor: grotof » wt wrz 15, 2015 13:27

Jednak odkręciłem głowicę. Tłoki wyskoczyły gładko, bez najmniejszych problemów. Żadnego "rancika" na cylindrach. Pierścienie wymieniłem na nominały. Myślałem, że zgarniające będą zapieczone ale raczej nie było się do czego czepiać, luźno się obracały. Uszczelniacze wymienione, wszystkie zawory wydechowe trzeba było przeszlifować i wymienić prowadnice, dolotowe wystarczyło lekko podocierać. Głowica sprawdzona na szczelność. W najbliższych dniach pomierzę jeszcze raz kompresję.
Myślę, że powodem były uszczelniacze i możliwe, że uszczelka gdzieś przepuszczała. Co do jakości oleju to w pełni potwierdzam. Poprzedni właściciel kompletnie to zaniedbywał.
p.s. ciśnienie sprężania przed - było 12-14 bar (nominalnie powinno chyba być 14).



lukaszx12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sie 27, 2015 11:22
Lokalizacja: Łomża

Szybki ubytek oleju

Post autor: lukaszx12 » czw wrz 17, 2015 18:09

ciekawe informacje, gdyż wezmę tą pod uwagę:)

również nie spala mi gazu,lecz mam jeszcze gwarancje założenia gazu,więc nie będzie problemem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości