Witam serdecznie chciałbym poznać wasze opinie o uszczelkach pod głowice.
Dzisiaj będę montował corteco 414149P czyli uszczelkę wykonaną z metalu.
Jakie mają wady/zalety uszczelki metalowe.
Wgl jakie są różnice pomiędzy metalowymi a tymi tradycyjnymi.
Z góry dzięki za wszelkie informację.
pozdrawiam
Uszczelka pod głowicę.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Uszczelka pod głowicę.
Wadą,jeśli można tak to nazwać,jest to,że zarówno powierzchnia bloku silnika,jaki i głowicy muszą mieć idealnie prostą płaszczyznę.balon91 pisze:Jakie mają wady/zalety uszczelki metalowe.
W tym celu musisz oczyścić ich powierzchnie,a później za pomocą metalowego liniału i szczelinomierza (opcja),sprawdzić czy są proste.Najczęściej deformacji ulega sama głowica i w tym celu należy wykonać szlif (planowanie) jej powierzchni by nadać jej idealnie równą płaszczyznę,mimo iż koncern VW (i mądre książki) wyklucza taką naprawę i zaleca wymianę głowicy na nową.
Zalety są takie,że w przeciwieństwie do tradycyjnych uszczelek (szmacianych),wystarczy je dokręcić podczas montażu i na tym koniec,czyli bez konieczności nagrzewania silnika do 80* i kolejnego etapu dokręcania lub przejechania iluś tam kilometrów i kolejnego dokręcania.
Kolejną zaletą,jest ich wytrzymałość na dmuchanie,tzn. gdyby Ci się kiedyś zamarzyło podkręcić moc w klekocie,taka uszczelka zniesie dużo większe ciśnienie doładowania,niż zwykła.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości