Witam,
Mam problem z przeładowywaniem turbo w ASZ. Nie mogłem tego zrobić od razu więc tak trochę pojeździłem, teraz się za to wziąłem i oczywiście pojawił się problem z diagnozą.
Auto ładnie jechało aż do odcięcia przy ok. 3k gdy but był w podłodze. No ale chciałem to naprawić.
Kierowniczki okazało się ruszają się, a byłem przekonany że się zapiekły.
Odłączając gruszkę od N75 biorąc wężyk w usta można było ciągnąć powietrze bez końca więc szczęśliwy że udało się zdiagnozować usterkę, kazałem mechanikowi wymienić gruchę.
Auto jeździ gorzej niż przed robotą. Sądziłem że spaprali sprawę przy ustawieniu gruchy no ale nie do końca.
Gdy podpinam Vag grupa 11 basic settings i powinna sztanga chodzić - to nie chodzi.
Sprawdziłem można nią ruszać, podciśnienia z N75 nie ma (albo znikome).
Sądziłem że może gdzieś dostaje lewe powietrze więc wypiąłem zbędny N18 i podłączyłem ponownie pod vag grupa 11 i nic.
Wyczyściłem N75 mam wątpliwości czy jest sprawny bo nie wiem jak to powinno dokładnie działać ale zauważyłem włączając znów
diagnozę vag grupa 11 basic settings i mierząc miernikiem mam stale napięcie 10,8V - niezależnie czy jest na kompie ON czy OFF.
Pomocy bo łapki opadają.
1. Czy to napięcie na N75 stałe prawie 11V ma takie być i jest to sterowane natężeniem albo jakoś jeszcze inaczej ?
2. Pewnie zapytacie o log dynamiczny, wygląda tak że do 2900 obr/min jest prawie niezmienne 26% po jest stałe 92.4% aż do 4500.
3. Podciśnienie jest słabe ale nie wiem jakie powinno być prawidłowe, czego się można spodziewać z małej dziurki jak w strzykawce - jak to zmierzyć?
Proszę o podpowiedź czemu komp nie steruje N75, mam wątpliwości czy jest poprawny może skieruję swoje kroki do sklepu ale nie chciałbym wymieniać metodą prób i błędów rzeczy dobrych na dobre.
Pozdrawiam
roko
Edit:
Zaworek zwrotny nie działa, po wymianie na nowy dam znać jak to wpłynęło na całość.
Bora, 1.9 TDI, ASZ Problem z sterowaniem N75 i podciśnieniem
Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bora, 1.9 TDI, ASZ Problem z sterowaniem N75 i podciśnieniem
Wygląda na to, że obecnie masz problem z niedoładowaniem turbo a nie przeładowaniem.
Ad. 1 - nie wiem jak Ty mierzyłeś napięcie na N75 ale na pin nr 1 wtyczki od N75 powinno być stale takie napięcie jak napięcie na akumulatorze i sprawdza się je mierząc napięcie pomiędzy pinem nr 1 wtyczki a masą np. blokiem silnika przy włączonym zapłonie. Nie mierzy się napięcia pomiędzy obydwoma pinami wtyczki N75. N75 jest przez sterownik silnika sterowany impulsowo podawaniem masy na pin nr 2 wtyczki więc do jego odczytu potrzebujesz oscyloskopu a nie voltomierza. Jestem przekonany, że sterownik silnika prawidłowo steruje Twoim N75 a i sam N75 działa sprawnie (a przynajmniej do czasu zanim go czyściłeś) (oczywiście żartuję). Nie kupuj nowego N75.
Ad. 2 - skoro w logu dyn. 011 masz wskazanie 26% to oznacza to, że sterownik silnika poprzez N75 chce uzyskać możliwie największe podciśnienie gdyż
rzeczywiste ciśnienie doładowania turbo nie osiąga wartości zadanej (niedoładowuje) więc procent wysterowania N75 jest taki niski a następnie
procent wysterowania N75 się zmienia na stałe wskazanie 92,4% bo sterownik silnika niestety był zmuszony aktywować tryb awaryjny - ciśnienie
rzeczywiste turbo nie zdołało osiągnąć wartości zadanej.
Ad. 3 - Podciśnienie jest słabe lub żadne bo masz nieszczelność w układzie podciśnienia i dlatego grucha przy turbo nie jest w stanie wciągnąć sztangi
by ustawić kierownice spalin zmiennej geometrii w pozycję maksymalnego doładowania. Musisz poszukać gdzie masz nieszczelność.
O jaką małą dziurkę Ci chodzi ? - Moja żona ma taką - prawdziwy skarb !
Ad. 1 - nie wiem jak Ty mierzyłeś napięcie na N75 ale na pin nr 1 wtyczki od N75 powinno być stale takie napięcie jak napięcie na akumulatorze i sprawdza się je mierząc napięcie pomiędzy pinem nr 1 wtyczki a masą np. blokiem silnika przy włączonym zapłonie. Nie mierzy się napięcia pomiędzy obydwoma pinami wtyczki N75. N75 jest przez sterownik silnika sterowany impulsowo podawaniem masy na pin nr 2 wtyczki więc do jego odczytu potrzebujesz oscyloskopu a nie voltomierza. Jestem przekonany, że sterownik silnika prawidłowo steruje Twoim N75 a i sam N75 działa sprawnie (a przynajmniej do czasu zanim go czyściłeś) (oczywiście żartuję). Nie kupuj nowego N75.
Ad. 2 - skoro w logu dyn. 011 masz wskazanie 26% to oznacza to, że sterownik silnika poprzez N75 chce uzyskać możliwie największe podciśnienie gdyż
rzeczywiste ciśnienie doładowania turbo nie osiąga wartości zadanej (niedoładowuje) więc procent wysterowania N75 jest taki niski a następnie
procent wysterowania N75 się zmienia na stałe wskazanie 92,4% bo sterownik silnika niestety był zmuszony aktywować tryb awaryjny - ciśnienie
rzeczywiste turbo nie zdołało osiągnąć wartości zadanej.
Ad. 3 - Podciśnienie jest słabe lub żadne bo masz nieszczelność w układzie podciśnienia i dlatego grucha przy turbo nie jest w stanie wciągnąć sztangi
by ustawić kierownice spalin zmiennej geometrii w pozycję maksymalnego doładowania. Musisz poszukać gdzie masz nieszczelność.
- tego akurat nie rozumiem.rokoski pisze:czego się można spodziewać z małej dziurki jak w strzykawce - jak to zmierzyć?
O jaką małą dziurkę Ci chodzi ? - Moja żona ma taką - prawdziwy skarb !
Bora, 1.9 TDI, ASZ Problem z sterowaniem N75 i podciśnieniem
Problem rozwiązany.
Powodem nieszczelności są luzy na króćcu pompy vacum.
Coś podobnego jak z tego filmiku, króćiec praktycznie się nie rusza ale nieszczelność jest dlatego ciężko było go namierzyć.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do zaworka zwrotnego podciśnienia za 80 pln, wymieniłem na akwarystyczny który utrzymuje podciśnienie do 1 Bara tak samo jak oryginał ;P
Problem rozwiązany, Sztomel dzięki za pomoc
Powodem nieszczelności są luzy na króćcu pompy vacum.
Coś podobnego jak z tego filmiku, króćiec praktycznie się nie rusza ale nieszczelność jest dlatego ciężko było go namierzyć.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do zaworka zwrotnego podciśnienia za 80 pln, wymieniłem na akwarystyczny który utrzymuje podciśnienie do 1 Bara tak samo jak oryginał ;P
Problem rozwiązany, Sztomel dzięki za pomoc
Bora, 1.9 TDI, ASZ Problem z sterowaniem N75 i podciśnieniem
Teraz dla pewności jak to turbo pompuje możesz sobie wykonać dwa logi dynamiczne grup 003 z 011 i 008 z 010 i będzie wiadomo czy wszelkie problemy z turbodoładowaniem ustały ale to tylko jeśli masz taką potrzebę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości