Turbo się zacina

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Turbo się zacina

Post autor: wesol » pt lip 10, 2015 21:41

Ja nigdy nei rozumialem co za porblemy ludzi maja z podpieciem tych wezykow. Przecie to jasne jak slonce jest. Sa trzy króćce i jeszcz epdopisane sa. VAQ to do pompy prózniowej. out to do gruszki a atmo to do atmosfery i tu czasami koncern dawal do puszki filtra powietrza albo poprostu maly filterek zakladal taki jak od paliwa od komarka.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

andrew1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11

Turbo się zacina

Post autor: andrew1987 » pn lip 13, 2015 20:03

Hmm... z tymi wężykami to chyba coś jest nie halo. Zmieniłem ich układ jak w schemacie Sztomela i jest wg mnie jeszcze gorzej... :goof: . Teraz to nawet nie słychać turbiny żeby coś się zakręciła. Zrobiłem logi dynamiczne na takich wężykach grup które radził mi zrobić Sztomel 01 z 11 i 08 z 11.

http://vaglog.pl/log_225006.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://vaglog.pl/log_225005.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Co o nich uważacie..?? Wcześniej coś czułem jak jechałem autem a teraz to tak licho strasznie.... :-(



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Turbo się zacina

Post autor: wesol » wt lip 14, 2015 06:25

teraz to jedzisz jak SDI. Albo nadal zle podlaczone albo N75 skiepszczony. Na probe podpinaj zawsze tylko elektrozaowrek jeden ten N75 i wezyki od pompy do N75 i dalej do gruszki turbiny. Moze masz gdzies nieszczlenisc a ona moz ebyc doslownie wszedzie od wezykow poczynajac po luzy na króćcu w pompei vaq czy rozwalonym elektorzaworku gruszce itd.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbo się zacina

Post autor: Sztomel » wt lip 14, 2015 10:11

Albo źle zinterpretowałeś mój schemat podciśnień albo masz nieszczelność bo ewidentnie nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo.


Obrazek

andrew1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11

Turbo się zacina

Post autor: andrew1987 » wt lip 14, 2015 18:44

Rysunek raczej dobrze zinterpretowałem. Sprawdziłem wężyki i nie widzę żadnego przetarcia dziury ani nic dziwnego ( niedawno wymieniłem na nowe więc sparcenie gumy tez wykluczam). Sprawdziłem w basic element 011 ruch sztangi i rusza góra dół więc n75 działa poprawnie i ciśnienie dochodzi. Ręką również lekko chodzi w pełnym zakresie sztanga. Jak wyciągnąłem wężyk od akumulatora podciśnienia to zasyczało więc w nim było ciśnienie czyli wężyki są raczej szczelne. Podpiąłem pod komputer i sprawdziłem błędy statyczne i niby był tylko błąd przeładowania:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent

ale go usunąłem i już nie wskoczył. Muszę przyznać, że chyba pozostaje mi wyciągnięcie turbiny i sprawdzenie czy w środku wszystko z nią w porządku. Może pominąłem wsadzić jedną kierowniczkę w pierścień sterujący albo już naprawdę nie mam pomysłów.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Turbo się zacina

Post autor: wesol » wt lip 14, 2015 18:53

nie przeladowanei tylko niedoladowania . Negative to ujmeny czyli niedoladowanie. Dziwna sprawa bo podajesz ze stana sie rusza a tu nieladuje turbo od samego dolu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

andrew1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11

Turbo się zacina

Post autor: andrew1987 » wt lip 14, 2015 19:41

No sztanga rusza się ręką i podczas basic element 011. Więc rozumiem, że problem może tkwić w moim złożeniu turbiny..?? tylko teraz porównując te wcześniejsze logi gdzie turbina zaskakiwała dosyć późno (późno wstawała) do tych teraz z ułożonymi wężykami wg Sztomela czy to ma związek z bebechami turbiny... Wiadomo nie chce mi się jej wyciągać bo jest z tym trochę roboty, ale jeżeli miało by to być na pewno to to znalazłbym czas i bym ją wyciągnął.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Turbo się zacina

Post autor: wesol » wt lip 14, 2015 20:16

no to raczje cos skiepszczyleś przy skladaniu suszary. Nie ma bata.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Re: Turbo się zacina

Post autor: Skrzak » wt lip 14, 2015 20:59

Sztomel pisze:W pierwszej kolejności podepnij Vaga, odczytaj zapisane błędy i zapisz je a następnie skasuj i zobacz czy pozostaną jakieś, których nie da się skasować i sprawdź czy i jakie pojawią się po kolejnych dynamicznych jazdach. Błędy i logi wklej na forum jak również umów się z tunerem i wykonane logi mu prześlesz to ci powie co masz dalej robić. Nie sądzę by była to wina oryginalnego softu przy turbo z ARL-a gdyż ja mam oryginalny soft i wtryski od ALH a turbo z silnika BRD i MAP sensor 3 bar a auto jest mimo to dynamiczne. Przy okazji sprawdź sobie szczelność wszystkich wężyków w układzie podciśnienia.
Już miałem zamiar dziś kupić N75 i wężyki i zrobić z tym porządek... Eureka - sprzęgło mi się zjarało - opisane przeze mnie wcześniej objawy to zużycie sprzęgła. Czyli szukam sprzęgła.
Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2015 21:53 przez Skrzak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Turbo się zacina

Post autor: wesol » wt lip 14, 2015 21:49

Czego szukasz do czego?? Do AXR jak chesz zalozyc sprzeglo od sharana. Ktorego sharana??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Turbo się zacina

Post autor: Skrzak » wt lip 14, 2015 21:51

Dobra nieważne, nie robię oftopu, napiszę pytanie w temacie o sprzęgłach.



andrew1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11

Turbo się zacina

Post autor: andrew1987 » wt wrz 01, 2015 19:45

Witam ponownie... wiem że pytanie pewnie znajduje się w tym miejscu co powinno ale to tylko jedno pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi na innych forach. A mianowicie chodzi mi o zawór EGR z 1.9 tdi ASV standardowo z klapą gaszącą. Podejrzewam, że mam zepsuty EGR. Proszę mi powiedzieć czy to normalne, że dmuchając i wciągając w ten metalowy kruciec EGR'u powietrze swobodnie przepływa....?? Jeżeli chodzi o klapę gaszącą to normalnie trzyma ciśnienie wciągając normalnie ustami. Tylko ten EGR cos mi "śmierdzi". Proszę o pomoc w tej kwestii.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Turbo się zacina

Post autor: wesol » wt wrz 01, 2015 21:32

nie nie powinno nic tam przepuszczac. Tam jest mebrana ktora pewnie ci sie przedziurawila. Ogepnij wezyk i zaslep go jakas srubka czy czymkolwiek. EGR jest ci w ASV tak potrzebny jak dziura w plocie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

andrew1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11

Turbo się zacina

Post autor: andrew1987 » śr wrz 02, 2015 16:35

Czyli rozumiem, że zawór egr zostaje bez zmian, i zatykam jedynie przewód od n18. Tylko powiedz mi to zaślepienie ma jakiś konkretny cel..?? żeby układ podciśnienia nie dostawał po dupie cały czas czy jak..???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 62 gości