Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gademajster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

Post autor: gademajster » pn lip 01, 2013 18:24

Niestety nic nie pomogło :panna: Próbowałem podpinać pod kabel zielono-brązowy wszystkie piny z licznika i nic się nie dzieje.

Mam jeszcze jedno pytanie:
Do ECU teoretycznie powinny iść 2 przewody: zielony i niebiesko-czerwony. I teraz w którym kierunku jest przesyłany sygnał tymi przewodami, Climatronic --> ECU czy odwrotnie i za co są odpowiedzialne te sygnały :?:
Dodam, że tych kabli jeszcze nie podpiąłem.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

Post autor: matisim » wt lip 02, 2013 08:25

opis pinów wtyczek w skrzynce bezp mk3 full.xls

ściągnij sobie ten opis pinów w skrzynce bezpieczników z mojego chomika

http://chomikuj.pl/matisim2/Dokumenty


wg tego wszystkiego szukam.



Awatar użytkownika
Karmel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt mar 22, 2011 00:36
Lokalizacja: Lublinitz
Kontakt:

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

Post autor: Karmel » śr lip 03, 2013 22:23

gademajster, sygnały idące do ECU są cyfrowe, więc nic z nimi nie zdziałasz.
sygnal prędkości obrotowej to pin 1 cewki zapłonowej czyli zależnie od rocznika G1/12 oraz U1/6.
matisim pisze:wg mojego schematu wtyk U1/11 to idzie z impulsatora. Wepnij sie w U2/12 i daj znać
Nawet wg Twojego schematu, jak i wszystkich dostępnych jest opisane U2/12 jako wzbudzenie alternatora, czyli 12+. Strzelałeś z tą odpowiedzią czy jakiś błąd?
sygnał obrotomierza jest masowy, nie jestem pewnien czy jest tam dla zabezpieczenia dioda prostownicza, powinna.


Obrazek

gademajster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

Post autor: gademajster » pt lip 05, 2013 17:32

Karmel pisze:sygnały idące do ECU są cyfrowe, więc nic z nimi nie zdziałasz.
Z tym się nie zgodze. Aktualnie podczas jazdy, gdy prędkość wynosi więcej niz 20 km/h climatronic wysyła sygnał żeby załączyć kompresor (+12V) i sygnały +12V na kable idące do sterownika ECU.

Karmel, jesteś pewien że na kabel zielono-brazowy trzeba dać masę? Muszę to sprawdzić.



Awatar użytkownika
Karmel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt mar 22, 2011 00:36
Lokalizacja: Lublinitz
Kontakt:

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

Post autor: Karmel » pn lip 15, 2013 12:03

heh w żadnym wypadku nie napisałem że trzeba dać tam masę :bigok: napisałem że głupotą jest dać potencjał dodatni na układ na którego wejściu przewidziany jest potencjał ujemny. :-)


Obrazek

gademajster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

Post autor: gademajster » czw lip 18, 2013 18:09

Witam,
Nie rozumiem do końca co kolega Karmel chciał mi dokładnie przekazać (masa to nie potencjał ujemny?) Podłączałem masę na przewód od obrotów i nic się nie działo. Problem tymczasowo rozwiązałem podłączając sygnał obrotomierza pod przewód climaronica czytający prędkość pojazdu. Teraz chwilę po uruchomieniu pojazdu pojawia się sygnał na kompresor i wiatraki. Może ktoś mądrzejszy kiedyś znajdzie rozwiązanie to podłącze inaczej :bajer:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 01, 2015 14:23

gademajster pisze:Problem tymczasowo rozwiązałem podłączając sygnał obrotomierza pod przewód climaronica czytający prędkość pojazdu. Teraz chwilę po uruchomieniu pojazdu pojawia się sygnał na kompresor i wiatraki
gademajster, czy podpinałeś się w liczniku,czy poza nim?
Możesz jakoś opisać,to co zrobiłeś?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
machul333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 10:36

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

Post autor: machul333 » wt wrz 01, 2015 21:48

Ja podłączyłem się w wiązkę zaraz przy wtyczce licznika. Też mam ten problem że powyżej 25 km/h dopiero uruchamia sprężarkę , dobrze że po podpięciu do obrotomierza na wolnych obrotach pokazuje 30km/h więc akurat.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości