[all VW] Ustawianie świateł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
[all VW] Ustawianie świateł
Witam?
Ma ktoś może opis jak samemu ustawić wysokość świecenia świateł?
Z góry wielkie dzięki
PozdróVWka
Ma ktoś może opis jak samemu ustawić wysokość świecenia świateł?
Z góry wielkie dzięki
PozdróVWka
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
- Przemo440
- Forum Master
- Posty: 1971
- Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
- Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
- Kontakt:
ustawiasz jakies wzorcowe autka z ustawionumi swiatłami np. na wprost garazu w odległości ok 5 metrow i rysujesz krawędzie swiateł na drzwiach garazu podjezdzasz swoim i ustawiasz geometrie do tych wzorcowych jedna sróbak słuzy do regulacji wysokosci druga do ustawienia kata jak bedziesz nimi pokrecał to zobaczysz ktora jest od czego :d
- Przemo440
- Forum Master
- Posty: 1971
- Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
- Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
- Kontakt:
ja jakos ustawiam tak w kazdym aucie i jakos bez problemu dobrze swieci i na przegladzie jest tez ok moze miałes zły wzóryoobi pisze:Przydałoby się przydało. Sam ustawiałem tak jak kolega mówi i teraz prawy reflektor świeci mi tam gdzie lewy (lewy w miarę poprawnie)
Kawał ze mnie ustawiacza
Pozdrawiam
yoobi
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Prace magisterska z tego pisalem mam to na dyskudjtom pisze:przydałoby się w ogóle coś takiego do FAQ i na główną...
Jeśli napiszecie do kogo to wysłać to prześlę (do moderatora?). Jest to opis po kolei co zrobić, jak rozrysować ekran pomiarowy, uwzględniając odchylenie osi optycznej (czyli można z np. 5 czy 10 metrów zrobić to równie precyzyjnie). Oczywiście są rysunki ekranu pomiarowego (lini i kątów na ścianie).
djtom, wiesz może z kim gadać?
[ Dodano: 27 Wrz 2006 23:44 ]
Spróbuję tu coś nakreślić może będzie to zrozumiałe, może nie Za chwile wkleje Wam ten podrozdzialik z pracy
[ Dodano: 27 Wrz 2006 23:49 ]
1. Należy sprawdzić, a jeżeli zachodzi konieczność- wyregulować ciśnienie
w ogumieniu samochodu.
2. Ustalić warunki obciążenia samochodu oraz położenie pokrętła sterującego korektorem wysokości światła.
3. Ustawić reflektory pojazdu w odległości 10 m od ekranu (ewentualnie 5 m). Oś podłużna samochodu powinna być prostopadła do płaszczyzny ekranu. Ekran powinien być prostopadły do podłoża.
4. Zaznaczyć punkty bazowe w miejscach określonych rozstawem i wysokością położenia reflektorów. Zaznaczyć też inne parametry, określające plamę świetlną. Poniżej należy przeprowadzić poziomą linię określającą położenie granicy światła i cienia. Linia ta powinna znajdować się w odległości „h” od naniesionych krzyży, której wartość podaje producent. Informacja ta może także się znajdować na obudowie reflektora. Przykładowo- jeżeli producent podaje odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu 1%, to parametr „h” obliczamy jako iloczyn tej wartości procentowej i odległości reflektora od ekranu kontrolnego.
5. Jak już mamy obliczony parametr „h”, należy nanieść na ekran kontrolny dodatkowe linie rozkładu światła i cienia. Linie te powinny się wznosić pod kątem 15º do góry w prawo, od środka punktów bazowych. Dla żarówek halogenowych granica światła i cienia powinna się układać w kształcie litery „Z” i być odchylona o kąt 45º. W przypadku wykonywanej na ekranie kontroli, wielkość „h” powinna wynosić 10 cm.
6. Następnie należy włączyć światła mijania i skontrolować położenie linii światłocienia. Jeżeli ustawienie reflektorów jest nieprawidłowe, należy poddać je regulacji.
7. Gdy ustawiono już światła mijania, należy włączyć światła drogowe. Na ekranie wokół naniesionych krzyży powinny ukazać się jasne plamy światła. Jeżeli tak się nie stanie, należy wykonać regulację położenia reflektorów.
W tym celu należy kręcić w odpowiednią stronę wkrętami mocującymi reflektor do nadwozia.
8. W przypadku, kiedy światło mijania oraz drogowe znajdują się w jednym reflektorze, zdarza się, że po włączeniu świateł drogowych, ich plamy świetlne nie mają właściwego położenia na ekranie, pomimo dobrze wyregulowanych świateł mijania. W takiej sytuacji nie należy dokonywać dodatkowej regulacji reflektora.
A jeszcze jedno - wartość procentowa odchylenia osi optycznej jest podana na kazdym reflektorze i widać ją po otwarciu maski.
Światłą długie powinny świecić tak, aby te rozrysowane "krzyzyki" (opisane w pkt 4) były na śdorku plamy światła
Rys 1- poglądowy. Widzimy te naznaczone punkty położenia reflektorów (te dwa "krzyzyki", a poniżej linia pozioma, naniesiona na ścianę o odległość wynikającą z odchylenia g.o.o.
Na Rys 2- dla świateł zwykłych (kaszlaki, Uno, stare poldoloty, żuki ) z żarówką R2 (bańka).
Na Rys 3- dla świateł halogenowych.
Na rysunku 1 i 2 widzimy obraz dla pojedynczego reflektora, dla obu rozrysowujemy to samo.
Wszelkie używane przyrządy optczne w warsztatach i SKP pokazują (po przejściu przez soczewkę) obraz, odpowiadający obrazowi ekranu, dla auta oddalonego o 10 metrów.
P.S. Pamiętajmy o uprzednim ustawieniu korektora świateł na pozycję "0"
djtom i co o tym myślisz? Co dalej?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw lis 02, 2006 01:14 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 7 razy.
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Wzór miałem dobry bo polski (poldon). A tak na serio nie wyszło mi bo coś mam odblask wzlędem klosza przetrącony. Już troche nad tym spędziłem, ale się po prostu nie da (tak jakby za krótka śruba była). Nic to i tak będą lampy a'la mk4.Przemo440 pisze:ja jakos ustawiam tak w kazdym aucie i jakos bez problemu dobrze swieci i na przegladzie jest tez ok moze miałes zły wzór
Pozdrawiam
yoobi
OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#620672
Tam jest napisane razem z fotkami co i jak trzeba obracać w MK3, żeby ustawiać.
Tam jest napisane razem z fotkami co i jak trzeba obracać w MK3, żeby ustawiać.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
djtom pisze:zaraz podam ygd, bo tylko on moze wrzucac na główną, skontaktuje się z Tobą.
Fajno, zobaczymy co boss zrobi Jak ktoś ma kawałek muru to oszczędzie te kilkanascie zeta po kazdej wymianie żarówek
Jeśli by tam jeszcze zamieścić fotki z linku od Bednarus i fotki śrubek regulacyjnych do innych Golfów to będzie git
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości