1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
Czesc, mam problem z A3 z AGU - auto przy przyspieszaniu w zakresie obrotow 2500-4000 przerywa, jakby wypadal ktorys z cylindrow. Wyglada to tak ze z wolnych jedzie dobrze, pozniej przerywa, ale zdarza sie ze "zalapie" i ciagnie dobrze az do konca. Po konkretnym nagrzaniu w jezdzie bywa tak ze silnik przestaje pracowac - po wcisnieciu sprzegla w jezdzie gasnie calkowicie. Cisnienie paliwa ok, zreszta objawy takie same na pb i lpg. Robilem test szczelnosci - do wymiany przewod kolektor-vacum, ale nawet po jego uszczelnieniu w czasie jazdy auto wciaz przerywa. Swiece podmienione - bez zmian. Obstawiam albo cewki, albo modul zaplonowy, z tym ze testowany na postoju dziala ok. Macie jakies pomysly jak w jezdzie sprawdzic ktory z cylindrow wypada, ew czy rzeczywiscie auto calkowicie traci iskre po nagrzaniu?
Tutaj logi:
1,13: http://vaglog.pl/log_230414.html
1,25: http://vaglog.pl/log_230415.html
2,7: http://vaglog.pl/log_230416.html
Dodam jeszcze ze po wykasowaniu bledow brak, za pierwszym razem wyrzucilo Niski sygnal z przeplywomierza
Tutaj logi:
1,13: http://vaglog.pl/log_230414.html
1,25: http://vaglog.pl/log_230415.html
2,7: http://vaglog.pl/log_230416.html
Dodam jeszcze ze po wykasowaniu bledow brak, za pierwszym razem wyrzucilo Niski sygnal z przeplywomierza
1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
Sprawdz jeszcze Duty cycle, czyli działanie N75.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Re: 1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
Rzeczywiscie Kolego N75 byl nieszczelny, juz podmienilem na nowy, ale problem z przerywaniem przy przyspieszaniu nie ustapil. Teraz dodatkowo po przygazowaniu i puszczeniu na bieg jalowy faluja obroty, silnik nawet potrafi zgasnac. Zlogowac jeszcze raz 25?
1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
Przepływka wygląda w porządku. ECU wywala jakieś błędy? Zrób log boosta. Zobaczymy czy turbo pompuję równomiernie.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
Po pierwszym podpieciu wywalilo:
00561 - Mixture Adaptation
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
Blad przeplywki podejrzewam ze byl spowodowany spekanym przewodem kolektor-serwo, ktory juz jest caly. Pozostale bledy to prawdopodobnie pozostalosci po lpg. Po skasowaniu bledow i wymianie przewodu kolektor-serwo bledow brak. Postaram sie jeszcze dzisiaj zlogowac boost, chociaz caly czas mam wrazenie ze to przerywanie spowodowane jest zaplonem. Jutro wyczyszcze przeplywke i przepustnice oraz zrobie adaptacje, mam tez miec na podmianke N122. Nie mam natomiast jak wykluczyc cewek, a tez podobno sa slabym punktem AGU. Zaraz sie odezwe
00561 - Mixture Adaptation
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
Blad przeplywki podejrzewam ze byl spowodowany spekanym przewodem kolektor-serwo, ktory juz jest caly. Pozostale bledy to prawdopodobnie pozostalosci po lpg. Po skasowaniu bledow i wymianie przewodu kolektor-serwo bledow brak. Postaram sie jeszcze dzisiaj zlogowac boost, chociaz caly czas mam wrazenie ze to przerywanie spowodowane jest zaplonem. Jutro wyczyszcze przeplywke i przepustnice oraz zrobie adaptacje, mam tez miec na podmianke N122. Nie mam natomiast jak wykluczyc cewek, a tez podobno sa slabym punktem AGU. Zaraz sie odezwe
1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
Ogólnie cewki chyba są słabym punktem 1.8T. Jeszcze jak jest/było lpg to tym bardziej były one obciążone. Moje były wymieniane przy 100tys. km.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Re: 1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
Jeszcze raz logi:
2,7 : http://vaglog.pl/log_230653.html
1,13 : http://vaglog.pl/log_230652.html
1, 25 : http://vaglog.pl/log_230654.html
I filmik jak wyglada ten "poor performance", zwlaszcza w drugim podejsciu slychac jak przerywa:
[youtube][/youtube]
Falowanie na wolnych ustalo - wydaje mi sie ze przepustnica juz ustawila po odpieciu akumulatora
2,7 : http://vaglog.pl/log_230653.html
1,13 : http://vaglog.pl/log_230652.html
1, 25 : http://vaglog.pl/log_230654.html
I filmik jak wyglada ten "poor performance", zwlaszcza w drugim podejsciu slychac jak przerywa:
[youtube][/youtube]
Falowanie na wolnych ustalo - wydaje mi sie ze przepustnica juz ustawila po odpieciu akumulatora
1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
A gdzie logi boosta?
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
No nie za bardzo..boost jest mierzony w mbar. Kanał 115 albo 118 z tego co pamiętam.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
Zaraz sprawdze, ale z tego co kojarze to 115, 118 to jest w silnikach w ktorych jest czujnik cisnienia jak np AJQ
EDIT:
Nie mylilem sie:
EDIT:
Nie mylilem sie:
1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
Sory, zapomniałem, że AGU to najstarsza generacja 1.8t, okrojona z wielu czujników i możliwości diagnostyki.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Re: 1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
I jeszcze takie pytanie - czy to normalne ze po odpieciu czujnikow stukowych, czujnika sprzegla ecu nie zglasza zadnych bledow?
1.8T AGU - przerywa przy przyspieszaniu
Przepływka wskazuje dość wysoko, jeśli auto jest po programie to nie wiem jaką powinna mieć wartość. Seryjne 150 konne AGU powinno mieć w okolicach 5500 rpm ~125 g/s , do tego widać że w okolicach 3500-4000 rpm masz albo zachwianie jej wskazań albo Ci w tym momencie szarpie. Jeśli nie masz programu to n75 steruje jak z niedomagającym turbo /gruchą albo sporą dziurą w dolocie. Mogę się mylić ale takie zależności zauważyłem w swoim AGU, które nawet gdy nie chce jechać szarpie,gaśnie,pali na 3 gary i pewnie nawet gdy by silnik wybuchł to nie pokazało by błędu -_-. Najpierw 100% szczelność( np. kompresorem), potem dalej szukać.
Pozdrowienia i wytrwałości.
Zapomniałem dodać... u mnie jak odepnę przepływkę to mam - signal to low -_- wiec zbadaj to u siebie.
Pozdrowienia i wytrwałości.
Zapomniałem dodać... u mnie jak odepnę przepływkę to mam - signal to low -_- wiec zbadaj to u siebie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości